Project: Streetfighter ZXR 750L (1993)

zx9r kan problemen hebben met zakkende cilinderbussen idd. voor de rest zijn ze bulletproof
ik had een blok die verbust was en gereviseerd dus super. Gemonteerd op deze zxr750 (idealiter plaats je de zx9r cdi maar ik had de 750 cdi gebruikt. is hoger toerental dus meer kans op brokken maar werkt allebei)
zxr750 carbs passen er ook gewoon op (meer koppel en minder pk tov de zx9r carbs)

dus als je los blok kan scoren ben je er al! alles vd 750 past.

mocht je ooit tijd teveel hebben...

Bedankt voor de info 😀 Eerst maar eens ombouwen 😉
 
Na een dagje sleutelen, zagen, passen en meten zit de kroonplaat, het stuur, gas/rem/koppeling en de spiegels erop.

Nou nog even op zoek naar zwarte beugeltjes voor de resevoirs om het geheel af te maken. Morgen met de bedrading verder 😉
 
1
full
 
Tips/advies hoe ik die kabelboom naar binnen krijg is van harte welkom 😉 ik zie nog even niet hoe ik dit voor elkaar krijg 😐
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Fireblade heb ik alles losgehaald en achter het frame verstopt. Helaas moest ik sommige draden doorknippen en weer aan elkaar solderen om het netjes weg te werken succes.
 
Bij mijn Fireblade heb ik alles losgehaald en achter het frame verstopt. Helaas moest ik sommige draden doorknippen en weer aan elkaar solderen om het netjes weg te werken succes.

Het is inmiddels gelukt om de bekabeling tussen tank en frame te krijgen. Na het verwijderen van het luchtfilter was het enkel kabels trekken 😉

Bedankt voor je reactie 👍
full
 
Kabelboom netjes weggewerkt en alle aansluitingen komen er via de rechter opening in het frame weer uit
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Komend weekend staan de reservoirs op het menu om hier beugeltjes voor te maken en aan het stuur te bevestigen. Tevens zou de digitale teller binnen moeten zijn dus hier gaan we ook mee aan de slag. Even een korte vraag w.b.t. de reservoirs aan het stuur. Ik heb al even zitten kijken en ik wil deze zo hoog mogelijk op mijn stuur plaatsen. Zodoende houden we ruimte over om de teller eventueel op het stuur te monteren, maar ook omdat ik gelezen heb dat de reservoirs hoger moeten zitten dan mijn hendels i.v.m. aanzuigen vloeistof. Is dit zo ? klinkt mij wel aannemelijk :)
Om de reservoirs hoog te plaatsen zal ik de slangetjes moeten inkorten (ongeveer halveren). Iemand enig idee of dit mogelijk is ? Kun je deze slangetjes bij wijze van inkorten tot 2 cm?

Tips en advies van harte welkom :P
 
Goedemorgen,

Ik zou juist de ram-air een prominente plaats gaan geven in je ontwerp, Dat maakt je streetfighter weet uniek. Beetje ala jet intake bij straalvliegtuigen oid.

Is zo maar een ideetje...maar toen ik je beginfoto's zag van je ombouw, dacht ik juist, wat gaaf die intake! haha.
 
Goedemorgen,

Ik zou juist de ram-air een prominente plaats gaan geven in je ontwerp, Dat maakt je streetfighter weet uniek. Beetje ala jet intake bij straalvliegtuigen oid.

Is zo maar een ideetje...maar toen ik je beginfoto's zag van je ombouw, dacht ik juist, wat gaaf die intake! haha.

Ik zit er aan te denken er nog wel iets mee te doen.
Wellicht iets "a la Spitfire" _O-
Iemand nog zo een pijpje in de aanbieding ? :]
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan