Project Honda cbr 600F '92

vandaag kwamen de nieuwe knippers binnen
direct maar gemonteerd
resultaat:
full


een hele grote(kleine) verbetering!!
 
Zie ik nu een duoseatcover? Op de eerdere foto's kan ik 'm niet terugvinden...
kan kloppen en ik heb de motor ook maar gelijk zwart gespoten en mijn nickname ook maar direct aangepast _O-

allemaal onzin de laatste foto is van black_boetie :W en die laat zien hoe het bij hem geworden is de andere fotos zijn van TS :W
 
Ook dit weekend weer bezig geweest;
Ik wilde de koppeling nog vervangen omdat deze soms in de hogere toerentallen door slipte.
Ik ben nog steeds niet tevreden over de remmen. Dus heb ik besloten om deze te reviceren.

Goed gereedschap is het halve werk, met 1 van de beste werkplaatshandboeken moet dat zeker goed komen:Haynes;
full


Eerst het kuipwerk er vanaf;
full


Dan de koppeling in volgorde demonteren;
full

full

full


Door het door slippen van de koppeling had 1 tussen plaat behoorlijk op zijn donder gehad(zie de blauwe plekken, de nieuwe ligt er naast;
full


Ook even een nieuwe pakking voor de koppelingsdeksel, deze komen er nooit heel vanaf. Ik heb ook meteen de olie + filter vervangen, dan ben ik echt gelijk klaar voor het volgende seizoen;
full


Nieuwe platen even indeppen met schone olie, vinden ze lekker en alles weer in omgekeerde volgorde terug plaasten;
full


Goed de pakkingsresten verwijderen van het carter en de deksel;
full


En weer dicht bouwen, ik heb trouwens ook meteen de koppelingskabel vervangen, was opzicht niet echt slecht maar dat zijn altijd van die dingen die op het slechtste moment stuk gaan en voor dat geld is het niet waard. Dus meteen een nieuwe gemonteerd. Ik heb er iets stekere veren in geplaast, dus dit merk je ook wel bij de hendel. Daarnaast is de nieuwe koppeling echt veel beter, de motor schakelt nu ook weer makkelijker;
full


En dan echt het laatste, het reviceren van de voor en achterremmen. Omdat na het monteren van de teflon leidingen ik niet echt tevreden was over het resultaat heb ik besloten om ze compleet de reviceren; dat betekent nieuw binnenwerk voor de rempompen, nieuwe cupseals, alles goed schoonmaken, verse remolie en goed ontluchten.
Het resultaat is uitstekend, vergelijkbaar met de remmen van een standaard R6 van 2008. Omdat de olie er al heel lang in zat, zat er zo veel bagger in (zie 4e foto) dat het eigenlijk wel logisch was dat ze zo slecht werkte;
full

full

full

full

full


En dan nog 1 maal in de buitenlucht het eind resultaat, ik ben zelf zeer tevreden over het eind resultaat, zowel qua uiterlijk als performance, het is echt een heel verbetering;
Ik hoop dat jullie het een leuk topic vonden/vinden want nu komt er niet veel meer bij;
full


Ruben.
 
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar heb je die achter schokbreker gekocht? Staat wel goed nu die iets hoger is..
 
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar heb je die achter schokbreker gekocht? Staat wel goed nu die iets hoger is..

Ja dan heb je er toch echt overheen gelezen ;)
Ik heb deze van marktplaats en is eigenlijk voor een cbr van '99 en '00.
Deze is iets langer dan orgineel, waardoor de achterkant hoger komt te staan.
Wilbers schokbrekers kan je o.a bij HK Suspension verkrijgen.
 
Ik vroeg me af waar je die sticker vlakken vandaan hebt?
Was zelf ook zoiets van plan, maar kon dus geen stickers vinden
 
Ik vroeg me af waar je die sticker vlakken vandaan hebt?
Was zelf ook zoiets van plan, maar kon dus geen stickers vinden

Ik heb ook geen stickers kunnen vinden. Ik heb een groot stickervel gehaalt,
dit in stroken geknipt, over de orginele sticker heen gelegd en rondom uitsnijden.
En ja dat is best wel een kut werk. Ik was met de gehele motor 1 dag bezig.
Succes.

Ruben.
 
goed bezig geweest Ruben !! veel fijne kilometers gewenst komend seizoen.
ik ben voorlopig ook weer klaar (alleen nog nieuwe voorband bt 016).
mzzl
 
Ja dan heb je er toch echt overheen gelezen ;)
Ik heb deze van marktplaats en is eigenlijk voor een cbr van '99 en '00.
Deze is iets langer dan orgineel, waardoor de achterkant hoger komt te staan.
Wilbers schokbrekers kan je o.a bij HK Suspension verkrijgen.

Thx :)
 
Hey Albert,

Thnx.

Hoe is het met jouw, dat is lang geleden.
Rij je nog wel eens met de oude gang?
Volgende seizoen elkaar maar weer eens opzoeken tijdens een meeting of op het Circuit.
 
Hey Albert,

Thnx.

Hoe is het met jouw, dat is lang geleden.
Rij je nog wel eens met de oude gang?
Volgende seizoen elkaar maar weer eens opzoeken tijdens een meeting of op het Circuit.
Het is idd lang geleden...........tijd voor een meet volgend jaar ! *O*
Met mij gaat alles oké :P
Met een aantal :] ik nog weleens :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan