Project de Suzuki GT250

Ik vindt het leuk dat ik het genoegen heb om dit te mogen delen met anderen die dit net zo waarderen als ikzelf doe.
 
Als ik dat ding zie staan bij jou in de kamer krijg ik wel jeuk.
Eerst de 1100 aan de gang krijgen, daarna is de GT aan de beurt.
Maar net als vanmiddag effe de caraba carburu carburateurs in de bak gooien op een dooie zaterdag met een paar lichte biertjes en een speklapje of 5 kan natuuurlijk alvast tussendoor.
 
Ik vindt het leuk dat ik het genoegen heb om dit te mogen delen met anderen die dit net zo waarderen als ikzelf doe.
Sorry als mijn post fout binnenkwam Per! Wat ik als grapje eigenlijk bedoelde: “Ik ken geen fuck van tweetakt maar hoe meer GT projecten ik zie voorbij komen, hoe toffer ze me lijken en hoe meer het jeukt om ook eens eentje te rijden of meer”. Positief bedoelt dus :Y
 
Sorry als mijn post fout binnenkwam Per! Wat ik als grapje eigenlijk bedoelde: “Ik ken geen fuck van tweetakt maar hoe meer GT projecten ik zie voorbij komen, hoe toffer ze me lijken en hoe meer het jeukt om ook eens eentje te rijden of meer”. Positief bedoelt dus :Y
No worries.. dank voor je positieve reactie!
 
Leuk filmpje! Als ik die rook zie weet ik gelijk weer hoe vaak ik een busje rode tweetakt olie in dat tankje heb gegooid. *D
Overigens was de mijne voorzien van een Ram Air cylinderkop/kap en rammelde de kickstarter tijdens het rijden net zo hard als die op het filmpje.
Eigenlijk rammelde alles aan dat ding, maar dat was juist de grote charme, want dat deed de Kreidler waar ik op reed voor ik deze Suzuki kocht ook.
Ik stapte dus eigenlijk naadloos over van een 50 cc'tje op een 250 cc machine, daar waar de Zündapp boys het moesten doen met een KS 100 of KS 125 maar dan zonder rijbewijs uiteraard.
Geweldige tijden waren dat toch......:]
 
Sorry als mijn post fout binnenkwam Per! Wat ik als grapje eigenlijk bedoelde: “Ik ken geen fuck van tweetakt maar hoe meer GT projecten ik zie voorbij komen, hoe toffer ze me lijken en hoe meer het jeukt om ook eens eentje te rijden of meer”. Positief bedoelt dus :Y
Als je er eenmaal een keer op gereden heb ben je gelijk verkocht,het is een ervaring die je niet snel vergeet,
en allemaal zijn ze leuk van de kleinste tot de grootste. :]
 
Absoluut! Als je eenmaal die powerband en de complete ervaring er rondom heb meegemaakt... Dat laat je niet meer los!
 
Trouwens ook al cruise ik zomaar op t gemakje dan gaat gaat er nog niks boven het heerlijke geluid, de geur, de totale rijervaring is onwijs geweldig gewoon..
 
Na de brunox zit het in het zwart. In principe ben ik begonnen met blank lakken, tot ze bij Driessen zeiden: "Niet Doen"
 
Geweldig om te lezen en voor mij (ook) jeugdsentiment!

Kocht zelf in 1975 bij Het Motorpaleis in Rotterdam een T500 in dezelfde kleur lichtblauw, fijne machine met de beroemde/beruchte trommelrem aan de voorkant. Nog eens bijna een agent mee geschept die uit de kant sprong en me wilde aanhouden omdat ik veel te hard reed, kon niet op tijd stoppen dus zeilde ik om hem heen haha. Zo'n 1,5 jaar later ingeruild op een nieuwe GT750 "waterkoker" met dubbele schijf voor. Jaren met plezier op gereden! In die jaren veel verhitte discussies gevoerd tussen de voor- en tegenstanders van 2takt versus 4takt, o.a. bij Florencia in Den Haag (voor degenen in die omgeving welbekend), heerlijk.

Ik schrijf zelf hobbymatig voor een blad over oldtimers, zowel auto's als motoren. Paar jaar geleden een artikel geschreven over de Suzuki T & GT Liefhebbersclub Nederland, waar men deze machines koestert. Men helpt elkaar ook waar mogelijk aan onderdelen, tips etc. Leek me goed om hier even te melden voor de mensen die (gaan) restaureren. Mooi werk!
 
Geweldig om te lezen en voor mij (ook) jeugdsentiment!

Kocht zelf in 1975 bij Het Motorpaleis in Rotterdam een T500 in dezelfde kleur lichtblauw, fijne machine met de beroemde/beruchte trommelrem aan de voorkant. Nog eens bijna een agent mee geschept die uit de kant sprong en me wilde aanhouden omdat ik veel te hard reed, kon niet op tijd stoppen dus zeilde ik om hem heen haha. Zo'n 1,5 jaar later ingeruild op een nieuwe GT750 "waterkoker" met dubbele schijf voor. Jaren met plezier op gereden! In die jaren veel verhitte discussies gevoerd tussen de voor- en tegenstanders van 2takt versus 4takt, o.a. bij Florencia in Den Haag (voor degenen in die omgeving welbekend), heerlijk.

Ik schrijf zelf hobbymatig voor een blad over oldtimers, zowel auto's als motoren. Paar jaar geleden een artikel geschreven over de Suzuki T & GT Liefhebbersclub Nederland, waar men deze machines koestert. Men helpt elkaar ook waar mogelijk aan onderdelen, tips etc. Leek me goed om hier even te melden voor de mensen die (gaan) restaureren. Mooi werk!
Het Motorpaleis, dat weten alleen hele oude mensen nog ;) ,ik kwam daar vroeger ook wel eens.
 
Weet je zeker dat het 1971 was? Mijn dream komt uit 1962 maar ik weet niet hoelang ze zijn verkocht.

9ED7D119-C2FF-4329-B368-20CD5376FCE9.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan