Project page : Blauwe Smurf ( Yzf R1 )

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo Allemaal

sinds 21 juli dit jaar ben ik trotse eigenaar van een Yamaha R1 uit bouwjaar 1998.

w02kw3.jpg


dit door een gunfactor van een goede maat van me.
mijn oude honda cbr600f3 + wat la cash gerolen voor een R1 uit 98 met versnellingsbak problemen. *O*

nou denken heel veel mensen wat heb je op je hals gehaald een R1 uit 98 met versnellingsbak problemen is een NOGOOO!! :X :X
en dat tegendeel heb ik door puur geluk toch weten om te toveren naar een HELLYESS GOO Bike :9

Liedje om het gemakkelijker te maken tijdens het lezen ( je moet er van houde ) :9 :

het begon allemaal bij het nakijken van de R1 ( die btw door dit akefietje 6jaar geen daglicht heeft gezien banden uit jaar 2007 om maar even een voorbeeld te noemen :') )

i551rc.jpg


half onderblok uit elkaar want vorige eigenaar dacht dat versnellingsbak verrot was omdat die in geen enkele versnelling meer wilde of er in ging en gelijk eruit klapte, dan ga je natuurlijk vanuit dat die een complete bak revisie zou moeten ondergaan of er achter komen dat je een flinke miskoop heb gedaan want ja het kost veel $$$$$ :+

toch bleef ik positief want hellyes ik had me droommotor :9~

toen eenmaal bleek dat de bak eigenlijk prima in orde leek te zijn
zijn we eigenlijk veder opzoek gegaan naar "het probleem" want we snapte het niet helemaal.

tot dat ik op internet zocht wat het allemaal kon zijn
en verrekt ik kwam ineens op jawel mf terecht met iemand die precies het zelfde probleem had als mij

ik zag namelijk deze foto..
eug8p5.jpg



ik dacht van dat zou toch niet waar zijn
zou mijn geluk van alles nog niet op zijn ?

ik snel naar de motorzaak toe trek het kapje eraf waar de schakelwals achter schuil hou
en ja hoor een afgebroken veertje kwam me tegemoed in 5 stukjes..

naar dit vervangen te hebben voor originele veertje
en alle pakkingen van het blok te hebben vervangen & remblokken voor en achter en naar 10x olie door gespoeld te hebben

zag die er zo uit
2a68qvo.jpg


toen was het tijd voor de eerste start naar bijna 6 jaar stil te hebben gestaan
en verdomd naar ongeveer 10sec starte die of die nieuw uit de winkel kwam..

ik natuurlijk zo trots als een pauw want Yup het geluk heeft in mijn schoenen gestaan
en ik had nu een lopende R1

nadat ik nieuwe bandjes had gemonteerd en nieuwe ketting - alle olieen had ververst + nieuwe oliefilter & K&N luchtfilter - afgesteld - kappen erop en gepoets was het dan tijd voor zijn eerst test rit sinds dat ik hem bezit

de monteur kwam terug met een glimlach op ze gezicht
en zij dat die reed als een nieuwe en dat die verdomt jarloers was..

dat betekend dus veel goeds :]

in tussen tijd een Mivv demper aangeschaft en er even op gezet helaas wel iphone kwaliteit..
video link :

& voor de gene die lui zijn hier een foto
2rduibm.jpg


toch hou ik het even rustig en laat ik voorlopig de laser hotcam erop
puur omdat ik zelf nog geen meter met de motor heb gereden.

dat gebeurd hopelijk deze week :)

op het moment staat die er nu zo bij
1zmmr75.jpg




4-11-2017
Donderdag avond. de dag dat ik voor het eerst op de R1 begon te rijden
en Jezus mina wat een beest.. een echte Smurf op sterdiode..

Vandaag heb ik wat foto's gemaakt en die zou ik hierbij delen

x1lysj.jpg


2eann8j.jpg


5u39zq.jpg


2wdozr5.jpg


& last but not least :9~

2zj9v2e.jpg









Daarnaast heb ik ook een probleem ontdekt
dit heb ik in R1 topic geplaatst mee denken word gewaardeerd !




Meer updates volgen + nieuwe filmpje en foto's voor een motor blad waar die spoedig in komt te staan *O*


Before :r -
2dgkj1w.jpg

tot nu toe *O* -
2rduibm.jpg


( om haat comments te verkomen ja mijn nederlands is niet 100% kwa typen en dus zijn er vast wel taal fouten en punten en comma's te vinden die niet goed staan ect :t )
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaal en goed om te lezen dat je zo te zien geen kat in de zak hebt gekocht!

Ik zag ook dat je intussen het R1 topic al hebt weten te vinden ;)

Nogmaals een mooie fiets waar je hopelijk veel plezier van gaat hebben en veel veilige km's gewenst :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan