Stouwie
Rookie
Hej allemaal,
Ik heb zaterdag een Harley Davidson Sportster aangeschaft. Ben als een kind zo blij:D
Was al een tijdje op zoek naar een motor om te verbouwen (ga in november pas m'n rijbewijs halen omdat ik dan 21 wordt) en toen kwam ik deze tegen en kon hem niet laten staan.
Het blok lag bij aanschaf half uit elkaar omdat het een vreemd geluid maakte. Dit bleek het Big-end lager te zijn. De man in kwestie had geen zin dit zelf te fixen dus in de verkoop.
Voor mij een mooie kans om voor een mooi prijsje een HD te rijden en tevens een mooi leerproject. Wel technische ervaring, maar nog niks met motoren.
Heb hem zaterdag in de schuur gezet en vanavond het blok eronder vandaan gehaald. Deze gaat nog verder uit elkaar en dan terug naar de zaak om er een Big-end lager in te laten zetten.
Daarnaast ga ik nog veel meer vervangen omdat het blok nu toch uit elkaar ligt. Dan heb ik straks een zo goed als gereviseerd blok!
De cilinders moeten gehoont worden, ik denk dat ik hem dan naar 1200 laat uithonen. Dit naar aanleiding van tips van motorrijders in m'n omgeving zodat je langer met de motor kan doen.
Ander keer weer meer verhaal, nu een paar fotos(hoop dat t lukt ben hier nooit zo goed in):
Zo zaterdag opgehaald:
De rest van de motor:
Vanavond het blok eruit gevist:
Ik heb zaterdag een Harley Davidson Sportster aangeschaft. Ben als een kind zo blij:D
Was al een tijdje op zoek naar een motor om te verbouwen (ga in november pas m'n rijbewijs halen omdat ik dan 21 wordt) en toen kwam ik deze tegen en kon hem niet laten staan.
Het blok lag bij aanschaf half uit elkaar omdat het een vreemd geluid maakte. Dit bleek het Big-end lager te zijn. De man in kwestie had geen zin dit zelf te fixen dus in de verkoop.
Voor mij een mooie kans om voor een mooi prijsje een HD te rijden en tevens een mooi leerproject. Wel technische ervaring, maar nog niks met motoren.
Heb hem zaterdag in de schuur gezet en vanavond het blok eronder vandaan gehaald. Deze gaat nog verder uit elkaar en dan terug naar de zaak om er een Big-end lager in te laten zetten.
Daarnaast ga ik nog veel meer vervangen omdat het blok nu toch uit elkaar ligt. Dan heb ik straks een zo goed als gereviseerd blok!
De cilinders moeten gehoont worden, ik denk dat ik hem dan naar 1200 laat uithonen. Dit naar aanleiding van tips van motorrijders in m'n omgeving zodat je langer met de motor kan doen.
Ander keer weer meer verhaal, nu een paar fotos(hoop dat t lukt ben hier nooit zo goed in):
Zo zaterdag opgehaald:
De rest van de motor:
Vanavond het blok eruit gevist:
Laatst bewerkt: