Project: De RD350LC-FII

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.560
113.009
Rèswèk
Door eigen toedoen zat er behoorlijk het weer in mijn RD350LC, beetje buiten gestaan, beetje in de winter ook, beetje weinig aandacht aan besteed en een beetje niet genoeg mee gereden,
Af en toe rondgetrapt om de zuigerveren niet vast te laten rotten maar toen mijn startpogingen op niets uit gingen draaien werd het wel nodig dat er wat moest gaan gebeuren. Mijn Broer is een technicus waar menigeen niet bij in de schaduw kan staan en heeft de motor volledig uitelkaar gehaald. Zijn manier van werken: Bij mijn Combo deed de ruitesproeier het niet en moest er nog wat klein werk onder de motorkap uitgevoerd worden, toen ik bij de keuring kwam vroegen ze me of er een nieuwe motor in zat, hij werkt dus tamelijk netjes.
Zo leek het dus ook te zijn met de spullen die ik terugkreeg, alles even netjes en schoon. Daar kon ik mee aan de slag

Even een indruk wat het was

230-017.jpg
230-019.jpg
230-022.jpg
230-023.jpg
 
Het frame heb ik laten stralen, en om het niet meteen te laten gaan rotten ook in de epoxy laten zetten.

Bij zelfzandstralen.nl kan je dus je frame zelf schoonblazen maar ik heb er voor gekozen de tijd die ik er in ga steken om dat frame kaal en gepoxeerd te krijgen te gaan werken en dat geld wat ik dan verdien uit te geven aan een uitbesteding en van wat ik overhou de juiste verf te kopen. En zo geschiedde het.

Het vinden van zelfzandstralen.nl was al een project op zich maar als je het eenmaal weet mis je het nooit meer

Aldaar aangekomen komt er een meisje, een kindje naar ons toelopen en dat vraagt wat we komen doen.
Ik zeg sorry? Ik kom met een frame om te zandstralen. Oh zegt ze geef maar hier. en de verbazing bleef stijgen...
Ze zegt het framenummer, identificatieplaatje moet ik zeker effe afplakken en M6jes in alle boutgaten draaien???
Ik kijk me maat aan en denk poehee. Ik zeg wat doe jij hier dan? Ze zegt ik ben de zandstraler :) :)
prima...
Affijn een paar weken later de boel ophalen is ze er niet, maar wel de eigenaar van de toko.
Dus ik zeg dat ik een beetje verbaasd was dat zijn dochtertje hier ook werkt... Hij zegt, dat is me dochter niet, die meid is een keer aan komen lopen en nooit meer weggegaan en werkt zich de tering :t . Had ik maar zo'n dochter! ik kon er net effe niet uit opmaken of hij bedoelde dat hij wilde dat zijn eigen dochter zo'n stoer ding had moeten zijn...

Affijn het resultaat was er naar, ze heeft perfect werk heleverd :T
2019-06-08 1251 7846.jpg
2019-06-08 1251 7847.jpg
 
Nu hangt het frame al weer een paar weken in de schuur, klaar om drie lagen lak te mogen ontvangen... maar door omstandihgeden komt dat er telkens nog niet van. Ik kan niet wachten tot het zwarte geraamte in de huiskamer staat omd'r nieuwe balhoofdlagers, en daarna voorvork, brug, wielen, bedrading enz enz te ontvangen


2020-05-31@1432 1034.jpg
2020-05-31@1432 1035.jpg
 
Mooi...,
toen die nog een "oud ding" was,was 'ie een hij, nu mooi gegrond ineens een zij..;)
Leuke machines heb je,zalig mooie roffel in die 1000 ? schat ik ? in het filmpje van dizono's ex ook...
Zitten er in jouw dag meer dan 24 uren ? Wanneer doe je dat allemaal en dan hierzo ook nog uren
aan het tikken . Jaren '80 machines waren de puurste in mijn optiek. Ms technisch tegenwoordig enigzins achterhaald,maar wel eerlijk ,en meer beleving van de hele motor. Miin mening dan.
Ga lekker door zo,heb jij weer mooie machines en wij mooi leer- en leesvoer.
 
De jaren 80 motor de mooiste met wiebel frame's die niet fatsoenlijk de bocht om kreeg , leuk voor een rondje om de kerk.
 
De jaren 80 motor de mooiste met wiebel frame's die niet fatsoenlijk de bocht om kreeg , leuk voor een rondje om de kerk.
Dat valt wel mee,een RD bijvoorbeeld krijg je heel goed de bocht om,er werd niet voor niets
wedstrijden mee gereden in grotendeels standaard en niet standaard uitvoering.
Maar ook met dikke 4 takten zoals de CBX en XS1100 en dat ging niet langzaam,maar ook de FZR1000 en FZ(R)750 is een zeer capabel stuurijzer.
 
De jaren 80 motor de mooiste met wiebel frame's die niet fatsoenlijk de bocht om kreeg , leuk voor een rondje om de kerk.

Dat zijn dan de motoren van 1970 tot 1980 die je bedoelt?
Daarna zijn er best wel aardig sturende fietsen gemaakt
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Dat zijn dan de motoren van 1970 tot 1980 die je bedoelt?
Daarna zijn er best wel aardig sturende fietsen gemaakt
Je kan dat niet zo zeggen,ook in de jaren 70 tot 80 waren er goed sturende fietsen,het waren meer bepaalde modellen die
matig stuurde,zo sturen oude RD,s zoals de RD350 en 400 ook best heel aardig,zo ook bv Italiaanse motoren en een aantal Engelse
motoren,maar ook de matig sturende waren vaak met enig verstevigingswerk en betere vering en remmen nog een stuk te verbeteren.
Maar het is pas echt verbeterd eind jaren 80,voor mij was de FZR1000 EXUP de eerste echt goed sturende zware motor,
het deltabox frame was het begin van de evolutie naar de huidige superbikes.
 
Laatst bewerkt:
Welke Nederlander is ook al weer groot geworden om zijn frame's in die jaren ene Bakker toch.
Dat was niet omdat de fabrikanten goed hun werk gedaan hadden.
 
Welke Nederlander is ook al weer groot geworden om zijn frame's in die jaren ene Bakker toch.
Dat was niet omdat de fabrikanten goed hun werk gedaan hadden.
Hehe,ooit eens met ene meneer van Dulmen staan praten die boorde Bakker helemaal de grond in,
bij zijn Bakkerframe was van de onderste framepijp een stuk weggesleten,man wat was die toen boos.
Maar zo waren er wel meer frame bouwers,wil niet zeggen dat het origineel slecht is,maar dat een
productie motor een afweging is tussen kosten en materiaal gebruik,frame bouwers hoeven daar
geen rekening mee te houden,daarom koste die frames ook veel meer dan een gewoon standaard frame.
 
Gaaf project hoor, altijd een zwak voor die oude Yamaha pruttelpotjes gehad.

Alleen had ik een RD500LC 20 jaar geleden moeten kopen toen ze nog betaalbaar waren.....
 
Gaaf project hoor, altijd een zwak voor die oude Yamaha pruttelpotjes gehad.

Alleen had ik een RD500LC 20 jaar geleden moeten kopen toen ze nog betaalbaar waren.....
Ik had m,n RD,s,RG,s,TZR,KR1S,CBX,Z1 900,Z1000,TDR,SF750, jaren geleden niet moeten verkopen,had ik nu op de Bahama's gezeten;)
 
Een heleboel hoekjes en gaatjes die vergeten worden. Bus 1 is leeg. Frame is bijna helemaal zwart. Ik laat het effe uitharden. Teer dan de rest zwart en ga nog effe over de meest kwetsbare plekken om de bus leeg te spuiten. Het is 2K lak. Dat zou binnen 8 minuten overspuitbaar moeten zijn.

20200809_110345.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan