Project eBike (met Yamaha RD500 blok)

Welke kleurstelling vind je mooier

  • Rood - Marlboro

    Stemmen: 21 41,2%
  • Wit - Yamaha 50th Anniversary

    Stemmen: 18 35,3%
  • Geel - Yamaha USA

    Stemmen: 10 19,6%
  • Anders (roept u maar)

    Stemmen: 2 3,9%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Goed, komt ie dan

www.huifkar.de

Staat alles op. Is erg handig, want eBay duitsland is echt een walhalla voor onderdelen in vergelijking met eBay nederland.
 
Laatst bewerkt:
Een kleine update.

Vandaag frame, achterbrug en veer naar lasbedrijf gebracht.
Moest wel ff zoeken. (Niet ieder bedrijf kan aluminium lassen)
Maar ze gingen er wat moois van maken. Heb gezegd dat het geen haast had. Gaat waarschijnlijk een week of twee duren.

Heb besloten om het onderste ophangpunt zoveel mogelijk standaard te houden en niet 90 graden naar achteren te kantelen. Dit is volgens mij een stuk steviger.
Nu wordt die beugel alleen maar aangepast om meer ruimte te maken voor de Aprilia hevel.


framemod4vp.jpg

Onderste beugel (Rode gedeelte gaat er af)

dsc063474zx.jpg

Aprilia RS250 hevel


Zit er ook steeds meer over te denken om hem in deze kleurstelling te spuiten ipv Barlmoro rood.

yzrm1coorporatecolours0411059q.jpg

Kwijl
 
ik heb bij mn zxr ook het orginele RS linksysteem gebruikt... Aleen ff nieuwe tailraiser laten maken :)

dit zijn de custom onderdelen die ik nodig hat om mn brug er in te krijgen...

full
 
SuperKris, ik had een paar foto's uit jou topic uitgeprint en meegenomen naar het lasbedrijf.

Die man begreep toen meteen wat de bedoeling was en kwam met wat eigen aanpassingen om het om mijn frame in orde te krijgen.

Hij gaat bv kijken of hij de bovenste beugels in het frame kan lassen ipv op het frame. Moest volgens hem wel mogelijk zijn, maar hij ging er op z'n gemak nog even naar kijken. Deze week gaat hij alle nieuwe beugels maken en volgende week zou ik een telefoontje krijgen voordat hij gaat lassen. Kon ik nog ff kijken voordat het vastzit.
 
Je zal mischien nog wel even moeten spare om een RD500 blok (dat loopt) op de kop te tikken.
En dan komen de uitlaatjes.
In het oktober nummer van classic Motorcycle Mechanic is een article over youw machine, mischien interesant om nog wat tips te verkrijgen.
Een ding die er uit kwam was dat de achterfork te kort was ivm de afstand tussen de wielen.
De achtervork moest verlengd worden omdat de motor onrijdbaar was.
{pagina 58/59/60)
 
Bedankt voor de tip Jamathi. Heb net het oktober nummer ff nabesteld.
Zal wel een paar dagen duren. Als hij binnen in dan scan ik het artikel wel in en post het hier.

Dat motorblok in inderdaad erg duur. Ik wil eigenlijk een complete motor kopen ivm een kenteken. (Alleen motorblok en framenummer/kenteken nog liever natuurlijk).

Maar daar moet ik net tegenaan lopen. Ben nu in ieder geval aan het sparen, maar de vakantiecentjes komen pas in juni B| Tot die tijd dan maar bezig met het rollende gedeelte.

Dat van die achterbrug hoop ik niet eigenlijk. Een RS250 brug laat zit ook niet zo makkeljk verlengen lijkt mij. (Het moet er natuurlijk ook nog een beetje uitzien).
 
Beb je je al op het yamahe tweetakt forum begeven ? Zit een hoop kennis ! www.rd350.nl

Er staat op marktplaats ook een RD500 te koop.
Alles net gereviseerd, en met kenteken

"Te koop aangeboden Yamaha RD 500 LC , Kleur: rood/zwart Bouwjaar:1986
Ziet er zeer goed uit ! ( zie foto )
Motorblok is volledig gereviseerd en loopt als een naaimachine, kuipwerk als origineel gespoten. ( is van een liefhebber geweest, maar moet weg i.v.m. verbouwing huis )
Vraagprijs is: 3700,- "

ik geloof dat dit de link moet zijn:

http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_yamaha/11892339.html?return=eJw9y9EKgzAMBdB%2FEfTRWsXVVkTcj4xsFhRbW9qAurF%2FX%2FoyCOHccAOKq8%2Bqqj4qLqTKnsEdUfcLoleMbc7rvbQQNvQGAGO5G2YduqD3Bw21rdUh%2Fm8XWFiAvQSvygWtGU8z8GKOw3bkzRTmvLmjI3GCoTXdRJdYE%2BknEYnv1Seeqcm7RrQpXZTaSkgpKbm4UqwLP%2FCs%2F%2F4AwRM9dQ%3D%3D&df=1

Ik weet niet of je er wat aan heb maar vind je project
wel super!
 
Had hem al zien staan, maar dat gaat me net weer te ver. Een perfect goede machine uit elkaar halen is zonde. Vooral bij een RD500. Op RD350.nl staan inderdaad leuke fietsen, vooral bij showbikes -> Specials.
 
Leek vandaag wel weer sinterklaasavond.

Heb een bergje onderdelen opgehaald:

dsc063829vj.jpg

De andere achterbrug

dsc063832zg.jpg

Gekocht omdat ik deze achteras nodig had

dsc063844km.jpg

De andere Kawasaki velg

dsc063874wx.jpg

17/5,5inch

dsc063885id.jpg

Schakelsetje van een R1 om ff te passen

dsc064023jf.jpg

Hetzelfde setje na 5 minuten puzzelen

dsc063896uc.jpg

Een R1 kroonplaat zonder carbon erop

Nou was die andere achterbrug ook wel handig omdat het schroefdraad rechts in mijn brug stuk was. Het schroefdraad voor deze dingen dus:

dsc063920ds.jpg

Ik weet niet precies hoe ze heten

Maar geloof het of niet, zie foto hieronder van de nieuwe brug

dsc063954wb.jpg

Aahhhrr B| Ook weer de rechterkant

Schiet dus ook niet op. In ieder geval zit er geen siliconenkit op en vallen de krassen ook wel mee.

Natuurlijk meteen het wiel gepast

dsc063966qs.jpg

Past er net tussen

dsc063971jp.jpg

Wiel maar even laten afdraaien om meer ruimte te maken voor de remschijf

dsc064015es.jpg

Hier kan hij ook nog wel een mm of 5 meer gebruiken.

dsc063995xi.jpg

Toch maar eens zoeken naar een andere tandwielopname of hier moet ook iets afgedraaid worden

Morgen eerst maar eens alle spullen schoonmaken en dan eens rustig dat wiel en die tandwielopname bekijken.
 
leuk projectje ben je aan het bouwen Merdeka , ik zag jou reactie en dacht effe checken dat topic , ik ben al in het bezit van een achterbrug maar daar zit nog wel wat werk in dus laat je prijs maar weten (als je nog een achterveer hebt houdt ik me ook aanbevolen) :) :)
 
Nou, ik kan wel wat hulp gebruiken. :?

dsc064041dg.jpg

Foto is een beetje lomp, maar de band is dus 180 breed (18cm dus)

dsc064068uy.jpg

Diezelfde 18cm over het achterwiel verdeeld (Weer zo'n lompe foto)

dsc064075kr.jpg

Hier moet eigenlijk zo'n 5 mm af. Dan klopt de lijn v/d ketting weer

Weet iemand hier een goede manier voor? Afdraaien, andere kettingopname?
Als ik hem afdraai, dan moet ik ook andere rubberen dempers hebben of niet?
Of zijn ze makkelijk aan te passen?


@Superchris; Hoeveel heb je van de andere kant laten afdraaien voor je remschijf Chris?

@nummer13; Brug is nu bij de lasser. PM me anders even. Maak ik als hij weer terug is eerst wat foto's. Kun je eerst ff goed kijken.
 
Nou, ik kan wel wat hulp gebruiken. :?

(Afbeelding)
Foto is een beetje lomp, maar de band is dus 180 breed (18cm dus)

(Afbeelding)
Diezelfde 18cm over het achterwiel verdeeld (Weer zo'n lompe foto)

(Afbeelding)
Hier moet eigenlijk zo'n 5 mm af. Dan klopt de lijn v/d ketting weer

Weet iemand hier een goede manier voor? Afdraaien, andere kettingopname?
Als ik hem afdraai, dan moet ik ook andere rubberen dempers hebben of niet?
Of zijn ze makkelijk aan te passen?


@Superchris; Hoeveel heb je van de andere kant laten afdraaien voor je remschijf Chris?

@nummer13; Brug is nu bij de lasser. PM me anders even. Maak ik als hij weer terug is eerst wat foto's. Kun je eerst ff goed kijken.


ik heb bij mn eigen honda 9-10 mm af laten draaien van de tandwieldrager om de ketting in lijn te krijgen. tapeinden eruit gehaald en genoeg vlees over gelukkig :)
 
ik heb er 10mm vanaf laten draaien, dit heeft FZRene van het forum voor megedaan :)

Maar nogmaals, heb erg mn twijfels of je die 180 band in die brug gaat krijgen...
 
Ik heb er ook veel over nagedacht om een race replica te bouwen.
En het is vrij makkelijk voor mij omdat ik tot sinds kort een Aluminium/SS fabriek had. en all de tools/welding gear dat daar voor nodig is.
Ik heb 2 RZ500 aangeschaft om een weer naar orginele toestand te brengen en de andere om een racereplica te maken.
Maar beide fietsen zijn te goed om dit te doen en beide blijven/worden weer helemaal orgineel, 1 om te show en een om op te rijden.
Ik kom wel een andere tegen tzt om een replica te maken.
hier een pic van een van mijn twee, dit is de one I am driving.
full
 
Gaaf man!!!

PS. Zien we wel dat de kuipen van de racers veel groter en boller zijn (i.e stroomlijn, snelheid) dan die iele nietszeggende dingen van de hedendaagse straatracers? (i.e hip)
 
Terug
Bovenaan Onderaan