V4Wim
MF veteraan
- 22 sep 2005
- 4.522
- 2
Naar aanleiding van dit topic op MF wil ik hier eigenlijk verder gaan omdat het hier om de daadwerkelijke verbouwing van mijn RF zal gaan. Ik heb ‘m maar onder brikken aangemaakt omdat het geen echte streetfighter wordt.
Ik kocht ‘m zo:
Maar ik was er niet erg heppie de peppie mee (hij staat op MF niet voor niets onder brikken...) en heb lang getwijfeld om ‘m te verkopen. Uiteindelijk heb ik besloten om ‘m te houden en ‘m vrij rigoureus aan te gaan pakken.
Eerst begonnen met wat optische zaken en een SBK stuurtje. Ook technisch was er wel wat winst te behalen. Ben maar begonnen met de voorvork: Nieuwe keerringen, stofringen, olie en een paar WP binnenveren. Ook een setje nieuwe balhoofdlagers was geen overbodige luxe.
Zo staat hij er nu bij:
Tevens voorzien van een Sebring demper met e-keur. Tikkie tam, dat wel.
Na de beslissing maar op zoek gegaan naar wat onderdelen:
Setje Sebring dempers zonder e-keur maar wel met een groot gat achter aan:
En een setje losse TL1000 dempers voor de eventuele circuitdagen.
Setje tailrisers van Bikefarmmv.de:
De bedoeling is dus een 1100w blok onder deze fiets hangen met een dubbel uitlaatsysteem. In eerste instantie... Eventueel wil ik nog de remmerij aanpassen, USD vorkje misschien, andere achterbrug? Maar dat komt allemaal later.
Op dit moment ben ik aan het afwegen of ik een los 1100w blok scoor en ergens een RF900 kop of dat ik een complete 1100w koop, het blok er onder weg trek en de rest weer los verkoop. Dat is financieel het meest aantrekkelijke maar levert wel wat extra werk op.
Ik kocht ‘m zo:
Maar ik was er niet erg heppie de peppie mee (hij staat op MF niet voor niets onder brikken...) en heb lang getwijfeld om ‘m te verkopen. Uiteindelijk heb ik besloten om ‘m te houden en ‘m vrij rigoureus aan te gaan pakken.
Eerst begonnen met wat optische zaken en een SBK stuurtje. Ook technisch was er wel wat winst te behalen. Ben maar begonnen met de voorvork: Nieuwe keerringen, stofringen, olie en een paar WP binnenveren. Ook een setje nieuwe balhoofdlagers was geen overbodige luxe.
Zo staat hij er nu bij:
Tevens voorzien van een Sebring demper met e-keur. Tikkie tam, dat wel.
Na de beslissing maar op zoek gegaan naar wat onderdelen:
Setje Sebring dempers zonder e-keur maar wel met een groot gat achter aan:
En een setje losse TL1000 dempers voor de eventuele circuitdagen.
Setje tailrisers van Bikefarmmv.de:
De bedoeling is dus een 1100w blok onder deze fiets hangen met een dubbel uitlaatsysteem. In eerste instantie... Eventueel wil ik nog de remmerij aanpassen, USD vorkje misschien, andere achterbrug? Maar dat komt allemaal later.
Op dit moment ben ik aan het afwegen of ik een los 1100w blok scoor en ergens een RF900 kop of dat ik een complete 1100w koop, het blok er onder weg trek en de rest weer los verkoop. Dat is financieel het meest aantrekkelijke maar levert wel wat extra werk op.
Laatst bewerkt: