Project: De RD350LC-FII

LUUK @Bellu, help

Hoe loopt die koppelingskabel in godsnaam, hij zat best, werkte goed, mooi licht lopend maar moest er even af. Omdat er wat componenten bij gemonteerd werden. Nu vind ik met geen mogelijkheid meer een mooie route, ja, naar de Vliet om die hele FII er in te douwen
Mocht Luuk niet reageren op je vraag, vanavond of morgen overdag, zal ik hem morgenavond vertellen dat je hem nodig hebt @Rob RD .
Hij is nu niet online zag ik, maar komt morgenavond een kettingkast voor z'n ZRX bij me ophalen namelijk.
 
@Bellu is al net zo als ik 😎

Maar kijk wat er bij de Buren op de mat lag... Dat mag die FII toch wel hebben...

1665234339727.png


Dat Raam :}
 
Ruitje is inmiddels gemonteerd, als alle aftermarketspul past het nét niet precies. Ik heb een overkill aan dremelzooi gekocht, inclusief de machine zelf, van de action, en op maat maken van de gaten ging pijnloos

20221022_143752.jpg
20221023_093422.jpg
 
Omdat we de ketting-geleider compleet hadden, met onderdelen van CMSNL kon deze gemonteerd worden. Daarvoor moest de uitlaat er effe vanaf. Kettinggeleider vind je niet meer nieuw

20221112_132941.jpg
 
We hebben de achterrem er op gezet. De originele klauw moest gereviseerd, die haaft mijn broer uitelkaargehaald en daarvan kon ik dus never nooit meer de vierkante O-ringen die tussen de klauwhelften zaten terugvinden. Er was nog een klauw van een gesloopte FII in omloop, die verkeerd gespoten was en dus plakte of die in de stroop was gedoopt. Die hebben we schoongemaakt met aceton en zwart gespoten en gemonteerd. Toen @RobD het remreservoir openmaakte bleken daar dus de vierkante O-ringen in te zitten. Alles geassembleerd en met de vacuumspuit ontlucht, oude remblokken die er 20 jaar geleden uit zijn gekomen er in gezet en getest, doet het

20221112_132928.jpg
 
Net als het Helmslotje wat we eerst niet konden plaatsen oneindig op zoek geweest naar het plaatsen van onderstand onderdeel. Kijk, ik heb net als Pim ( @helaholatuthola ) zijn GT250 kreeg deze motor als puzzel terug gekregen. Uiteindelijk weer via de online Bijbel van CMSNL de plek teruggevonden waar het hoort te zitten, en we hadden al staan passen toen we de achterrem aan het bedraden waren...
En om nou voor ieder boutje of beugeltje @Bellu te raadplegen gaat ook wat ver. Ik moet zeggen dat die afbeeldingen in die bijbel ons heel veel duidelijk hebben gegeven bij de opbouw van de FII net als die het nog steeds doen bij andere projecten

1668331257434.png


20221112_133912.jpg
 
Geen probleem hoor, ik hoor het graag als ik kan helpen. Als de motor weer rijdt moeten we maar eens een "kouwe klauwe" ritje doen met de RD's. Succes met de opbouw.
 
Slechte ervaringen met revisie van vacuumkranen (doorsijpelen, verzuipen, benzinestank) hebben ons doen besluiten om een benzinekraan van een RD350LC te monteren. Het eerder genoemde dremelsetje is juist voor het reviseren van de vacuumkranen aangekocht... om de zitting van die vacuumafsluiting maar eens braamvrij en gepolijst op te kunnen leveren.



20221113_102856.jpg
 
Als we een originele kraan goed hebben gekregen gaat die er wel een keer op (augustus 2025 of zo)
 
En passant een Tellerkabel gemonteerd, met behulp van foto's van @Bellu heb ik in een helder moment de koppelingskabel een route kunnen geven... tevreden??? niet echt, maar ik heb de dozen waar de assemblagehandleidingen in zitten nog niet opgegraven

20221113_102951.jpg
 
De rubbermanchet van de koplamp is net als de manchet van de tellers niet meer te koop en verrot. Met Bisonkit aan de koplamp gelijmd, zo moet het maar dienst gaan doen. Het rubber heeft nauwelijks een functie en het zal niemand opgevallen zijn als ik het helemaal weg had gelaten.

20221113_102830.jpg
 
Ik moet zeggen dat die afbeeldingen in die bijbel ons heel veel duidelijk hebben gegeven bij de opbouw van de FII net als die het nog steeds doen bij andere projecten
Dit klinkt alsof we klaar zijn met de RD. Op twee benzinefiltertjes na kan er een liter Aspen2 in en inderdaad, vandeweek gaat-ie uit de schorsing en in de verzekering. Zaterdag kunnen dan, alvorens alles af te monteren, de eerste proefmeters gereden worden. Eerst de straat heen en weer, dan alles dat niet vast zat terugzoeken en terugzetten.

Mij rest nog om deze week een zekeringhouder te repareren zodat de YPVS het ook weer doet
 
De rubbermanchet van de koplamp is net als de manchet van de tellers niet meer te koop en verrot. Met Bisonkit aan de koplamp gelijmd, zo moet het maar dienst gaan doen. Het rubber heeft nauwelijks een functie en het zal niemand opgevallen zijn als ik het helemaal weg had gelaten.

Bekijk bijlage 1822241
Prima oplossing zo, als je dat rubber weglaat heb je bij het rijden in het donker raar strooilicht wat binnen in de kuip schijnt. Daar heb je last van met het rijden.
 
De rubbermanchet van de koplamp is net als de manchet van de tellers niet meer te koop en verrot. Met Bisonkit aan de koplamp gelijmd, zo moet het maar dienst gaan doen. Het rubber heeft nauwelijks een functie en het zal niemand opgevallen zijn als ik het helemaal weg had gelaten.

Het rubber voor de tellers is nog wel gebruikt te vinden. Zoek bij eBay.com maar eens op FZ600. Die fiets heeft het zelfde tellerframe en een net tellersetje inclusief rubber wordt gemiddeld aangeboden voor $100. Niet goedkoop, maar dat maakt het wel af ;)
 
Die tip hrb ik eerder gekregen, zowel voor de teller als nu ook voor het koplamprubber. Mijn idee was dat die zaken ook 36 jaar hebben kunnen verteren en er dus niet veel beter aan toe zouden zijn dan de mijne. Desalniettemin loont het misschien de moeite nog een keer te gaan shoppen
 
Klopt, maar maakt het vinden van een goede misschien makkelijker,alles wat met 2 takten te maken heeft en zeldzaam is zitten
ze als aasgieren in de gaten te houden,bij een FZ 600 zal dat minder zijn.
 
Dit klinkt alsof we klaar zijn met de RD. Op twee benzinefiltertjes na kan er een liter Aspen2 in en inderdaad, vandeweek gaat-ie uit de schorsing en in de verzekering. Zaterdag kunnen dan, alvorens alles af te monteren, de eerste proefmeters gereden worden. Eerst de straat heen en weer, dan alles dat niet vast zat terugzoeken en terugzetten.

Mij rest nog om deze week een zekeringhouder te repareren zodat de YPVS het ook weer doet
Gewoon 98 erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan