Project Ducati Mototrans Forza 350

Mototrans wel (zonder R)
1674054303334.png
 
De tank zit erop, aan de voorkant met originele Honda rubbers. Achterkant ben ik nog mee bezig, moet ook fatsoenlijk in rubber, want zo’n éénpitter wil wel wat trillen 😀
Versnellingspedaal gemaakt, de vreemde vorm is om ruimte te maken voor de kickstarter. Op deze manier kan ie nog door het onderste dooie punt zwieren.
We zien later wel of het werkt en/of aangepast moet worden.
F6C366D5-40DE-4A86-95FB-3BB1F94F73C2.jpeg
25BBCAE2-84D0-440B-8FEF-BC7459082BBC.jpeg
 
Maak je nog een borg in die voetsteun ??
je kan een vinnige klap krijgen als de kickstarter niet helemaal naar beneden kan trappen en vraag niet hoe daar achter kwam ( ex Ducati 200cc mono )
Ik ga zeker zorgen dat wanneer de voetsteun omhooggeklapt is, dat ie daar ook blijft😄
De achterste steun voor de tank is ook klaar. Zit een stevig rubber in, tank ligt mooi stabiel zo.
Zadel maken wordt wel een uitdaging🤪
DA1C246F-ADB7-4D97-9FEE-67CD3EF8059C.jpeg
 
Zadel gaat zeker een uitdaging worden met die teruglopende onder kant van de tank en die verdiepte aansluiting voor een zadel
Ach, met sommige Guzzi’s had ik het mezelf ook niet makkelijk gemaakt🙃
 
Vork verder afgemaakt, achteras is 15 mm met moeten M15x1, daar heb ik niks voor. Afgedraaid en M14x1,50 draad gesneden. De as zit in een alu prop waar weer een pennetje aanzit tegen verdraaien.
Achtervorklagering ook pasgemaakt met rvs bussen. As kwam van een andere motor en moest ook ingekort. Was te hard om draad te snijden. Roodheet gestookt en laten afkoelen, toen ging het wel. Moeren uitgedraaid en M14 in getapt.
Bekijk bijlage 1839551
Schitterend werk Nico
 
Ik twijfel een beetje om de originele bocht te gebruiken, de roest is er makkelijk afgepoetst, ziet er erg netjes uit.
Moet alleen onder de schakelstang en langs de veer van de middenbok.
Mijn eerste idee was een rvs 180 gr bocht en dan links langs de cilinder.
F7815F4D-D42F-4672-BEEB-B8963B59D90A.jpeg
 
<Just Kidding>

Het origineel is nu toch al verneuqt,
dus ja hoor, doe maar een 180 graden bocht _O-





Nee hoor, diep :}:}:} voor jouw vaardigheden en visie!
 
Ik twijfel een beetje om de originele bocht te gebruiken, de roest is er makkelijk afgepoetst, ziet er erg netjes uit.
Moet alleen onder de schakelstang en langs de veer van de middenbok.
Mijn eerste idee was een rvs 180 gr bocht en dan links langs de cilinder.
Als ik zo de foto bekijk gaat naast het verplaatsen van links naar rechts ook de schakelrichting veranderen.
Was eerst bv. de 1 omlaag, nu is links de 1 omhoog. Geeft dat problemen.
Wat je ook kan doen is de arm op de doorgestoken as niet schuin omlaag maar recht omhoog monteren. Daarbij de hevel op de versnellingsas ook omhoog monteren. De verbindingsstang loopt dan bijna horizontaal en hindert de uitlaat niet meer.
 
Als ik zo de foto bekijk gaat naast het verplaatsen van links naar rechts ook de schakelrichting veranderen.
Was eerst bv. de 1 omlaag, nu is links de 1 omhoog. Geeft dat problemen.
Wat je ook kan doen is de arm op de doorgestoken as niet schuin omlaag maar recht omhoog monteren. Daarbij de hevel op de versnellingsas ook omhoog monteren. De verbindingsstang loopt dan bijna horizontaal en hindert de uitlaat niet meer.
Dat is een mogelijkheid, zit dan nog wel met de veer van de middenbok.
Overigens was de originele schakeling 1 omhoog en de rest naar beneden. Dat patroon heb ik omgedraaid.
 
De tank zit erop, aan de voorkant met originele Honda rubbers. Achterkant ben ik nog mee bezig, moet ook fatsoenlijk in rubber, want zo’n éénpitter wil wel wat trillen 😀
Versnellingspedaal gemaakt, de vreemde vorm is om ruimte te maken voor de kickstarter. Op deze manier kan ie nog door het onderste dooie punt zwieren.
We zien later wel of het werkt en/of aangepast moet worden. Bekijk bijlage 1840353Bekijk bijlage 1840354
Ik kijk vol interesse naar deze posts, heb zelf een Forza , ook ingevoerd. Heb de voetsteunen wat verder naar achteren geplaatst zodat de kickstarter er net voor langs gaat
 
O, wat leuk😄Een vriend wil er ook al één.
Welke datum eerste toelating heb je gekregen?
Doe eens een plaatje van je voetsteunen aub.
 
Weet niet of je het zo kunt zien, Schakel doe ik wel rechts, dat komt voor mij beter uit. Ik wil er nog veel aan doen maar het gaat bij mij niet zo snel als bij jou hahah
 

Bijlagen

  • IMG_20220622_205258_HDR.jpg
    IMG_20220622_205258_HDR.jpg
    739,9 KB · Weergaven: 50
  • IMG_20220622_205333_HDR.jpg
    IMG_20220622_205333_HDR.jpg
    676,4 KB · Weergaven: 50
Terug
Bovenaan Onderaan