Project Michelle, Zouden we het voor elkaar krijgen?

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.647
113.255
Rèswèk
Op 13-12-2019 kocht ik van Michelle een gesloopte FZR600R voor een prijs waarvoor ik haar niet in de handen van slopers kon laten vallen.

's-Avonds om een uur of 9 kwamen we bij Michelle aan. Michelle woont samen met haar vriend in een pittoresk Brabants dorpje waar ik in het donker niks van gezien heb...
De motor stond op Marktplaats voor een sloopprijs, en omdat ik die sloop wil voorkomen dus razendsnel via @markjuhh om een blok te brengen naar Michelle en Bob gereden.
Michelle wilde IPV een buikschuiver liever een streetfighter, en Bob is de ombouw voor dat project gestart. Bij het uitelkaarlepelen zijn ze op een voor als je niet in een motorwereld zit fataal probleem gestuit: gescheurde membramen. Voor Michelle lag de optie om deze nieuw te kopen a raison van €600,00 niet voor de hand en tweedehands kwamen ze ook niet voorbij. Ik zag dat niet als probleem omdat ik in oplossingen denk, dus met mijn kameraad Rob de FZR opgehaald.
lege banden, tassen vol met onderdelen, motorhoes, kuipdelen, alles kreeg ik mee. Onwijs aardige mensen en na de nodige smalltalk en koffie de bijna niet vooruit te douwen 600 in de bus gehesen. Dit project heeft heeft nu dus een maand of 4 stilgelegen omdat ik eerst wat onderdelen wilde verzamelen.

Mijn idee is nu om haar rijdend te maken, met de nodige aandacht. Omdat ze lopend uitelkaar gehaald is ga ik nog geen kleppen stellen of controleren maar eerst terugbrengen naar een waardige motorfiets. Daar had ik dus een achterspatbord voor nodig dat van Motorparts-online is gekomen en een set carburateurs via @Cas van Roadrunnermotoren.nl Dat spul is er en van de carbs moet ik nog een bruikbare set bouwen. Het achterspatbord kan ik er op zetten en is dus vandaag aan de beurt. De Richtingaanwijzers, één naar voor en één naar achter vind ik zo creatief dat dat gewoon zo terugkomt.
We noemen de motor ook Michelle, omdat de eigenaresse zo heet. En eigenlijk is die naam zo gekomen omdat mijn kameraad bij het opruimen vroeg of er een hoes om die motor heen moest, ik vraag welke? waarop hij Michelle zegt, dus nu heet ze zo :)


20200426_093156.jpg


Zo hebben we de basis van het project opgehaald.

20200426_093144.jpg
20200426_093223.jpg
20200426_093214.jpg
20200426_094049.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net effe contact gehad met Michelle zelf, ze volgt dit topic... Dus allemaal ook effe "Hallo, Michelle :W "
 
Zo. Lekker knutselen aan de keukentafel, spulletjes van de oude zooi eraf, bakkie koffie erbij

20200426_114421.jpg


En uitzicht op die andere twee meiden

20200426_114101.jpg


Het el cheapo setje van de Hornbach is wel zó compleet dat we hiermee ook niet tegen een barierre aanlopen

20200426_114049.jpg


Normaal zit ik om motor forum om wat krom is recht te lullen, maarrehhhh

20200426_114713.jpg


Moet met die plaatje ook lukken... Ook recht geluld

20200426_115305.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan dit topic nog niet goed plaatsen.......................... (wordt in vervolg wel duidelijk/ hoop ik)
Maar als ik het goed begrijp is de reparatie door M gestopt vanwege carb-membranen die lek waren. Tsja.............
Vlgs mij zit er dezelfde carbset op als bij mijn FZ(?) Ik heb nog wel een set liggen maar daarvan is al wel eea afgesloopt.
De foto's van het achterspatbord-gebeuren ogen voor mij ook bekend. (maar dan wel met de knippers de goede kant op)
Voor oude Yamaha (onderdelen) ben je in Velp wel op het goede adres!

Ga het topic volgen.......................
 
Hallo Michelle op pagina 1 kunnen we wel ff de schijn ophouden dat we beleefd en aardig zijn

Als je nog een kleppendekselpakking zoekt, heb ik ik NOS liggen voor een 4JH, voor €15 ex verzenden, of ruilen tegen een flinke buts van deze dingen in verschillende maten

SZ070030062729RK-BD1.jpg
 
Die dingen heb ik niet. Ben wel geinteresseerd in Velp. Dat komt wel


Zo, het achterspatbord eropgelepeld, met het subframe, dat is een handeling die in één keer hoort te gaan anders krijg je het nooit voormekaar.
Ik weet zeker dat ik bij de losse dingen een bruinebonenpot met bouten en moeren heb meegekregen. Die kan ik natuurlijk weer effe niet vinden. Maar omdat ik bij Roukema een bamibak met losse onderdelen heb gekocht kan ik toch nog vooruit. Ik zal toch afhankelijk zijn met afkijken van de andere 600's om te bepalen welke boiten ik waar moet gaan gebruiken.
Nogmaals en misschien ten overvloede: Mooimaken, poetsen en in concourstaat brengen komt pas als we er zeker van zijn dat het project levensvatbaar is.

20200426_142638.jpg
20200426_142653.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik het goed begrijp is de reparatie door M gestopt vanwege carb-membranen die lek waren. Tsja.............
Ja, dat. Ik ga eerdaags aan die carbs beginnen en zal zeker niet schromen om bij je aan te kloppen, maar op voorhand heb ik 5 hele membramen waar ik er maar 4 kan plaatsen...
 
Kleppen ga ik nieteens controleren... Zag net dat er slechts 35945 km op het blok staan
 
Mss heb je er iets aan......................
Ik heb ook nog wel eens sloopdelen voor de FZ gekocht bij Woesthoff in Brummen.
 
Mss heb je er iets aan......................
Ik heb ook nog wel eens sloopdelen voor de FZ gekocht bij Woesthoff in Brummen.
Daar begon @k0en vanmorgen ook over. Ik denk dat het allemaal aardig compleet is. Die hand bouten koop ik eventueel bij CMSNL. Ik ga sowieso morgen op zoek naar de losse onderdelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: k0en
Daar begon @k0en vanmorgen ook over. Ik denk dat het allemaal aardig compleet is.
Die hand bouten koop ik eventueel bij CMSNL. Ik ga sowieso morgen op zoek naar de losse onderdelen.
CMSNL is duur! (maar soms kan 't niet anders)
Wat je ook kan doen is via de tekeningetjes van CMSNL zoeken, wat het originele Yamaha-onderdeel nummer is.
Met dit nummer ga je zoeken via google. Dan kan je soms verrassende koopjes tegenkomen!! (all over the world)
 
Terug
Bovenaan Onderaan