Project Project, de FZR1000 van 65 euro

We hebben het blok opgebouwd. Dat is echt tot de laatste bout uielkaar geweest
 
En ik reserveer even een paar regels voor de zuigerveren
 
Er zijn oneindig veel foto's die ik nog uit wil zoeken.
 
Het blok zit er inmiddels ook weer onder
 
En vandaag was het D-Day. Ketting geklonken en de eerste start, Carburateurs gemonterd

Een eerste test was even afhankelijk van de electra. De boel aangesloten en alles deed het uiteraard in één keer. Even zonder bobines en carburateurs getest. Ik had Roeland verteld dat ondanks de goede zorg die we voor het blok hebben gehad het best wel kon gebeuren dat door een Human Error de boel door de krachten in het mechaniek meteen in elkaar kon lopen, al achtte ik die kans klein blijft die aanwezig.

Dus een eerste test met rondgaan op de startmotor

Let op de todden in de inlaatpoorten _O-:}



 
Na de todden er uit gehaald te hebben ( :+ ) de ontzettend aandachtig behandelde carbs er op gezet, infuus er aan en de startknop ingedrukt
Het blok is geen hele omwenteling rondgeweest en zonder choke of brandstofpomp...

Affijn klik maar. Pasop, er zit nog geen uitlaat onder

 
Vanmiddag nog effe op de ouwe rommel boodschappen wezen doen, verbaas me elke keer weer hoe ik kan gooien en smijten met dat frame van papier-maché, en hoe lekker dat GS1000 blok eigenlijk is.
Daarom lijkt het me best eens leuk om iets moderns te hebben. Iets uit de 90-ter jaren :P
Gewoon ter vergelijking. Dat moet toch een gigantisch verschil zijn, die 10 of 15 jaar aan ontwikkeling.
(de enige moderne motor waar ik op gereden heb is een bmw, met rijles. Mijn modernste motor is de gsx uit 1980)
 
Vanmiddag nog effe op de ouwe rommel boodschappen wezen doen, verbaas me elke keer weer hoe ik kan gooien en smijten met dat frame van papier-maché, en hoe lekker dat GS1000 blok eigenlijk is.
Daarom lijkt het me best eens leuk om iets moderns te hebben. Iets uit de 90-ter jaren :P
Gewoon ter vergelijking. Dat moet toch een gigantisch verschil zijn, die 10 of 15 jaar aan ontwikkeling.
(de enige moderne motor waar ik op gereden heb is een bmw, met rijles. Mijn modernste motor is de gsx uit 1980)
Koop een Blade uit 1992. Fantastisch ding!
 
Heb er 2 gehad een ouder model exup met dubbele koplampen en zo 1 in dezelfde kleur,best sturende motor die ik tot die tijd heb gehad,
en eerste motor waar ik kneedown mee kon bochten pikken,top 268 echte km,s. :]

Klopt, is ook een hele fijne fiets, ik heb er tientallen gehad maar ben er nog steeds gek op.

Ik heb ook nog zo'n '91er opknapper in de schuur staan, voorjaarsproject...
 
Ik was ooit eens aan het rijden met m,n 1000 en stond voor een stoplicht te wachten,komt er een YZF750R naast me staan,dus ff vriendelijk naar elkaar geknikt,intussen dacht ik pfff maar een 750 die zal ik eens ff zoek trekken}),tot mijn verbazing trokken we precies even snel op en kon ik
hem maar net bijhouden😧,bij het volgende stoplicht ff gevraagd hoe dat kon,bleek dat er een 1000 blok in zat🤫😮,hoefde me dus gelukkig niet te schamen.:$:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan