Project RF1100R

V4Wim

MF veteraan
22 sep 2005
4.522
2
Naar aanleiding van dit topic op MF wil ik hier eigenlijk verder gaan omdat het hier om de daadwerkelijke verbouwing van mijn RF zal gaan. Ik heb ‘m maar onder brikken aangemaakt omdat het geen echte streetfighter wordt.

Ik kocht ‘m zo:

IMG_5158.jpg


IMG_5153.jpg


Maar ik was er niet erg heppie de peppie mee (hij staat op MF niet voor niets onder brikken...) en heb lang getwijfeld om ‘m te verkopen. Uiteindelijk heb ik besloten om ‘m te houden en ‘m vrij rigoureus aan te gaan pakken.

Eerst begonnen met wat optische zaken en een SBK stuurtje. Ook technisch was er wel wat winst te behalen. Ben maar begonnen met de voorvork: Nieuwe keerringen, stofringen, olie en een paar WP binnenveren. Ook een setje nieuwe balhoofdlagers was geen overbodige luxe.

Zo staat hij er nu bij:

IMG_5433.jpg


Tevens voorzien van een Sebring demper met e-keur. Tikkie tam, dat wel.

Na de beslissing maar op zoek gegaan naar wat onderdelen:

Setje Sebring dempers zonder e-keur maar wel met een groot gat achter aan:

DSC05910.jpg


DSC05913.jpg


En een setje losse TL1000 dempers voor de eventuele circuitdagen.

Setje tailrisers van Bikefarmmv.de:

hoeherlegung.gif


De bedoeling is dus een 1100w blok onder deze fiets hangen met een dubbel uitlaatsysteem. In eerste instantie... Eventueel wil ik nog de remmerij aanpassen, USD vorkje misschien, andere achterbrug? Maar dat komt allemaal later.

Op dit moment ben ik aan het afwegen of ik een los 1100w blok scoor en ergens een RF900 kop of dat ik een complete 1100w koop, het blok er onder weg trek en de rest weer los verkoop. Dat is financieel het meest aantrekkelijke maar levert wel wat extra werk op.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij toevallig ook de binnenkuipdelen over? Ik ben op zoek naar de delen die tussen frame en kuip in komen. Links en rechts. De vorige eigenaar is nogal slordig geweest met wat kuipreparatie... Echt, wat ik op deze fiets al ben tegengekomen. Niet te filmen...
 
Nee, helaas. Ik heb niks meer vd RF. Wel een kopie van een orgineel Suzuki RF900 werkplaatshandboek.
Dus als je wat wilt weten...
 
Ok, zoek ik verder. Zo meteen ff de tailrisers er onder knutselen.

Service en repairmanual heb ik via het RF topic inmiddels.
 
Laatst bewerkt:
Da's goed vast... 's kijken of ik het na 18 jaar fatsoenlijk los krijg dan. Was met mijn voorspatbordje van de V-Strom gisteren wel anders. Kolomboor van mijn ouweheer bracht uitkomst... B|
 
Da's goed vast... 's kijken of ik het na 18 jaar fatsoenlijk los krijg dan. Was met mijn voorspatbordje van de V-Strom gisteren wel anders. Kolomboor van mijn ouweheer bracht uitkomst... B|

idd goed vast, ik herinner het me omdat ik het zo veel vond.
 
WPH zegt 85nm. We zullen zien.

bugger ja... ik zit natuurlijk met de gsxr 11 in m'n hoofd... maar dan nog, ook daar vond ik het bizar veel. voor de veerpoot zelf was veel minder, vond ik al veel normaler
 
Ze zitten d'r onder. Morgen ff kijken wat het verschil in sturen is. Volgens bikefarm zou ie 35 mm omhoog komen maar dat betwijfel ik.
 
Heb jij toevallig ook de binnenkuipdelen over? Ik ben op zoek naar de delen die tussen frame en kuip in komen. Links en rechts. De vorige eigenaar is nogal slordig geweest met wat kuipreparatie... Echt, wat ik op deze fiets al ben tegengekomen. Niet te filmen...

Ik heb nog een geschaafd rechter kuipdeel incl roosters liggen, daaraan zitten nog 2 onbeschadigde binnenkuip delen.
Dus het onderste smalle binnenkuip deel die het dichtst bij je voetsteun zit en een smal kuipdeeltje die een de voorkant bovenaan zit.
Die mag je zo hebben, je mag ook het hele kuipdeel hebben.

Deze dus:

full
 
Super, doe we ff peebee. Die bij je rechtervoet is genoeg.
 
Volgende vraag; Wie weet er nog een RF900R cilinderkop te liggen (voor niet al te veel geld als het kan).
 
Van RF900 neem ik een compleet blok over. Ben daarnaast nog bezig met een complete 1100w van buiten de grenzen.
 
Heb maar 's een mail naar bikefarm gedaan. Volgens mij hebben ze gewoon verkeerde tailrisers verstuurd. Ik ben max. 2 cm omhoog gegaan. En dat is mij te weinig.
 
Als het goed is van de week een complete 1100W op halen. Hebben we wat te doen. Wil ook nog proberen een 900 blok op te halen die ik al heb gekocht.

We kunnen los. :)
 
Zo, we zijn weer thuis. RF900R blok en complete gixxer rijker. En een paar cent armer. Maar dat gaat de pret zeker niet drukken.

Gixxer lijkt voorzien te zijn van een compleet Yoshi systeem met carbon dempert. Kans is alleen groot dat ik die niet ga gebruiken ivm het dubbele systeem wat er gaat komen.

Piccies:

IMG_6260.jpg


IMG_6270.jpg


IMG_6264.jpg


IMG_6261.jpg


IMG_6267.jpg


IMG_6278.jpg


Voorvork, en het complete kuipwerk (inc seatcover) ga ik sowieso niet gebruiken. Achterbrug misschien wel. Wel een geinig brugje.
 
Laatst bewerkt:
Zo, we zijn weer thuis. RF900R blok en complete gixxer rijker. En een paar cent armer. Maar dat gaat de pret zeker niet drukken.

Gixxer lijkt voorzien te zijn van een compleet Yoshi systeem met carbon dempert. Kans is alleen groot dat ik die niet ga gebruiken ivm het dubbele systeem wat er gaat komen.

Piccies:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voorvork, en het complete kuipwerk (inc seatcover) ga ik sowieso niet gebruiken.

Waarom de voorvork niet dan ?
Is een mooie usd !
Gixxer ziet er wel mooi uit. :Y
 
Voorpoten zijn 5 cm langer dan die van de RF. Komt dus niet goed.
 
Jawel, maar als ik dan toch bezig ga dan heb ik liever een kortere van een 750 ofzo. En anders later eens een mooie zwarte met radiale klauwen. Ooit.

Ergonomisch is zo'n ouwe Gixxer echt niet. RF is al een stuk beterder...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan