Project dat nooit af is, wie ook?

Heb sinds een jaar of 2 een Guzzi 850-T uit '74 in opbouw, mechanisch voor 80% klaar (met vele verbeteringen, met zo weinig mogelijk verandering aan het originele uiterlijk). Electra moet ik nog grotendeels doen (kabelboom maken). Als deze een x klaar is wacht er een Morini 350 Sport 1974 (1e serie) op volledige restauratie, en daarna nog een Morini 350 maar dan met 500 blok.....

Vooral met de Guzzi heb ik nog wel wat zaken die op termijn anders moeten of kunnen. Of dit dan ook ooit helemaal af is is de vraag. En of dat dan erg is ?.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt volgens mij helemaal aan wat je wilt met je hobby.... moet het rijden, dan moet het project ook wel een keer "af" zijn. Maar is het sleutelen, maken van onderdelen, verzinnen van oplossingen, verbeteren van prestaties enz. enz. enz. óók een deel van de hobby, dan is het project echt NOOIT af.

Mooi gesproken
Ik ben in totaal een jaar of vijf bezig geweest met mijn zijspan en voor een deel ook met 2 andere 3StateS zijspannen die het ontwerp van de wielophanging delen.
Toen ik daarmee bezig was heb ik mezelf nooit, tot het einde toe, druk gemaakt over wanneer het klaar zou zijn.
Het ermee bezig zijn, mijn vaardigheden vergroten, nieuwe dingen verzinnen was net zo leuk als het uiteindelijke bezit en ermee op pad kunnen.
Ongetwijfeld komen er nog de nodige modificaties, zoals Hellracer al zei is een zijspan nooit af.
Ik had er wel een rijdende motor naast en die is verkocht in de week dat het zijspan reed.
Nou ben ik bezig met een SRX en dat gaat hetzelfde traject worden.
Het zal ooit weleens rijden en "af" zijn maar dat is voorlopig niet het doel van het project
 
Laatst bewerkt:
CAC562D9-F63D-49EC-AE40-157EE650D51C.jpeg


Foto is genomen in 2016. Blok heb ik uitbesteed, maar de motor moet nog opgebouwd worden (dus heb wel ondertussen het blok weggebracht en gereviseerd weer opgehaald, poe poe nou nou) Ook nog een Manx stijl tank laten maken in Engeland, ligt nieuw in doos opgeslagen. Tja…
 
ooit begonnen met een Z1R..
kop flowen
1360 wiseco
N2O
rickmanframe
zx10 wielen en achterbrug
altijd bezig..
Op een gegeven moment alles verkocht, en rijd nu al jaren een standaard FZS1000.
altijd starten lopen...ook wel lekker hoor
Niemand heeft gezegd dat je je tot het hebben van één motor moet beperken toch?
 
Niemand heeft gezegd dat je je tot het hebben van één motor moet beperken toch?
Voor je het weet heb je dan vijf projecten die niet af komen…
Ik heb ook een hoop verkocht en heb één rijdende motor en nog twee projecten. Ben nu nog met mijn huis bezig maar daarna gaat het er toch echt van komen, geen excuses meer 🤓
 
Dit probleem is zeer herkenbaar _O-

Al moet ik wel zeggen. Tegenwoordig ben ik wat gestructureerde met projecten. Vooral motoren die weer opgebouwd moeten worden heb ik de rommel gewoon allemaal klaar liggen. Op een gaar avondje even in lezen welk gereedschap en welke bijzonderheden er ongeveer bij zitten. Dan gewoon flinke tijdvlakken mee bezig en flinke slagen maken.
Als er eea gespoten moet worden eerst goed kijken en nog een keer kijken wat allemaal. Dat de ene dag + eventueel 2e dag doen en dan in 1x af maken. Dan later in 1x opbouwen ipv kapje er op, shit niet mooi, kapje er af, spuiten, staat project weer ene dag/week stil.

Dan blijft het ook leuk want je gaat elke keer weg bij toch echt een stuk meer motor.

Even een half uurtje wat doen helpt niks. Je bent even 10 minuten weer in het project aan het komen, gereedschap enz er bij. kwartiertje echt druk en dan maak je weer aanstalten te stoppen. Kijk je naar jezelf, klauwen vet, broek smerig, gereedschap overal. Kijk je naar de motor, ongeveer zoals bij aankomst. Denk dat heel veel projecten daar op stranden.
 
Heb al jaren een zephyr 1100 staan die afgemaakt moet worden. Probleem is dat ik voorheen toegang had tot allerlei machines om onderdelen te maken en nu niet meer. Staat netjes opgeborgen in de schuur, zitten veel nieuwe onderdelen bij. Vraag me steeds vaker af of ik er niet iemand voor niet te veel €€ een plezier mee kan doen. Iemand die serieus dit ding weer gaat opbouwen. Moet eerlijk zijn dat ik er de komende tijd ook niet mee bezig kan/wil zijn.
 
Heb al jaren een zephyr 1100 staan die afgemaakt moet worden. Probleem is dat ik voorheen toegang had tot allerlei machines om onderdelen te maken en nu niet meer. Staat netjes opgeborgen in de schuur, zitten veel nieuwe onderdelen bij. Vraag me steeds vaker af of ik er niet iemand voor niet te veel €€ een plezier mee kan doen. Iemand die serieus dit ding weer gaat opbouwen. Moet eerlijk zijn dat ik er de komende tijd ook niet mee bezig kan/wil zijn.
Dat is zonde en jammer
 
Heb een projectfiets gehad. Had een gs550 gekregen. Vol goede moed aan begonnen.......toen kwam er een verhuizing, daarna een verbouwing, daarna weer ander werk........puntje bij paaltje........niets meer mee gedaan en verkocht. Heb zelfs een hoop gereedschap wat ik voor de hobby gekocht had weer verkocht. En heel eerlijk.....geen moment spijt van gehad. Kan nog genoeg prutsen thuis (huis is nooit af). Dus......project komt nooit af. Heb nog steeds een vfr thuis staan die ook nog steeds een keer af moet maar, de motivatie ontbreekt me volledig want, als die af is zal ik er waarschijnlijk ook niet meer op rijden (lichamelijk is dat na een kwartier tot een half uur einde oefening).
 
Tja, paar jaar geleden ook een huis gekocht. Moest van alles aan gebeuren, nu bijna klaar (voorlopig dan). Ik heb er weinig lol aan gehad. Hopelijk komende winter weer aan de motorfietsen rommelen, vind ik een stuk leuker *O*
 
Ja hier nog iemand.
Huis, tuin, werkplaats, auto's, motoren, tractoren, aanhangers.

Alles heeft werk en onderhoud nodig. En als het dan ongeveer in orde is dan verzin ik weer wat anders wat eraan moet gebeuren.
Ik ben wel op het punt dat ik me voorgenomen heb om niks meer bij te kopen.
Dat duurt zo totdat zich weer een kans voordoet natuurlijk...
 
Heb al jaren een zephyr 1100 staan die afgemaakt moet worden. Probleem is dat ik voorheen toegang had tot allerlei machines om onderdelen te maken en nu niet meer. Staat netjes opgeborgen in de schuur, zitten veel nieuwe onderdelen bij. Vraag me steeds vaker af of ik er niet iemand voor niet te veel €€ een plezier mee kan doen. Iemand die serieus dit ding weer gaat opbouwen. Moet eerlijk zijn dat ik er de komende tijd ook niet mee bezig kan/wil zijn.
Dat is zeker zonde, mocht je er vanaf willen laat het me weten.
 
In 2013 een rijdende Moto Guzzi Lario gekocht met met als doel als ik met pensioen ga om ‘m om te bouwen tot caferacer….

Maar ja, Rutte en consorten hebben besloten dat ik 2 1/2 jaar langer door mag werken. Ben er intussen na 8 stilstand jaar aan begonnen en nu al een jaar bezig….
 

Bijlagen

  • 89B7312E-64E0-45A6-9EE4-0B3B324DB1A0.jpeg
    89B7312E-64E0-45A6-9EE4-0B3B324DB1A0.jpeg
    69,8 KB · Weergaven: 37
  • 417ECE5B-BFB8-4AF8-BD52-DFCD577D1133.jpeg
    417ECE5B-BFB8-4AF8-BD52-DFCD577D1133.jpeg
    232,8 KB · Weergaven: 34
Gouda is nou niet naast de deur voor mij….
Yep ik weet het het, kom regelmatig in Borculo bij vrienden. Als je wat wil moet je sms wat investeren.
Maak je er een leuke dag uit van. Zat te zien en te doen hier in de omgeving😜
 
Heb al jaren een zephyr 1100 staan die afgemaakt moet worden. Probleem is dat ik voorheen toegang had tot allerlei machines om onderdelen te maken en nu niet meer. Staat netjes opgeborgen in de schuur, zitten veel nieuwe onderdelen bij. Vraag me steeds vaker af of ik er niet iemand voor niet te veel €€ een plezier mee kan doen. Iemand die serieus dit ding weer gaat opbouwen. Moet eerlijk zijn dat ik er de komende tijd ook niet mee bezig kan/wil zijn.
Als je er niemand voor gevonden krijgt lijkt me dat ook wel wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan