Project Michelle, Zouden we het voor elkaar krijgen?

Ik weet wel welke nummer 3 is *D (was een hoedtik naar Joey Dunlop) en om dan maar gelijk antwoord te geven op @mean-machine: die kleppen kunnen nog wel heel wat duizenden kilometers, vlak voordat ik er een Rob-project van maakte nog gesteld.

Puik projectje weer dit @Rob RD :t je wordt zo langzaam wel de fzr beschermheilige.
@Dizono Ik heb nog een tam filmpje van je ex op mijn kanaaltje staan...

 
Het kalfje is levend ter wereld gebracht! De bout is trouwens 48.29mm lang, laat maar weten of je er wat mee kan :t
Haha, nee maar ik weet wel een plek bij een mede forummer waar je ze in mag douwen *O* _O-


Maar kijk. Zojuist bij de buren bezorgd

20200501_153422.jpg


En het eerste wat uit de berg viel was een juiste bout. 1 had ik er al en twee vond ik in het zakkie :t
 
Ik heb toch wel een boel bouten uit het zakje kunnen gebruiken hoor :Y

Waarschijnlijk ook omdat ik de bruinebonenpot omgekeerd heb in de bak met zoekgeraakte bouten. Maar de voortgang:

Topkuip met tellers en verlichting van zolder gehaald. met het zolder-opruimen helaas een flappie van de kuip afgebroken, komt allemaal goed

Topkuip zit er op... met bouten uit de Bruinebonenpot / Zoekgeraakte Boutenbak
20200501_165500.jpg


20200501_165445.jpg


20200501_165500.jpg
20200501_165445.jpg
20200501_165239.jpg
 
Laatst bewerkt:
Duosteunen en kontdelen gesorteerd en gemonteerd. Accubak / achterspatbord vastgezet.

20200501_175848.jpg
20200501_180950.jpg
20200501_175904.jpg
 
Er zit best wel een hoop nawerk aan, maar als de boel eenmaal loopt ga ik aan de details denken.

Die breuken netjes repareren, lakschade bijwerken. Ben wel héél blij met de catalogus van CMSNL, daar haal ik toch wel info van klein spul vandaan zodat ik geen 600 hoef te slopen om te kijken hoe maar vooral waarmee delen gemonteerd zitten. Dat tupperware wordt er na 20, 30 jaar natuurlijk niet soepeler op.
 
Carburateurdagje maar even overgeslagen wegens omstandigheden. Ben al een paar dagen beig met de tank open te krijgen. Die wil ik aftappen, ouwe troep er uit. Dit weekeinde krijg ik mijn schoonmaakazijn waarschijnlijk terug vanuit Dimitri zijn tank en dat kan dan gefilterd in mijn tank. Openmaken ging niet, niet met de ene sleutel die ik heb, niet met de beproefde achterkant van de LSA dogger. Blijft alleen een aanval in de rug over. De pompplaat er af geschroefd en na van de eerste schrik bekomen te zijn de benzine afgetapt, wat een vieze meur is dat zeg...

Tank ligt op de linkerzijkant. De Pompplaat is er af, onderin ligt de oude benzine... In de verte zie je de tankdop zitten

20200525_172833.jpg


Dit dus

20200525_172858.jpg


Netjes afgeheveld met een slangetje in een kanistertje. Tevens een tip: Het ijzerdraadje doet het uitstekend om het slangetje onder in de drab te houden, dat draadje loopt door tet het eind van het slangetje en zit hier en daar met een plakkertje vast


20200525_173257.jpg
 
laatste beetje benzine in een teiltje opgevangen en in het kanistertje gekiept, daar steken we de buitenhaard weer mee aan :)

En toen de brandstofpomp ;( Maar ook dat komt wel weer dik in orde

20200525_173344.jpg
 
Carburateurdagje maar even overgeslagen wegens omstandigheden. Ben al een paar dagen beig met de tank open te krijgen. Die wil ik aftappen, ouwe troep er uit. Dit weekeinde krijg ik mijn schoonmaakazijn waarschijnlijk terug vanuit Dimitri zijn tank en dat kan dan gefilterd in mijn tank. Openmaken ging niet, niet met de ene sleutel die ik heb, niet met de beproefde achterkant van de LSA dogger. Blijft alleen een aanval in de rug over. De pompplaat er af geschroefd en na van de eerste schrik bekomen te zijn de benzine afgetapt, wat een vieze meur is dat zeg...

Tank ligt op de linkerzijkant. De Pompplaat is er af, onderin ligt de oude benzine... In de verte zie je de tankdop zitten

Bekijk bijlage 1504590

Dit dus

Bekijk bijlage 1504591

Netjes afgeheveld met een slangetje in een kanistertje. Tevens een tip: Het ijzerdraadje doet het uitstekend om het slangetje onder in de drab te houden, dat draadje loopt door tet het eind van het slangetje en zit hier en daar met een plakkertje vast


Bekijk bijlage 1504592
nog een aardig klusje zo te zien.
 
@HenkNC750 Dat heb je goed gezien. Maar dat is hel leuke van zo'n project. Het hoeft niet af, leuk en lekker aan het sleutelen en er staan nog 7 motoren die rijdend en verzekerd zijn

De pakkingring onderin, met die 6 ogen, zorgt vaak voor lekkage en hier zag ik het ook al zweten. Ik ga er dus experimenteel een Viton O-ring van 80 X 2 in leggen. Wellicht bespaar ik daarmee voor iedere lekkage 80 euro ex...

"Pap, bestel jij effe zo'n ring voor mij bij CMSNL"
"Tering, die zijn 80 euro EX BTW en EX verzenden"'
"Zohee, duur joh, ben blij dat jij 'm besteld"
 
Om de tank van binnen uit open te krijgen wilde ik de grendel lichten met een schroevedraaier, in eerste instantie met de BBQvork maar die was al te kort. Ik moest dus een schroevedraaier verlengen en een minimaglite er op plakken om zicht in de tank te hebben. Dat is deze combinatie geworden, een stuk 5/4 buis heb ik als handvatverlenger van de PB Nr 4 gebruikt
20200525_174826.jpg


20200525_174857.jpg
 
Et Voila Het laatste boutje kan los. Een gaatje in de deksel boren was ook een optie geweest maar dan zit je nog met het feit dat de grendel achter de tankrand valt. Dit gaf gewoon de meeste kans van slagen. En ik heb gelijk een idee waarom de tank niet met de sleutel of de trukendoos open ging


20200525_174954.jpg
 
  • Wow
Waarderingen: AWH
Nou heb ik aan deze twee wel even werk. De boel gaat in de schoonmaakazijn en we kijken even waar dit schip aankomt... Eerst maar de eerste bagger verwijderen.

20200525_175246.jpg
20200525_175729.jpg
 
De tank gaat in de schoonmaakazijn, de pomp en de dop ook.
Daarna ga ik kijken of ik electrolitisch kan ontroesten en daarna trachten een laag koper in de tank te electrolyseren.
 
Et Voila Het laatste boutje kan los. Een gaatje in de deksel boren was ook een optie geweest maar dan zit je nog met het feit dat de grendel achter de tankrand valt. Dit gaf gewoon de meeste kans van slagen. En ik heb gelijk een idee waarom de tank niet met de sleutel of de trukendoos open ging


Bekijk bijlage 1504604
:}
 
Gelijk even bij mijn langslapers gekeken, ziet er gelukkig nog netjes en schoon uit, even leeg zuigen met de pelapomp en nieuwe benzine er in.
 
Hoe komt die tank zo smerig, motor lang buiten gestaan?
Duidelijk gevalletje van E10 die te lang in de tank is blijven zitten. Ethanol-benzine is na 1 maand al OUD!!!
Die smerige ethanol trekt vocht aan, en dat doet jouw tank weer roesten. :X :X :X :X
Ja dus,............... lang buiten gestaan en veel tijd gekregen om vocht op te nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan