Sebas84
MF veteraan
Mototrans wel (zonder R)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die twee had ik ook gevonden bij m’n zoektocht.Mototrans wel (zonder R)
Bekijk bijlage 1840020
Ik ga zeker zorgen dat wanneer de voetsteun omhooggeklapt is, dat ie daar ook blijftMaak je nog een borg in die voetsteun ??
je kan een vinnige klap krijgen als de kickstarter niet helemaal naar beneden kan trappen en vraag niet hoe daar achter kwam ( ex Ducati 200cc mono )
Dan zit je al tegen de muur aan? Nou dan moet ik het daar maar mee doenBeter dan een posts terug kan ik hem nu niet maken
Jaaa! Ik ben benieuwd hoe de lijn gaat worden.Speciaal voor Robinjo, draait makkelijk om op de tafel
Bodemplaat maak ik van alu. Bekijk bijlage 1840619
Schitterend werk NicoVork verder afgemaakt, achteras is 15 mm met moeten M15x1, daar heb ik niks voor. Afgedraaid en M14x1,50 draad gesneden. De as zit in een alu prop waar weer een pennetje aanzit tegen verdraaien.
Achtervorklagering ook pasgemaakt met rvs bussen. As kwam van een andere motor en moest ook ingekort. Was te hard om draad te snijden. Roodheet gestookt en laten afkoelen, toen ging het wel. Moeren uitgedraaid en M14 in getapt.
Bekijk bijlage 1839551
Als ik zo de foto bekijk gaat naast het verplaatsen van links naar rechts ook de schakelrichting veranderen.Ik twijfel een beetje om de originele bocht te gebruiken, de roest is er makkelijk afgepoetst, ziet er erg netjes uit.
Moet alleen onder de schakelstang en langs de veer van de middenbok.
Mijn eerste idee was een rvs 180 gr bocht en dan links langs de cilinder.
Dat is een mogelijkheid, zit dan nog wel met de veer van de middenbok.Als ik zo de foto bekijk gaat naast het verplaatsen van links naar rechts ook de schakelrichting veranderen.
Was eerst bv. de 1 omlaag, nu is links de 1 omhoog. Geeft dat problemen.
Wat je ook kan doen is de arm op de doorgestoken as niet schuin omlaag maar recht omhoog monteren. Daarbij de hevel op de versnellingsas ook omhoog monteren. De verbindingsstang loopt dan bijna horizontaal en hindert de uitlaat niet meer.
Dan heb je nu de gangbare manier van schakelen bereikt.Overigens was de originele schakeling 1 omhoog en de rest naar beneden. Dat patroon heb ik omgedraaid.
Ik kijk vol interesse naar deze posts, heb zelf een Forza , ook ingevoerd. Heb de voetsteunen wat verder naar achteren geplaatst zodat de kickstarter er net voor langs gaatDe tank zit erop, aan de voorkant met originele Honda rubbers. Achterkant ben ik nog mee bezig, moet ook fatsoenlijk in rubber, want zo’n éénpitter wil wel wat trillen
Versnellingspedaal gemaakt, de vreemde vorm is om ruimte te maken voor de kickstarter. Op deze manier kan ie nog door het onderste dooie punt zwieren.
We zien later wel of het werkt en/of aangepast moet worden. Bekijk bijlage 1840353Bekijk bijlage 1840354