Project Michelle, Zouden we het voor elkaar krijgen?

Gevolg van Bio-ethanol?
Dat zou je wel denken, ik heb er nog nooit wat ingegooid. Het is wat er in zat. Heeft denk ik ook wel te maken met 5 jaar stilstand... ergo: Toen was er geen bio-ethanol... :?
 
Daar heb je geen ethanol voor nodig hoor. flink lege tank en buiten laten staan = iedere dag condensvorming op de binnenwand van de tank. een deel van dat vocht verdampt weer, een deel belandt in de benzine en op een gegeven moment is het verzadigd en dan is het permanent nat in de tank. Werkt al decennia zo.

Volgens mij noemen we dit in de volksmond een geval van "rust roest". ;)
 
Dat zou je wel denken, ik heb er nog nooit wat ingegooid. Het is wat er in zat. Heeft denk ik ook wel te maken met 5 jaar stilstand... ergo: Toen was er geen bio-ethanol... :?
benzine van 5jaar stilstand daar kan Shinky Knecht de kachel nog niet mee aankrijgen die moet je als chemisch afval afvoeren. :X
 
Het deed het wel in de buitenhaard
 
Ik heb het wel eens geprobeerd, het brand nog harder dan je denkt.

Benzine in de tank van 11 jaar oud daarentegen was niet meer bestaand. Dat was vergaan naar een soort plakkerige koek.
 
Het zei wel "whoef" maar niet zo als verse Aspen...
 
De garage van mijn voormalig buurman is afgefakkeld door heel oude benzine uit een klassieke Amerikaan die hij er
uit wou halen, brandde dus nog prima,water in benzinetanks heb ik ook regelmatig gezien,met name bij buitenslapers en regenrijders.
 
De pomp en de tankdop in een emmer met Schoonmaakazijn geflikkerd om een paar weken te laten sudderen.

Toch nieuwsgierig vandaag...

Brrrrrrr
20200531_144007.jpg


begint toch al aardig schoon te worden

20200531_143955.jpg
20200531_143906.jpg


Terug in de Azijn... Volgend weekeinde weer es kijken...
 
Wel bizar, nooit geweten dat dat spul dus eigenlijk best agressief is!
Voor sommige materialen is het desastreus.

metalen tanks laat ik makkelijk twee maanden staan
 
Azijn is de mildste van 4 roestoplossers
2 Citroenzuur
3 zwavelzuur Fosforzuur, thx to @Energyre
4 Chloride iets.

Ik heb die roestoplossers uit een engels filmpje. Positieve ervaring met Azijn had ik al.
 
Laatst bewerkt:
Fosforzuur werkt ook echt prima. Dat zit in HG roestoplosser en dan ben je wel binnen een paar uurtjes klaar.
 
Azijn is de mildste van 4 roestoplossers
2 citroenzuur
3 zwavelzuur
4 chloride iets.

Ik heb die roestoplossers uit een engels filmpje. Positieve ervaring met Azijn had ik al.

Dus als je azijnpisser word genoemd valt het best wel mee?

Goede resultaten al trouwens. :}
 
Fosforzuur werkt ook echt prima. Dat zit in HG roestoplosser en dan ben je wel binnen een paar uurtjes klaar.
Fosforzuur was de derde op mijn lijstje, de 4de klopt ook niet
 
Ivm het ontwikkelen van Motor-Forum, is er een nieuwe rubriek toegevoegd.

Daarom is dit topic naar deze nieuwe plek verplaatst.
 
De boel staat nog te bruisen. Ben intussen met mijn kameraden bezig geweest met een ander project. We hebben (nu) allemaal 1 of meerdere RD350LC's en mijn zwager heeft er ook een gekocht die 5 jaar onder een zijltje in de tuin heeft gestaan. Daar is wat werk aan. Heel veel. Zoveel dat het een project is. Zelf ben ik met een project naast Michelle bezig, De Skippybal en de YZF750R van mijn zoon. Er komen dus iig nog wat projecten bij.
Zal ik ook gaan behandelen op M.-F.
 
Welkom terug Rob, velen hebben je gemist!
Ben benieuwd naar de andere projecten, ga ik zeker volgen ook. :Y 👍
 
Zo dit is ze dus. Ziet er nog goed uit voor haar leeftijd... :Y

Maar leuk om ook dergelijk kleurrijke motoren mee te hebben op de 500 Euro challenge. Zijn prachtig tijdsorigineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan