Project RF1100R

Gisteren ingeruild gekregen op de Yoshilijn die onder de sloop 1100 zat. Zijn gewoon nieuw. Hebben 300 km gemonteerd gezeten en daarna op zolder beland. Ideaal voor het dubbele uitlaatsysteem:

IMG-20121229-00054.jpg


*O*
 
Gekke vraag, maar weet iemand een bedrijf dat doet aan het reviseren van motoren van motorfietsen? Mijn RF900 blok is los, dat wil ik helemaal laten opknappen. Iemand ervaring?
 
Cilnders en zuigers laten doen bij een motor revisie bedrijf zoals Biggelaars in Made.
De rest, lekker zelf doen. Echt een leuk werkje!

Marc
 
Updeetje maar weer dan?

Vandaag kroonplaat en stuur vervangen voor een mooiere set-up:

Voorheen:

IMG-20130102-00061_zpsc41b62f1.jpg


Tijdens:

IMG-20130102-00062_zpsc8211b99.jpg


Resultaat:

IMG-20130102-00064_zps6cf36bbc.jpg
 
Oh ja, kleptang en zuignapje zijn onderweg. Voor 3 tientjes inc verzenden ga ik niet lopen klooien met lijmtangen en doppen die ik ook nog moet aanschaffen. :N
 
Je blijft SBK stuurtje houden? :)
En had je een luchtsleutel nodig?

Zeker, SBK sturen roeleren. :Y

Luchtsleutel? Voor het monteren van de kroonplaat? Nee, gewoon regulier gereedschap. Luchtsleutel heb ik wel, een bijpassende compressor niet... Mijn compressor degradeert de sleutel tot een astmatisch reutelend apparaat. _O-
 
Weer een mooie aankoop gedaan zo net:

IMG-20130104-00075.jpg


Daar wordt ik nou vrolijk van!
 
Mooi man! Ook veel plezier ermee.
Als ik nou ook een werkplaatsje zou hebben, wist ik het ook wel.
 
De garage wordt ook steeds voller. Is onderdeel van de tactiek, zo raakt de vrouw vanzelf overtuigd van het feit dat we een woning moeten hebben met nog veel meer schuur. _O-
 
We kunnen verder met de kop:

IMG-20130107-00083.jpg


*D

En dat voor dik 3 tientjes aan de deur afgeleverd. Daar ga ik niet voor lopen klooien met lijmtangen en doppen waar ik stukken uit moet slijpen. Die ik dan eerst ook nog moet aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul man !
Succes er mee. :Y

Ik kwam deze foto's ook nog tegen:

full

full


Jammer dat de lekkende pakking van het koppelings reservoir er olie tegenaan gooide zodat de verf na een paar weken tijd los liet... :(
 
Als het goed is zijn deze ook onderweg vanuit de US:

204004522_350x238.jpg
 
Vanavond eerst verder met de andere hobby. De carbs van de bbm van de boot moeten schoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan