Project eBike (met Yamaha RD500 blok)

Welke kleurstelling vind je mooier

  • Rood - Marlboro

    Stemmen: 21 41,2%
  • Wit - Yamaha 50th Anniversary

    Stemmen: 18 35,3%
  • Geel - Yamaha USA

    Stemmen: 10 19,6%
  • Anders (roept u maar)

    Stemmen: 2 3,9%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Die beugel moest er toch af. Er moet namelijk een nieuw bevestigingspunt komen die een stukje hoger en iets meer naar achter zit.
 
even kort vertaald wat hier staat,

Het orginele signaal van de cdi is onbruikbaar.
Je zou het op de volgende manier bruikbaar kunnen maken:

Je hebt een stabile voeding nodig om de rest van de schakeling te voeden met 9V de gast gebrukt hiervoor een lm317, das een leuk simpel voedings ICtje. Je zou hiervoor oook eventueel een 7809 kunnen gebruikern! vervolgens zet hij er een condensator van 2200uF op om eventuele storingen uit het signaal te halen.

Daarna stelt hij dat er een spaning van 150V uit je CDI zou komen. Dat lijkt mij nogal sterk. dit zou gewoon 12-14v moeten zijn volgens mij! iig, Hij gebruikt dan een spanningsdeler van 2 weerstanden van 2.2 en 56K en een condensattor van 1-100uF paralel aan de weerstand van 2.2k Hier zou een bruikbaar signaal van 6 volt uit moeten komen. HEb zelf een beetje mijn twijfels dat die condensator een veel te hoge waarde heeft, maar ik kan mij vergissen.

Nu heb je nogsteeds geen mooie blokgolf. Hij gebruikt vervolgens een smitt tgigger gemaakt uit een opamp. Een smitt trigger is een schakeling waarvan de uitgang hoog wordt boven een bepaalde ingangsspanning, en weer omlaag gaat bij een andere ingestelde drempelspanning. Voor die drempels moet je >4.6 en <3v nemen.

Daarna is de frequentie blijkbaar te hoog, want hij gebruikt een D-flipflop (data flipflop/1 bits geheugen) als een 2 deler om de frequentie 2 keer zo laag te maken. Achter de D-lach zet hij een transistor die via een weerstand van 2.2k wordt aangestuurd. Deze transistor zit tussen je tacho ingang en de ground en moet dus blijkbaar de ingang naar ground trekken op de juiste frequentie.

Dit klinkt allemaal aanemenlijk, maar ik heb zelf de beschikking over een functie generator en mijn gsxr teller reageerde dus gewoon niet op een dergenlijk signaal.

Maargoed, doe er mee wat je wilt :)
 
Wat ik niet snap is dat je , 'om even een schokbreker te passen', een 'beugeltje' afslijpt zonder een echt goed idee te hebben van hoe het echt vast gaat komen...... :?

Was dat beugeltje niet de originele schokbrekerbevestiging, misschien wel bruikbaar nog.... :?
Tja..boeiend toch..komt allemaal wel in orde als ik het begin zo zie :Y
 
Liep ook al een tijdje met het plan rond om het zitje in twee delen te maken.

Zo dus:

yamaha500069pp.jpg


yamaha500145ef.jpg


Ben er sinds vandaag achter dat de Aprilia RS250 (Nieuwe model) een zitje heeft wat redelijk in de buurt komt.

Deze dus
102430656237643031326xa.jpg


Die wil ik gaan combineren met een Honda RS250R zit.

Iemand een zitje in de aanbieding?
 
ff reneend posten, die heeft volgens mij nog een honda kontje en www.so-products.com kan as/remklauw opnames van en op vorkpoten persen, dus waarschijnlijk ook leveren.
 
Laatst bewerkt:
Net een stuurdempert aangeschaft.

stuurdemperr15tz.jpg

Öhlins R1 demper

Morgen ff ophalen en kijken hoe ik hem ga monteren. Iemand een idee?


En deze

fe1b1py.jpg

Kawasaki ZX9R 5,5 x 17 velg.
 
Laatst bewerkt:
Stuurdempertje is binnen.

ff een paar foto's dan maar.

dsc063703gg.jpg

Öhlins stuurdemper (40cm snel gemeten)

dsc063733ku.jpg

Hij is niet helemaal nieuw meer

dsc063740iu.jpg

Niet te lang naar kijken zeg maar. Maar gelukkig doet hij het wel gewoon goed.

dsc063767qh.jpg

Hee, daar zit een handig gat in het frame, en nog voorzien van schroefdraad ook.

dsc063786co.jpg

Zo past hij nog redelijk ook

dsc063801cd.jpg

Nu snel nog ergens een 54mm beugeltje vandaan halen

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij zo afgeschaafd komt. schadefiets?
Op de tweede foto kun je zien dat de inbusbout ook is afgeschaafd. Iemand een idee of dat eigenlijk kwaad kan? Nou ja, voor zolang hij het doet, doet ie het.

Als iemand toevalling nog een beugeltje heeft. Liefst zoiets als Joe Tosh, als hij te ver uit steekt, dan ga ik denk ik last krijgen met de stuuruitslag.
 
Laatst bewerkt:
Tekno, ik liep toevallig tegen dat R1 voorwiel aan. Voor 17,50 had ik hem.
Daarom ben ik voor het achterwiel maar in die lijn doorgegaan.

Maar als je nog een setje vijfspaaks hebt liggen in dezelfde maat, dan wil ik best wel ruilen hoor. Zijn ongeveer evenveel waard O-) echt waar hoor :Y
 
Stuurdempertje is binnen.

ff een paar foto's dan maar.

(Afbeelding)
Öhlins stuurdemper (40cm snel gemeten)

(Afbeelding)
Hij is niet helemaal nieuw meer

(Afbeelding)
Niet te lang naar kijken zeg maar. Maar gelukkig doet hij het wel gewoon goed.

(Afbeelding)
Hee, daar zit een handig gat in het frame, en nog voorzien van schroefdraad ook.

(Afbeelding)
Zo past hij nog redelijk ook

(Afbeelding)
Nu snel nog ergens een 54mm beugeltje vandaan halen

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij zo afgeschaafd komt. schadefiets?
Op de tweede foto kun je zien dat de inbusbout ook is afgeschaafd. Iemand een idee of dat eigenlijk kwaad kan? Nou ja, voor zolang hij het doet, doet ie het.

Als iemand toevalling nog een beugeltje heeft. Liefst zoiets als Joe Tosh, als hij te ver uit steekt, dan ga ik denk ik last krijgen met de stuuruitslag.

Mooi mooi!
Die schade lijkt me niet erg, zolang ie niet lek is. Ik zou zelfs de schadeplek nog wat afschuren/polijsten en "rond" zetten, dan lijkt het ook niet direct schade.
Die voorvorkklem kan je bestellen voor je type voorvork bij elke zichzelf respecterende stuurdemper-fabrikant. En anders ken je wel iemand met een draaibank die 'm kan maken.
Ken zelf ook zo iemand, maar is misschien niet direct in de buurt voor jou (Noord-Antwerpen). :)

Als je last krijgt met je stuuruitslag kan je proberen om 'm om te draaien, heb dit al eens gezien, maar gaat niet bij elke demper natuurlijk. Of anders je bevestigingspunt vanop je frame naar achter verleggen met een mooi RVS-beugeltje misschien?
 
Laatst bewerkt:
Stuurdempertje is binnen.

ff een paar foto's dan maar.

(Afbeelding)
Öhlins stuurdemper (40cm snel gemeten)

(Afbeelding)
Hij is niet helemaal nieuw meer

(Afbeelding)
Niet te lang naar kijken zeg maar. Maar gelukkig doet hij het wel gewoon goed.

(Afbeelding)
Hee, daar zit een handig gat in het frame, en nog voorzien van schroefdraad ook.

(Afbeelding)
Zo past hij nog redelijk ook

(Afbeelding)
Nu snel nog ergens een 54mm beugeltje vandaan halen

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij zo afgeschaafd komt. schadefiets?
Op de tweede foto kun je zien dat de inbusbout ook is afgeschaafd. Iemand een idee of dat eigenlijk kwaad kan? Nou ja, voor zolang hij het doet, doet ie het.

Als iemand toevalling nog een beugeltje heeft. Liefst zoiets als Joe Tosh, als hij te ver uit steekt, dan ga ik denk ik last krijgen met de stuuruitslag.
Gaat die demper wel uitkomen met je kuip en dergelijke :?
 
Tekno, ik liep toevallig tegen dat R1 voorwiel aan. Voor 17,50 had ik hem.
Daarom ben ik voor het achterwiel maar in die lijn doorgegaan.

Maar als je nog een setje vijfspaaks hebt liggen in dezelfde maat, dan wil ik best wel ruilen hoor. Zijn ongeveer evenveel waard O-) echt waar hoor :Y

Ik heb nog een setje 5spaaks liggen van een R6. Maar ik denk al een koper te hebben.
Een vriend van me heeft wel deze:
full


van R1, Hubs en lagers inbegrepen. Nieuwstaat!! OZ forged aluminium. Vraagprijs 1500 euro.
 
Oeffh,

Dat is meer als ik tot nu toe voor het hele project betaald heb.
Om ff een idee te geven. Het R1 voorwiel was 17,50 het 4,5 achterwiel compleet met band,remschijf en andere meuk 50,00(Vriendenprijsje).
Alleen de 5,5 achtervelg deed echt pijn met net iets over de 100 euro.

Dan nog maar even drie spaaks, Als ik morgen de lotto win kan ik altijd nog een setje OZ, PVM of Marchesini's aanschaffen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, want die OZ velgen zijn het echt wel waard. Maar past voor mij ff niet binnen het budget.
 
Die prijzen die je voor die velgen noemt zijn echt 3x-niks,
denk dat anderen heel blij zouden zijn als ze ook zulke vrienden
zouden hebben :Y :}
 
Alleen die 4,5 inch velg was bij een vriendje hoor. (Werkt bij de lokale motorboer)

Die ander velgen komen zoals de meeste onderdelen van eBay duitsland. Verzenden doe ik altijd via een betaal en verzendservice naar een adres in duitsland. En als er een stapeltje onderdelen ligt dan word het doorgestuurd naar mij. Het heet de huifkar. Weet alleen niet of ik de link hier mag plaatsen, maar google doet wonderen.

Het 3MA frame is ook via eBay maar komt uit Engeland. Dat was wel duur om hier te krijgen.

Je moet alleen altijd ff goed de hele advertenties doorlezen. Vaak zijn het velgen die krom zijn of al een keer gericht. Verder is een beetje mazzel ook wel handig.
 
Alleen die 4,5 inch velg was bij een vriendje hoor. (Werkt bij de lokale motorboer)

Die ander velgen komen zoals de meeste onderdelen van eBay duitsland. Verzenden doe ik altijd via een betaal en verzendservice naar een adres in duitsland. En als er een stapeltje onderdelen ligt dan word het doorgestuurd naar mij. Het heet de huifkar. Weet alleen niet of ik de link hier mag plaatsen, maar google doet wonderen.

Het 3MA frame is ook via eBay maar komt uit Engeland. Dat was wel duur om hier te krijgen.

Je moet alleen altijd ff goed de hele advertenties doorlezen. Vaak zijn het velgen die krom zijn of al een keer gericht. Verder is een beetje mazzel ook wel handig.
Mmmm..tja..even een linkje plaatsen zullen de moderators toch niet
erg vinden :?
Zijn genoeg mensen die hier op MF reclame maken voor hun eigen bedrijf,
dus dat zou een beetje vreemd zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan