Project "Frakastina" Kawasuki Gpz 1127

Nicky_Dutch

Rookie
14 nov 2017
4
0
Tilburg
Nicky Dutch presents: Project Frankastina

Bij deze dan mijn project waar ik al een tijd met bezig ben.
Als basis heb ik een Kawasaki Gpz 1100 B2 gebruikt.

full


Het was eerst de bedoeling om er een caferacer van te bouwen.
Maar naar enkele dingen te hebben uitgeprobeerd. Kon ik maar niet het gewenste resultaat vinden. Toen is het project voor een tijdje achter in de hal beland. Totdat ik foto's tegen kwam van de 80's ama superbike. Sindsdien ben ik verkocht en wist ik welke weg ik in ging slaan met de motor. Met de 80s ama in mijn achterhoofd ben ik begonnen aan een moderne variant te bouwen.

Nieuw achterstuk frame gemaakt en zitje ouderwets gevormd en daarna een monocoque body gemaakt.

full



Ook kniestukken in de tank gehamert.
full


Voorvork komt uit een Ducati (model?) Kroonplaten zijn van een supersport en aangepast voor kawa balhoofd

Daarna kon ik een mooie deal maken met wat spullen zoals Gixxer 1000 k1 swingarm, achterveer, rearset, Ducati Monster 696 velgen, Ducati brembo achterrem.

full


Daarna nieuwe monoshock bevestiging gemaakt.

full


Toen de motor weer op zijn wielen stond. Heb ik um voor het eerst weer is mee naar buiten genomen. Om lekker op een stoeltje te zitte genieten.

full


Heb de fiets toen ook gewogen en kwam op dat moment op 166kg uit. Daar was ik het niet mee eens maar kon niet veel gewicht lozen alleen maar toevoegen. Bleek dat het blok alleen al 100kg woog. Dus begon maar weer te brainstormen en te speuren naar onderdelen.

Naar wat nadenken heb ik mijn oog laten vallen op de oliekoeler blokken van Suzuki. Redelijk laag gewicht (74kg incl carbs) veel power, heel veel performance spullen, hufter proef en oldskool uiterlijk. Dus maar is wat in de ronde gebeld en ik had al vlug een blok gevonden uit een Gsxf1100 incl 36mm vlakschuif carbs, kabelboom en passende oliekoeler.

Gpz blok eronder vandaan.
full


Gixxer blok geinstalleerd
full


Voorste motorsteun kon ik gebruiken van kawa, de overige heb ik zelf moeten maken. Aangezien ik zelf (nog) geen draaibank heb. Heb ik de afstand bussen laten draaien door een maat van me.
Maar al met al paste de motor vrij makkelijk in het frame. Omdat ik toch bezig was heb ik het frame ook nog op enkele plekken aangepast en versterkt.

Ook nog een Ducati 916 carbon voorspatbord, 888 rem/koppelingspomp en wat klein grut gescoord.

Daarna heb ik mijn elektro maat aan de gang gezet om de kabelboom te maken.
full


Ondanks dat mijn nieuwe uitlaat mondstukken nog niet klaar zijn toch mar een begin gemaakt aan nieuw 4-2-1 rvs systeem.

full


full


Toen mijn elektro maat mar weer aan de gang gezet om kabelboompje te maken voor nieuw digitaal dash en verlichting.
full


En voor nu de laatste foto met nummerplaat in de front voor de echte ama look!
full


Doelstelling voor de motor is 185kg en 140+pk
En de deadline is week3 '18 zodat zonder de stressen de motor daarna naar de Motorbeurs kan een maand later
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit :t :Y

Ik ga je volgen! *O*

Maar, is een blok uit een GSX1100F een gixxer blok? Ik heb geen idee :/
 
Laatst bewerkt:
cool hoor!
heb ooit ook een CB900 bol d'or zo ongeveer verbouwd als jij aan het doen bent.
(staat hier op MF vast nog ergens)

Alleen de achterbrug lijkt wel erg lang, lijkt mij beetje uit proportie (zou een iets kortere brug met duoshockers niet misstaan?)
 
@riccardopti Bandit, katana en Gixxer zijn identiek aan elkaar. Gixxer heeft alleen rechte vertanding op de krukas. Leuk voor de dragracers onder ons. Bandit en katana schuine vertanding. Verder zijn uitlaten en carburateurs verschillend.

@chrisjemol, Thnx ben wel benieuwd naar je bold'or! Ik hou wel van die 80's ama superbike look. Over de achterbrug.. Ik denk dat de foto's vertekend beeld geven. Wielbasis is iets korter geworden met deze achterbrug en kontje is ook korter geworden. Een andere achterbrug mono of duo zou zeker een optie zijn. Alleen heb ik geen tijd meer om weer het frame daarvoor aan te passen. Aangezien die in in week 3 '18 klaar moet zijn. Dus zal het met deze brug moeten doen haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan