project suzuki bandit 1200 2002

jampie050

Rookie
12 jan 2020
23
12
Hallo,
Momemteel ben ik bezig met mijn eigen plof de bandit.
De reden dat ik hier mee gestart ben is het slecht starten zonder gas bij te geven en dat hij ook heel lang slecht loopt tot dat die echt heel goed warm was.
En ik had af en toe een misfire op cylinder 2 dat was ook duidelijk te zien op een carb synchronisatieset.
Ook had ik het idee dat de motor loeiheet werd, als ik een stukje had gereden van een km of 5 en de motor uit deed hoorde je hem gewoon tikken van de hitte weet niet of dit normaal is misschien kan iemand mij dat vertellen.
En ploppen uit de uitlaat wat best irritand is vind ik.
Ben begonnen met de carbutateurs te reviseren die zijn bijna klaar helaas ben ik 1 naald zitting busje verloren, die dingen zijn bijna niet te vinden alleen oem €35/st (misschien heeft iemand hier nog wat liggen😜)
Het volgende ik heb het evap vacuum systeem verwijderd waarbij natuurlijk 2 van de tapeindjes in de cylinder zijn geknapt en natuurlijk de middelste 2 dus de uitlaat moest er ook af om er fatsoenlijk bij te kunnen en je raad het al.... ook daar breken 2 rvs bouten vanaf (zat wss geen ceramisch vet ofzo tussen zat echt muur vast maar dat gaat goed komen)
Nu kom ik bij het volgende het uitlaatspruistuk is op 3 cylinders wit uit geslagen (zie foto) nu vermoed ik dat de motor te arm gelopen heeft ook icm dat starten wat ik eerder vermelde heeft iemand een idee of mijn vermoedens kloppen? Wat ik nog van plan ben om te doen is de kleppen stellen en heb ook een slag grotere sproeiers besteld orgineel zit er sproeier 100 in heb 115,7 besteld. Ik hoop dat ik op de goede weg ben zo niet tips zijn welkom!
Ow ja misschien handig om te vermelden, betreft een suzuki bandit 1200 uit 2002 er zit een aftermarket demper onder (leovincie sbk) en orginele luchtfilter
 

Bijlagen

  • 20210306_200106.jpg
    20210306_200106.jpg
    138,1 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Stel je co op de middelste cilinders wat rijker, die worden het heetst. En met die schrale benzine van vandaag krijg je dit eenmaal, zelf voeg ik af en dan een beetje 2takt mengsmering olie toe aan de benzine (1:400) in mijn geval een xjr.
Die luchtgekoelde krijgt toch af en toe behoorlijk op z'n donder als ik bij de oosterburen rijdt.😉
 
Stel je co op de middelste cilinders wat rijker, die worden het heetst. En met die schrale benzine van vandaag krijg je dit eenmaal, zelf voeg ik af en dan een beetje 2takt mengsmering ???????????olie toe aan de benzine (1:400) in mijn geval een xjr.
Die luchtgekoelde krijgt toch af en toe behoorlijk op z'n donder als ik bij de oosterburen rijdt.😉
 
https://www.rektol-klassik.de/de/REKTOL-Obenoel.html2takt mengsmering olie zeker die van vandaag heeft dezelfde werking als bovenstaande, en gezien ik die heb voor de 'bromfiets' gebruik ik deze af en dan in de XJR (en de ouwe CB), dit geeft ff die extra smering aan de klepgeleiders . T zijn toch gedateerde luchtgekoelde blokjes die dit wel kunnen gebruiken als ze t weer eens voor de kiezen krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan