Project: Streetfighter ZXR400

Max Mad

MF veteraan
18 mrt 2006
1.462
0
Groningen
195683442.jpg

\/ /\ \/ /\ \/ /\ \/ /\ \/VERSCHIL MET NU\/ /\ \/ /\ \/ /\ \/ /\ \/
166686376.jpg


Heb dus een tijdje terug een ZXR400 gekocht zonder zij en topkuip dus kwam ik al snel op het idee om er een streetfighter van te maken.

Even wat recentelijke foto's, ondertussen is er wel al weer heel wat gebeurd trouwens.

Het kvs tankje onder de tank verplaatst en zit de demper er, gepolijst en wel, weer op :)

"To do and done list"

To do:
- Koppelings hevel vervangen
- Kappen opnieuw spuiten (mat zwart?) oftewel SCHURENSCHURENSCHURENSCHURENSCHUREN
- Achterlicht vervangen door zelfbouw ledlicht

Done:
- Spiegels erop
- 25kW laten zetten + uitdraai
- Kmteller verlichting fixen
- Velgen polijsten
- Risers + breed stuur
- De nodige kabels verlengd
- Remleiding verlengd
- Gepolijst: uitlaat(houder),frame,kettingbeschermer,kroonplaat,risers
- Ledlampjes voor neutraal etc
- Voorspatbord geschuurd bestickerd en opnieuw gespoten
- Knipperlichten vervangen
- Ander voorkapje


Voorkapje is eraf geknipt.. zat met tie-ripjes vast :X Ook heb ik al kleinere knippers erop gezet.
166686371.jpg


166686373.jpg


Originele bil er weer op

166686362.jpg


Dit is tot zover het kapje wat ik er op wil gaan bouwen, hij begint al vorm te krijgen. Er komen 4 halogeen lampjes in en als het lukt ook nog een blauw lichtslangetje voor angeleyelook 8-)
166686368.jpg


Gister is de bovenste kroonplaat er ook af gegaan, daar worden 2 blokjes op gebouwd om een mooi breed stuurtje er op te zetten :]

Weet iemand trouwens welke blokdelen (aan de zijkant) je er zo af kan schroeven zonder dat je om olie hoeft te denken ofzo? Dan kunnen die ook alvast gepolijst worden O-)
 
Laatst bewerkt:
je moet mooi die orginele bil der op laten zitten die andere is egt afschuwelijk maja das mijn mening... Voor de rest zeer leuke motor/project....
 
Laatst bewerkt:
je moet mooi die orginele bil der op laten zitten die andere is egt afschuwelijk maja das mijn mening... Voor de rest zeer leuke motor/project....

Ja dat was ongeveer het eerste wat ik gedaan had en dat blijft wel zo ;)

Ik ga eerst het bovenstaande allemaal doen, en dan zien we wel weer wat er aan moet gebeuren hea!
 
Die kont is inderdaad veelste groot en hoger dan de tank. Lijkt wel een topkoffer achterop :P

Voor de rest veel suc6 met je project, ben benieuwd naar het eindresultaat !
 
Danku danku! Ben zelf ook wel benieuwd naar het eindresultaat eigenlijk :P

Heb gister mn voorspatbord er af gehaald om te schuren, wat bleek nou.. hij was volledig van carbon :Y Als je kijkt op de foto's kan je wel zien dat het 3 delen zijn. Van die buitenste wist ik wel dat het carbon was.. maar dat binnenste deel dus ook :Y Vorige eigenaar had em zwart gespoten omdat er een barst in zat en dat was gerepareerd met een soort plamuur ofzo. Dat deel is gelukkig niet zo groot en ik ga nog verzinnen hoe ik hem ga spuiten want ik wil wel grotendeels het carbon zien natuurlijk :}
 
Weet iemand trouwens welke blokdelen (aan de zijkant) je er zo af kan schroeven zonder dat je om olie hoeft te denken ofzo? Dan kunnen die ook alvast gepolijst worden O-)


denk dat je met die gedachte maar beter niet kan beginnen aan een fighter. Dit wordt volgens mij geoon een kuipoloze zxr400.
 
Die ZXR400 zijn nogal langdurige projecten wil je er een beetje kekke SF van maken, moet je weten O-) _O- :W .
 
denk dat je met die gedachte maar beter niet kan beginnen aan een fighter. Dit wordt volgens mij geoon een kuipoloze zxr400.

Die vraag was gesteld met het idee van: Even snel er af schroeven zonder gezeik. Ik ben echt niet bang om de olie er uit te laten lopen ofzo :9

Het zal geen extreme fighter worden.. nee, maar wel wat meer dan alleen een kuiploze zxr. Beetje daar tussen in 8-)
 
Updeet: Kroonplaat is terug en blingt :}
Vanmiddag er op gezet, ziet er leuk uit :Y foto's komen binnenkort :Y

 
Laatst bewerkt:
Ik ben een tijdje weg geweest (vakantie) maar heb wel weer wat gedaan aan mn tweewielertje.
- Verf van frame gehaald met afbijt en gepolijst
- Originele lichtbakje voor neutraal etc verwijderd en vervangen door ledlampjes die voor in de tank zitten
- Voor mn voorspatbord heb ik zelf striping gemaakt die precies over de beschadigde delen gaat zodat je alleen nog carbon ziet. (alleen nog blanke lak er over en klaar)

Foto's zal ik komende week maken! Dus begin alvast maar te kwijlen :9~
 
Ik ben een tijdje weg geweest (vakantie) maar heb wel weer wat gedaan aan mn tweewielertje.
- Verf van frame gehaald met afbijt en gepolijst
- Originele lichtbakje voor neutraal etc verwijderd en vervangen door ledlampjes die voor in de tank zitten
- Voor mn voorspatbord heb ik zelf striping gemaakt die precies over de beschadigde delen gaat zodat je alleen nog carbon ziet. (alleen nog blanke lak er over en klaar)

Foto's zal ik komende week maken! Dus begin alvast maar te kwijlen :9~

ben benieuwd :Y

als je die srad kont maar in de kast laat liggen :X
 
Zoals beloofd een paar nieuwe foto's.

Nieuw stuur
184637313.jpg


Voorspatbord nog voor de striping
184637311.jpg


Demper, lijkt in het echt wat mooier
184637307.jpg


Bandjes en onze hond die hem schijt voor fototoestellen
184637302.jpg


Led lampjes voor neutraal etc, bedrading komt allemaal nog goed btw :Y
184637299.jpg


Nieuwe plaats van het kvs tankje
184638986.jpg


Mogelijke 2e optie voor voorkapje
0118448129_hi.jpg


En ja ik weet het.. het zijn WEER geen recentelijke foto's B| want ik zou camera mee nemen alleen die ben ik dus weer vergeten |( |( |(

Foto's van gepolijst frame enzo blijf ik jullie dus nog schuldig ;)
 
Laatst bewerkt:
Niemand die er "iets" van vind? :9

Zo ff foto maken van mn vspb trouwens, is wel aardig geworden.

185311981.jpg

185311974.jpg

185311969.jpg

185311961.jpg
 
Laatst bewerkt:
leuk projectje :Y

heb je die ledjes nou op je tank zitten :?

en nog een vraagje, wat heb je met dat 1e kapje (voor) gedaan O-)
 
Die ledjes zitten niet OP mn tank, maar vlak daarvoor. Onder dat kapje zit ook de luchtfilterbox (normaal komen de "stofzuigerbuizen" daar ook in).

Oja dat eerste kapje.. heb ik aan iemand anders toevertrouwd(omdat het polyesterwerk wel heel moeilijk zou worden), maar weet achteraf niet of het wel zown goed idee is. Daar wacht ik het resultaat dus nog van af, maar vind dit in ieder geval wel aardig lijken zo.
Maar als dat kapje word zoals ik het bedoelde, dan zet ik die er mooi op, heb ik tenminste iets unieks *D

Maar ik had van jou toch dat R6 kontje gekocht? :P Ik heb echt geen zin om dat ding pas te gaan maken, gewoon lekker ori bil erop en rijden maar :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan