Project Michelle, Zouden we het voor elkaar krijgen?

Het gaat hoofdzakelijk om de pomp die er op zit. Die kon ik in Polen kopen voor 110 zloty


Per postorder dus. Maaaaar: Rob RD was toe-val-lig in Wroclaw en is naar het winkeltje toegereden. Wordt gedreven door 2 tachtigjarigen die geen woord buitenlands verstaan, ik heb ze de webpage laten zien


waarmee ze adverteren maar alleen maar nee schudden, ik denk dat ze dachten dat ik een Duister was. en 110 zloty is geen geld, geeltje
 
@Rob RD , ik kan de blauwe poppetjes niet meer terug vinden.
Dan maar in het meest toepasselijke topic, staat dat ook weer eens bovenaan.
Bekijk bijlage 1552838
Heb nog een Kawa-groene liggen..
20201017_103550.jpg
 
Doe je er pure schoonmaakazijn in of gemengd met water ?
Om te ontroesten tot nu toe pure schoonmaakazijn, voor deze heb ik een nieuwe tank gekocht, die kon ik voor de 750 nog niet vinden... Ik ben inmiddels zo veel te weten gekomen over ontroesten, er is zo veel foutgegaan en zoveel goed gegaan dat ik met @RobD toch bijna een procedure ben gaan ontwikkelen die succesvol ontroesten moet garanderen... Daarbij hoort ook voorreinigen met grind, draaien en draaien...
 
Om te ontroesten tot nu toe pure schoonmaakazijn, voor deze heb ik een nieuwe tank gekocht, die kon ik voor de 750 nog niet vinden... Ik ben inmiddels zo veel te weten gekomen over ontroesten, er is zo veel foutgegaan en zoveel goed gegaan dat ik met @RobD toch bijna een procedure ben gaan ontwikkelen die succesvol ontroesten moet garanderen... Daarbij hoort ook voorreinigen met grind, draaien en draaien...
Laat maar horen !
 
Elektrolytisch ontroesten heb ik diverse keren gedaan. Maar nooit iets zinnigs over electrolytisch verzinken van een brandstoftank gelezen. Ben zeer benieuwd.
 
Jammer dat de plaatjes weg zijn... @Han S kan je dat nog repareren???😍
😍🥰😘


 
laatst nog wel een tankje van een oude brommer ontroest met enkel en alleen schoonmaak azijn, zat ook alleen wat vliegroest in.
De tank van de gpz600 moet ik nog doen, eerst met elektrolyse daarna weer azijn. Blijkt voor mij goed te werken.
Wellicht kan het sneller maar ik heb geen haast, moet wel zo goedkoop mogelijk....
 
laatst nog wel een tankje van een oude brommer ontroest met enkel en alleen schoonmaak azijn, zat ook alleen wat vliegroest in.
De tank van de gpz600 moet ik nog doen, eerst met elektrolyse daarna weer azijn. Blijkt voor mij goed te werken.
Wellicht kan het sneller maar ik heb geen haast, moet wel zo goedkoop mogelijk....
geen van 3 de beperkingen gelden voor mij, ik wil het gewoon autistisch netjes hebben...
 
Ik heb momenteel de tank van de NSU er weer af omdat er toch weer wat roest in zat en momenteel draait hij in de wasdroger met grit er in.

Je kunt gewoon pure schoonmaakazijn in de tank pleuren hoor, er komen geen gaten in. Ik ben ook aan het experimenteren gegaan met verzinken, verkoperen, vernikkelen etc.

Met glazen potjes met pure schoonmaakazijn er in en een reepje zink met de pluspool er op en een grote blank gemaakte spijker met de minpool er op. Het belangrijkste is dat het metaal van die spijker en dus tank absoluut schoon is, want anders hecht het niet.

En met zink gaat dat prima, met tin gaat dat prima, met lood gaat dat prima en met koper gaat dat ook prima. Maar men adviseert om in het geval van verkoperen eerst te vernikkelen omdat het koper daar beter aan hecht en het nikkel hecht beter aan staal. Dus een potje azijn met een schone spijker er in en een nikkelen gulden en de spanning er op van de acculader.

De volgende morgen was de gulden helemaal weg en de spijker was mooi vernikkeld. Mijn plan is om de tank eerst te vernikkelen en dan te verkoperen. De tank is 67 jaar oud en nog prachtig verchroomd en nergens meer te koop.

Maar ik merkte dat er aan de binnen/bovenkant nog resten zitten van een vroegere coating en die moeten er af. Als dat niet lukt breng ik de tank naar een bedrijf die hem van binnen straalt en dan een coating aanbrengt. Ik heb een link naar dat bedrijf: Motopaint Hogenboom - Wat doen wij?

En wat het kost weet ik nog niet, maar dat boeit me ook minder, het moet gewoon 100% goed.

Hier onder plaatjes van het elektrolytisch ontroesten met een stukje stalen pijp geisoleerd in een pvc pijpje in een oplossing van water en soda. Kan ook met azijn want het is alleen om de oplossing stroomgeleidend te maken. De plus op het staafje en de min op de tank.
(en Rob, deze plaatjes blijven want ze komen niet van feesboek en die lul van Zuckerberg denkt dat alles van hem is, dus niet)
 

Bijlagen

  • 164090339_963023561192362_1322067697786908827_n.jpg
    164090339_963023561192362_1322067697786908827_n.jpg
    223,9 KB · Weergaven: 61
  • 164598026_963024037858981_1866439470620564868_n.jpg
    164598026_963024037858981_1866439470620564868_n.jpg
    156,8 KB · Weergaven: 67
  • 166134629_965997884228263_1875283489168694907_o.jpg
    166134629_965997884228263_1875283489168694907_o.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 68
  • 166832736_967441740750544_6392315863344052222_n.jpg
    166832736_967441740750544_6392315863344052222_n.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 68
Tank van binnen ontroesten met staalgrit, aanhanger en slijpsteenmotor.

Ik heb een wiel van de aanhanger vrij van de grond, tank er tegenaan gebonden en een van de slijpstenen van de motorgehaald en de as tegen de band aan en zo draait de tank zijn rondjes met grit er in.
 

Bijlagen

  • 20221104_141029.mp4
    59,3 MB
Laatst bewerkt:
Ik was een constructie aan het samenstellen met een YZF-wiel en langzaam draaiende boormachine MET slijpsteen, gelijwaardig dus. Alleen draait dat gewild langzamer. Inventiviteit kenmerkt den Infanterist. Ik vind het een prachtopstelling die je hebt bedacht
 
Wij doen dit met een betonmolen, dat gaat ook prachtig.
Die moet je juist hebben, ik weet zeker dat een betonmolen ideaal ideaal is, past daar een FZR600 tank in??? :? En die schoepen???
 
Die kun je vast wel huren, bij Boels ofzo ;)
Wij doen een spanband door die schoepen, en dan de tank aan de buitenkant voor het vulgat, met wat doeken er tussen .
Als de tank in het gat wil vallen, even een paar plankjes er tussen of zoiets.
 
Die kun je vast wel huren, bij Boels ofzo ;)
Wij doen een spanband door die schoepen, en dan de tank aan de buitenkant voor het vulgat, met wat doeken er tussen .
Ah okee... ik dacht dat die er in ging. Ik kan niet huren bij boels... moet 'm gewoon meenemen.
 
Ik heb momenteel de tank van de NSU er weer af omdat er toch weer wat roest in zat en momenteel draait hij in de wasdroger met grit er in.

Je kunt gewoon pure schoonmaakazijn in de tank pleuren hoor, er komen geen gaten in. Ik ben ook aan het experimenteren gegaan met verzinken, verkoperen, vernikkelen etc.

Met glazen potjes met pure schoonmaakazijn er in en een reepje zink met de pluspool er op en een grote blank gemaakte spijker met de minpool er op. Het belangrijkste is dat het metaal van die spijker en dus tank absoluut schoon is, want anders hecht het niet.

En met zink gaat dat prima, met tin gaat dat prima, met lood gaat dat prima en met koper gaat dat ook prima. Maar men adviseert om in het geval van verkoperen eerst te vernikkelen omdat het koper daar beter aan hecht en het nikkel hecht beter aan staal. Dus een potje azijn met een schone spijker er in en een nikkelen gulden en de spanning er op van de acculader.

De volgende morgen was de gulden helemaal weg en de spijker was mooi vernikkeld. Mijn plan is om de tank eerst te vernikkelen en dan te verkoperen. De tank is 67 jaar oud en nog prachtig verchroomd en nergens meer te koop.

Maar ik merkte dat er aan de binnen/bovenkant nog resten zitten van een vroegere coating en die moeten er af. Als dat niet lukt breng ik de tank naar een bedrijf die hem van binnen straalt en dan een coating aanbrengt. Ik heb een link naar dat bedrijf: Motopaint Hogenboom - Wat doen wij?

En wat het kost weet ik nog niet, maar dat boeit me ook minder, het moet gewoon 100% goed.

Hier onder plaatjes van het elektrolytisch ontroesten met een stukje stalen pijp geisoleerd in een pvc pijpje in een oplossing van water en soda. Kan ook met azijn want het is alleen om de oplossing stroomgeleidend te maken. De plus op het staafje en de min op de tank.
(en Rob, deze plaatjes blijven want ze komen niet van feesboek en die lul van Zuckerberg denkt dat alles van hem is, dus niet)
ben in het verleden ook aan het verkoperen geweest , draaide uit op een soort van milieu delict , maar uiteindelijk kreeg ik maar een zeer dun laagje koper op mijn onderdelen , niet genoeg voor een beschermingslaag , wel jammer
 
@Han S is er een voorkeur voor GRIT t.o.v. GRIND... Ik heb juist 2 zakken grind gekocht, die gaan net zo makkelijk onder het tegelpad
 
Grit is kleiner en scherper volgens mij. Grind is beter herbruikbaar
Tegenhanger zou zijn dat grind meer massa per deeltje heeft, de vuist onder de bankhamers in de abrasieve wereld zegt maar... Het is gebroken grind, he, wat ik heb, dus gewoon scherp...
Let wel, ik verdedig het niet heh
 
Ik heb jaren geleden de tank van mijn Daimler vast gemaakt op het gat van de betonmolen met grind er in schoongedraaid, had wel bijna een hele dag nodig.
 
Tegenhanger zou zijn dat grind meer massa per deeltje heeft, de vuist onder de bankhamers in de abrasieve wereld zegt maar... Het is gebroken grind, he, wat ik heb, dus gewoon scherp...
Let wel, ik verdedig het niet heh
Ik kraak je niet af
 
Terug
Bovenaan Onderaan