Project Michelle, Zouden we het voor elkaar krijgen?

Fosforzuur werkt ook echt prima. Dat zit in HG roestoplosser en dan ben je wel binnen een paar uurtjes klaar.
Fosforzuur zit ook in cola. Waarschijnlijk minder dan in dat HG spul...

(Fosforzuur wordt voornamelijk gebruikt in de productie van kunstmest, in detergenten, en in kleine hoeveelheden in frisdranken, zoals cola. Als voedingsadditief heeft fosforzuur het E-nummer E338 [Wikipedia, dus dan is ‘t waar]
max. 70 mg per 100 ml, lees ik ergens)
 
Fosforzuur, ga eens langs bij een glastuinbouwbedrijf. Mogelijk kan je daar terecht. Vaak aanwezig in vloeibare vorm en ook nog in een hoge concentratie (dus wel even oppassen met werken met die zooi).

Maar ik verwacht dat Rob ondertussen best wel weet hoe hij een tank inwendig moet "kietelen" om het aanwezige roest te verwijderen.
 
Ik heb van @Bas Tussengas een perfecte tank gekregem. Wat niet wegneemt dat ik er nog wel een paar te gaan heb...
 
Ik heb het in een fillempie gezien, zoek het voor je op..
 
Gevonden, hij gebruikt de 4 middeltjes met het resultaat.

 
Gevonden, hij gebruikt de 4 middeltjes met het resultaat.

Interessant filmpje!

Hij heeft het dus inderdaad over zoutzuur (hydrochloric-acid = HCl = zoutzuur). Maar geeft daarbij eigenlijk ook aan dat het weliswaar het effectiefst/snelst is in het verwijderen van roest, maar tegelijkertijd ook je staal wegvreet. Het is daarom geen heel geschikt middel. Iets te effectief dus eigenlijk. Ben wel benieuwd of iets zoals dat Evaporust hier verkrijgbaar is.
 
De mildste van alle, schoonmaakazijn, is ook niet zo'n lieverdje hoor. Ik ben de complete deksel van mijn tankdop kwijt en nog wat meer aluminium onderdelen.
 
Interessant filmpje!

Hij heeft het dus inderdaad over zoutzuur (hydrochloric-acid = HCl = zoutzuur). Maar geeft daarbij eigenlijk ook aan dat het weliswaar het effectiefst/snelst is in het verwijderen van roest, maar tegelijkertijd ook je staal wegvreet. Het is daarom geen heel geschikt middel. Iets te effectief dus eigenlijk. Ben wel benieuwd of iets zoals dat Evaporust hier verkrijgbaar is.
Ik zie gelijk die scène uit Breaking Bad voor me; waarbij ze een lijk in een stalen badkuip proberen op te lossen en de hele teringbende door de vloer naar beneden komt zeilen 😆

mooi project zo 😊
 
Er zijn chemische goedjes die min of meer het proces omzetten en stilleggen. Losse roest moet weg, wat er dan nog is, wordt terug 'metaal'. Met meteen een fbeschermfilmpje er over. Zo ook meteen bewerkbaar zijn daarna (overschilderbaar), dus ev epoxy.

Hoewel ik liever geen epoxy laag in de tank zou hebben, als dat niet strikt noodzakelijk is.

Ik heb wel vaker een tank laten doen met tankcure (zelf geen geduld voor).

Maar waarom niet bijv Fertan?
link: Ontroesten met Fertan anti-roest van Rustbuster
 
Zou een van de steedt toenemende mogelijkheden kunnen zijn :t. Anders bedoel jij Noverox
 
:)
Bijna iedereen noemt zijn motor iets, al is het maar "de Motor" als je er maar één hebt.
Ik heb er 12. Per toeval krijgen die een bijnaam toebedeeld. Ik heb per ongeluk één keer mijn RD350LCFII vanwege een kapotte achterveer gezegd dat het wel leek of ik op een skippybal reed. Nooit moeten doen, sindsdie heet die dus ook de Skippybal |(
Als deze motor klaar is heb ik ook gezegd dat ze er ten alle tijden gebruik van kan maken. Zal ook best eens gaan gebeuren.
Toen we deze FZR pas hadden gehaald zat ik er meer mee dan om verlegen en moesten we ook vanwege de aanleg van plaveisel in de achtertuin regelmatig rangeren. Op enig moment hoorde ik "Of er een hoes over Michelle moest". Sindsdien heet ze dus Michelle. En ze leest mee hè :Y


Oke dan, dag Michelle:W
 
@Rob RD , ik kan de blauwe poppetjes niet meer terug vinden.
Dan maar in het meest toepasselijke topic, staat dat ook weer eens bovenaan.
375B66A5-895E-4696-87E5-6D0E37AE43E5.jpeg
 
Ik hèb 4 blauwe. Krijg een rode toch?
 
Vrienden, ik heb mezelf met een uiterst klein probleempje opgezadeld waarbij jullie me vanzelfsprekend mee gaan helpen.... Ik heb de pompplaat die onder in de tank zit en de tankdop met alles dat er bij hoort naar de klote geholpen door dat te lang in de schoonmaak azijn te zetten, aluminium lost daarin op, helaas.

Heeft iemand zo'n pompplaat en tankdop... Het gaat om 2 stuks van allebei want ik heb die van Dimitri ook verneukt

1602854851391.jpeg
 
Au, ik had niet door dat de weggevreten stukken van Michelle en van Dimitri waren.

Maar wat nu. Zijn die stukken überhaupt los te verkrijgen zonder een tank?
 
Au, ik had niet door dat de weggevreten stukken van Michelle en van Dimitri waren.

Maar wat nu. Zijn die stukken überhaupt los te verkrijgen zonder een tank?
Krijgen en kopen zijn twee dingen, maar zo'n plaat kost 551,00 ex en is niet nieuw meer te koop. Met een beetje mazzel koop je een hele FZR voor 200 waar het dus gewoon in zit. Die pompo zit maar opo 2 modellen, de tankdop op honderden
 
Terug
Bovenaan Onderaan