Project: Streetfighter ZXR400

Ehh.. ja dat kan ik wel :9

Nee maar dat is toch het hele idee?
Beste is om grof te beginnen en dan met een paar stappen naar een hele fijne korrel te gaan.
 
Ehh.. ja dat kan ik wel :9
hehe....me goes low budget...of je moet het gratis doen natuurlijk *O*

Nee maar dat is toch het hele idee?
Beste is om grof te beginnen en dan met een paar stappen naar een hele fijne korrel te gaan.

Dat is al wat ik d8....alleen ik zou het in 2 stappen gedaan hebben, maar misschien is in 3 idd beter.

Thanks man.

Don
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is met matzwart rollen beter.
Tnx voor de tip Civent.

Iemand een suggestie voor het voorkapje? Die op mn zxr400 vond ik best mooi, maar het (halogeen) licht was echt waardeloos. Moet wel iets beters hebben dit keer.


Geen dank ;) Bedoel met fijn opschuren lekker met waterproof he, om de oneffenheden die je met de roller krijgt eruit te schuren ;)
 
Goed plan, had het zelf niet bedacht. Maar idd dan met waterproof korrel 2000(?)

@ Bromfietsrijscholen: Hoe meer verschillende korrels gebruikt hoe beter, ik heb toen 5 gebruikt met het kontje van de zxr400.

Maar ik ga toch even uitzoeken of er niet 2ehands wat kuipen te vinden zijn. Want de rest van de motor is echt nog in hele goeie staat, bijna zonde om te fighteren :P (gewaagde opmerking hier..)
 
Goed plan, had het zelf niet bedacht. Maar idd dan met waterproof korrel 2000(?)

2000,4000,8000 kan allemaal :P

Wordt je schilderwerk mooi glad van *D Die T1 bus was dan wel met hoogglans gedaan, maar principe is hetzelfde....Zag het ze zelfs met spuitwerk doen bij Boyd Coddington op discovery met gewone 2k lak om het nog meer te laten glanzen *O*
 
photolib

Hoe is dit anders voor een voorkappie? Lampjes er in verwerken...
 
Hehe ook niks beters te doen dit tijdstip van de dag? :P

Iemand een idee wat voor lampies hier mooi in kunnen?
 
Vandaag ff lekker (eigenwijs) bezig geweest en toch de kap proberen te maken...

Gebruikte materialen:

ABS kunstof van een R6 kontje wat ik nog had liggen.
Soldeer apparaat
Mesje
Kawagroen potje verf.

photolib

Zo zag het er uit eindelijk van binnen uit.
photolib

Zo van buiten.
photolib

Van dichtbij...
je ziet het wel, maar goed, totale kosten: 5,95 voor het potje verf :)

Toch niet verkeerd al zeg ik het zelf!
 
Je kan het altijd nog ff schuren, plamuren, schuren en weer potje verf erover...
Ik denk dat je het dan nog 10 x minder ziet...

Toch maar geen SF?
 
Laatst bewerkt:
Denk het niet, het potje verf heeft net een andere kleur.
Heb het minimaal aangebracht in de scheur met een klein kwastje, altijd beter dan zwart.

Nee eerst nog ff geen SF, mischien als ik een keer er mee onderuit ga :9
Vind de motor nog in een te goede staat om over te gaan spuiten en om te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Heb me nog een beetje uigeleefd op de stuurgewichtjes ook, zal zo wel ff fototjes posten want de blanke lak staat nog te drogen :)
 
Jah is zeker waar, maar als ik hem wil fighteren wil ik het ook goed doen.
Mooie nieuwe kroonplaat voor breed stuur, mooi voorkappie, mooi spuitwerk of misschien zwart rollen. Mooi setje tellers/digitale teller. Misschien ander kontje, ledachterlicht...

Kan het niet half doen, maar ook niet heel omdat ik het geld er ff niet voor heb :(

EDIT: Dus even mn stuurgewichtjes een nieuw likje verf gegeven omdat 1 toch roest begon te vertonen:
photolib

photolib
 
Laatst bewerkt:
photolib

Weet het jongens, blijft een sport motor en geen SF, maar toch ff fototje plaatsen van mn gepolijste achterwiel :Y
 
Update!

Vandaag de andere kant ook even "gelast", nu wat meer fototjes(kan iemand me uitleggen hoe je die hier plaatst?)

Eerst rommel weghalen en beginnen met schuren:
photolib

2 Missende stukjes er bij in gedaan en begonnen met stanleymes gleufjes te maken. (komt niet heel nauw)
photolib


Toen begonnen met "puntlassen" terwijl ik zorgde dat de kapdelen zo mooi mogelijk in lijn waren.
photolib


Dan verder de boel dichtsmeren met het ABS "soldeerdraad".
photolib


KLAAR!
photolib


Wat ik nu na de 2e keer heb gemerkt is dat die gleufjes maken niet heel belangrijk is omdat je die met het soldeer apparaat zelf ook wel kunt smelten... Bovendien is het handig om een wat dikkere punt aan het soldeer apparaat te hebben zodat je er wat makkelijker mee "smeert"...
 
Terug
Bovenaan Onderaan