Project dat nooit af is, wie ook?

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.613
10.711
Andere kant van de evenaar
Ik heb een Suzuki GS1000, die heb ik nu zo'n 20 jaar, zo'n 15 jaar geleden heb ik hem verbouwd, een jaar of 5 later wat meer vermogen gegeven, daarna nog wat veranderd, toen ook dingen in het frame veranderd, en toen het frame weer laen poedercoaten.
Nu dacht ik dat het tijd was om eens serieus naar de vering te kijken. Andere achterveer gekocht, maar die past niet echt, ontstekingsmodule en accu zitten in de weg, dus nu moet er weer het een en ander veranderd worden.

Het houdt niet op lijkt wel..

Nu was ik nieuwsgierig of er nog meer zijn die dit probleem hebben?

Er is altijd wel wat te verbeteren...
 
Heb een Dnepr zijspan, al een jaartje of 25-26.
Drie keer een bekeuring wegens niet verzekerd, duhh moet je dozen met onderdelen welke op zolder staan naast een leeg frame verzekeren dan. Ja volgens de OVJ,- mopper POT- mahhh... volgens de rechter. Vreselijke leuke man, samen hoop lol gemaakt.
Heb nog een project: Linda, de huisbaas. En mn sponser.
 
Ik heb een Suzuki GS1000, die heb ik nu zo'n 20 jaar, zo'n 15 jaar geleden heb ik hem verbouwd, een jaar of 5 later wat meer vermogen gegeven, daarna nog wat veranderd, toen ook dingen in het frame veranderd, en toen het frame weer laen poedercoaten.
Nu dacht ik dat het tijd was om eens serieus naar de vering te kijken. Andere achterveer gekocht, maar die past niet echt, ontstekingsmodule en accu zitten in de weg, dus nu moet er weer het een en ander veranderd worden.

Het houdt niet op lijkt wel..

Nu was ik nieuwsgierig of er nog meer zijn die dit probleem hebben?

Er is altijd wel wat te verbeteren...
Wel een heel beknopte samenvatting van al je avonturen (aanpassingen) aan de GS. Maar we gaan vrolijk verder met lezen 😁
 
De Norton was in 2.5 maand van incomplete en roestige bende in kisten en dozen in concours staat. Veel nieuw gekocht.

De Citroen DS was binnen een jaar van verrot casco keihard en prachtig. De Estafette was totaal verrot en in negen maanden weer helemaal netjes.

Als ik ergens aan begin ros ik door tot het klaar is, zeven dagen per week.
 
ooit begonnen met een Z1R..
kop flowen
1360 wiseco
N2O
rickmanframe
zx10 wielen en achterbrug
altijd bezig..
Op een gegeven moment alles verkocht, en rijd nu al jaren een standaard FZS1000.
altijd starten lopen...ook wel lekker hoor
 
Ooit onderdelen gekocht om deze 1970 Yamaha R5 aan de praat te houden... WP_20170409_001.jpg

Die is al lang weg en ik rijd dagelijks op het daarvoor aangeschafte onderdelenmagzijn:

Deze dus:
IMG_0188.JPG
t Kan raar lopen soms....
:Y
 
Het ligt volgens mij helemaal aan wat je wilt met je hobby.... moet het rijden, dan moet het project ook wel een keer "af" zijn. Maar is het sleutelen, maken van onderdelen, verzinnen van oplossingen, verbeteren van prestaties enz. enz. enz. óók een deel van de hobby, dan is het project echt NOOIT af.

En nou heb ik toevallig het "altijd rijdende" deel van de hobby verkocht, ga niet meer op straat rijden. Dus de twee projecten die ik nu nog heb (de eigenbouw EGLI Tr1 en een GSX-R750) zullen NOOIT af raken denk ik, en dat is prima! Er moet wel altijd één van beide projecten inzetbaar zijn voor de circuitdagen.
 
Een project zou eigenlijk een kop en staart moeten hebben. Bij mij is het project meestal rijdbaar maar nog niet af. Dan verkoop ik het weer en begin weer een nieuw project.
Heb wel een rijdbare motor in de garage staan😊
 
Ik heb een Z1000 A2 in de schuur staan. Jaren terug rijden de schuur in gereden met het idee deze te restaureren, maar ja nog niets van gekomen. Begin met de gedachte te spelen om hem eventueel maar te verkopen. Ik weet het zelf eigenlijk ook nog niet...
 
Jaar of 7 begonnen aan een rd350ypvs. Best al een eindje gekomen, maar staat alweer een paar jaar onder een deken vanwege andere projecten met een hogere prio 😬.
 
Terug
Bovenaan Onderaan