Project Project, de FZR1000 van 65 euro

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.268
112.243
Rèswèk
1614703298447.png


Op enig moment wilde ik deze FZR1000 van de sloop redden, jullie weten: een frame met wielen wordt een motor, punt uit.
Deze motor heb ik voor 100 euro gekocht en ook het boek van 35 euro erbij bedongen, dan vind ik dat de motor 65 euro heeft gekost.
In beginsel met een hoop TLC een paar maanden in de tuin laten verrotten en door een gelukkige samenloop van omstandigheden een nieuw lief baasje voor het Project gevonden.
Roeland, mijn collega en projectleider, had zich al over het stapelbed ontfermd om groot onderhoud te plegen, remmerij volledig reviseren, bandjes, balhoofdlagers, voorvorkkeerringen, en toen dat klaar was zocht hij een nieuwe uitdaging. Die heeft hij gekregen. De FZR.
Er is een hele hele grote lijst met wat er aan moet gaan gebeuren. In grove lijnen, later verfijnd

Kaal Maken,
Frame spuiten
Vering rondom
Remmerij
Startkoppeling vervangen\
Versnellingsbak controleren en zonodig vervangen

Affijn heel veel

Uiteraard begin je dan met kaal maken. Één mazzeltje was dat we het blok even geleend hadden voor een ander project dus dat hoefde er niet onder vandaan
Het frame geschuurd om dat de mooie zilveren kleur terug te geven. Dat hebben we vandaag gespoten. Je wil niet weten hoe waanzinnig mooi dat is geworden.
De lak die we gebruikt hebben is Motip Velgenspray. Maar mensen, mensen wat is dát mooi. Ik was al een fan van de Holts Felgen Silber maar nu weet ik waarom er alleen nog maar Motip velgen spray verkrijgbaar is.
Nou, de plaatjes

1614704232747.png


1614704263426.png


1614704290241.png


1614704446394.png


Uiteraard moet de achterbrug in dezelfde kleur, voor het geheel, en dat is natuurlijk ook gelijk gedaan

1614704517623.png
 
Ziet er weer heel net uit Rob! In het zonnetje van vandaag was het denk ik warm genoeg voor spuitwerk.
Ik wacht tot het net wat warmer is voor m'n cb400f tankje. Maar het komt goed.
 
Dit ziet er veel belovend uit. En zo te zien wordt dit wel heel grondig aangepakt. Succes :t
 
Nog ff motip blanke lak er over dan blijft het ook mooi. Tenminste dat is mijn ervaring met alle motip kleurlakken. Daar moet ter bescherming eigenlijk voor net blanke lak overheen.
 
Van de sloop redden.😲 Hij ziet er eigenlijk nog netjes uit op de foto die je hebt geplaatst. Hij kan natuurlijk mooier.;)
 
Die blanke lak ligt voor de hand. Ik ga echter de uitdaging aan om het niet over te lakken. 2 redenen heb ik daarvoor. Ik zal met reden 2 beginnen: eerdere ervaringen met een slechtere voorganger zijn zo positief dat deze lak alleen maar letterlijk beter uit de verf kan komen volgens Motip is deze lak extreem steenslagvast en benzinebestendig. De andere reden is dat de kleur zo waanzinnig mooi is. Het hel, metalic zilverwit is zo briljant dat ik ieder risico op vermindering wil ontwijken
 
Die kleur is zilver in de puurste vorm ja, ik ben er bekend mee 8-). Ook de ervaring dat als je het (per ongeluk) ergens overheen nevelt het direct vast zit haha.

Mooi project Rob!
 
Die blanke lak ligt voor de hand. Ik ga echter de uitdaging aan om het niet over te lakken. 2 redenen heb ik daarvoor. Ik zal met reden 2 beginnen: eerdere ervaringen met een slechtere voorganger zijn zo positief dat deze lak alleen maar letterlijk beter uit de verf kan komen volgens Motip is deze lak extreem steenslagvast en benzinebestendig. De andere reden is dat de kleur zo waanzinnig mooi is. Het hel, metalic zilverwit is zo briljant dat ik ieder risico op vermindering wil ontwijken
Dan heb ik mijn antwoord
 
Die blanke lak ligt voor de hand. Ik ga echter de uitdaging aan om het niet over te lakken. 2 redenen heb ik daarvoor. Ik zal met reden 2 beginnen: eerdere ervaringen met een slechtere voorganger zijn zo positief dat deze lak alleen maar letterlijk beter uit de verf kan komen volgens Motip is deze lak extreem steenslagvast en benzinebestendig. De andere reden is dat de kleur zo waanzinnig mooi is. Het hel, metalic zilverwit is zo briljant dat ik ieder risico op vermindering wil ontwijken
Ik heb dezelfde motip velgenlak gebruikt voor mijn, je verwacht het niet, velgen. >20.000km geleden. En ondanks nooit wassen, bagger en pekel, was ik verbaasd dat het er nog 100% op zat toen ik vorige week de pekel ging afwassen.
En ja, das ook zonder blanke lak. Prima spul die velgenspray 8-)
 
Is dat een 92'er? Heb zelf ook een FZR uit 92 (al in mijn bezit sinds 1995 omdat toen mij pre-Exup FZR uit 1988 gejat werd) en ik heb een zwak voor die ondergewaardeerde kanonnen. Dus hulde voor jouw project. Ook ik heb de startkoppeling een keer moeten repareren, moest het hele blok voor open, mijn vraag is, wanneer je toch het blok openmaakt ga je dan nog iets doen aan het ongetwijfeld hoge oliegebruik, dmv andere zuigerveren oid?
 
We denken er GTS1000 veren in te zetten, die zouden 1,5 mm verder openstaan.. Het is idd een 3LE, 1992.
 
Morgen gaan we een en ander samenbouwen, ik kijk ernstg uit naar het resultaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan