Project Spuit de jawa

Rea

MF'er
26 apr 2005
34
0
Lanaken
Hoi,

Weer met de Jawa-brikker. :+ Een tijdje geleden heb ik mijn brikkie helemaal zwart met zilver gespoten. Alles was mooi gelukt en ik was best tevreden met het resultaat voor de eerste keer spuiten. Maar helaas... Na een tijdje door weer en wind gereden te hebben begint de lak al af te takelen. Snel krassen, de lak breekt bij een stoot > lelijke deukjes. ;( De lak lost op met onze smeerolie... Allemaal niet zo prettig (acryl lak zuigt!!) . Nu wil ik dat spul dus echt zsm eraf hebben, en aangezien het buiten nu een lekker warm wordt kan ik nu nog eens een poging wagen. Ik heb helaas geen schuurtje, maar kan wel een houten hokje fabrieken :Y Moet daar een goede afzuiging in komen?
Welke verfverwijderaar moet ik hebben?
Daarna schuren (400,800,1200?), dan ontvetten (met aceton?), primer (Welke voor metalen tank en welke voor plastic kapjes?), basislak ( stuk of 3 keer?Lichtjes schuren tussendoor? ), licht schuren met 1200, blanke lak ( 2x? ).
Dit allemaal in een stofvrije omgeving op kamertemp.

Welke lak is het beste voor dit werk? Heb gehoord dat er 2k lak in spuitbus te verkrijgen is? Is dat wat? Waar te verkrijgen (In de buurt van Maastricht?)
Hoe lang moeten de verschillende laklagen tussendoor drogen?
Hoe lang moet het eindproduct drogen?
Is mijn methode goed?

Ow, nog een vraagje :D Hoe krijg ik die dikke kont omhoog? stuk of 5-10 cm omhoog? (genoeg, maar geen duitser) Er zitten 2 veren op, geen mono. Er zijn niet echt aftermarket spullen te koop voor jawa...
Kijkt makkelijker:
x1pnp_rgmi5o52OVedmi7qEN67f2b_0ZF6gURsG-E7uwZpcHTbH5gqRaJfw0OVHo44-MgxbsRtXq-r0OdhLAlZimHR_R_6Scx8MAC7219LuKgq8LeaMouaNE8eA5P_ocOzhVTDWkT1Oa-s

x1pnp_rgmi5o52OVedmi7qEN5QWpVYxqHRJSnOQK_J3_bX1g6lgAS9GmKV9eYmwoPTGZmhRWuAMgj3r5WkiWE3iKdI-3Mq2oIIaH6iB3dPq7FsTvef8EoVhgSeF8W-PKRlzMnHqoxhooGc

Als beter pic nodig is melden jullie t maar, moet k ff camera regelen.

Thx!

Volgende winter ga ik eens beginnen aan het echte werk (hopelijk gsx-r oid, lekker frame!), dan zullen jullie nog meer lastig gevallen worden :P Heb toch 2 jaar de tijd voor mijn GROOT rijbewijs :D Nogmaals veel lof voor jullie vele projecten! Ik kijk elke dag mijn ogen uit en droom over mijn eigen fightertje ooit!

Groeten met handen en voeten,
Sjoerd
 
Laatst bewerkt:
thx, maar kunnen jullie aub even mijn vragen bekijken/beantwoorden? Ben nml nieuwsgierig en heb zin om te werken aan t brikkie O-)
 
ik schuur meestal met 600, en tegen het einde nog eens goed overgaan met 800-1000, doet zn werk wel (vind ik althans)
van die 2k spuitbussen..was ik hier wel ergens tegengekomen op dit streetfighter gedeelde..maar waar |(
(ik ben toch echter van mening van compresseur en spuitpistool te gebruiken.)
ontvetter..ik gebruik meestal gewone thinner, als hij goed ontvet is, is er geen enkel probleem, zie gewoon dat alles opgedroogd is tegen je begint te spuiten :)

ik heb nochtans de indruk dat je werkgang goed is, snap niet goed dat je verf zo makkelijk afbrokkeld..?
ow ja, hoe veel lagen je legt van alles, moet je zelf weten eig. in het algemeen kom je met 2x telkens toe hoor, en als je ziet dat er niet genoeg opligt, ga je er gewoon derde keer over e

groeten
 
Ja ik heb deze werkwijze bij elkaar gesprokkeld van verschillende topics op het forum. De eerste keer spuiten heb ik het ongeveer zo gedaan. Alleen was de afzuiging slecht, niet goed genoeg ontvet denk ik (loslatende plekken lak) en gewoonweg barslechte lak gebruikt. Ik heb geen spuitinstallatie ter beschikking helaas ;(
Dus ik moet hopen op een goed resultaat met een paar spuitbussen. Bij de spuiter kwam ik toch net een beetje boven mijn budget uit |(

Maar heel erg bedankt voor de reactie! Nu weet ik iig dat de methode ok is *O*
Nu nog op zoek naar goede lak O-)

Gr,
Sjoerd
 
ja, een slechte afzuiging kan wel leiden tot matte plekken in je verf, omwille van de nevel die er ontstaat. maar denk dat dit in principe wel hetzelfde is bij spuitbussen, nee? maar dat dit je verf doet afbrokkelen, heb ik nog niet gehoord.
slechte verf, en dan niet goed ontvet, zal dan wel de reden geweest zijn wss.


edit: je kont omhoog te krijgen, kan je doen door zelf een beugeltje,blokje ofzo te fabriceren onder je veer (wat ook zoveel wordt toegepast bij scooters), maar vrees wel dat dit je rijstabiliteit gaat verslechten.
als je hierachter toch aan 'het echte'werk zou beginnen, waarom oefen je met deze dan al niet? subframe aanpassen, andere kont op, of de jouwe aanpassen, je ziet maar. ;)

alvast veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan