Project Suzuki GN400 Brat bike/Bobber

Thiske

MF'er
24 mrt 2013
58
0
Breda
Ik deel graag met jullie mijn project om van een Suzuki GN 400 een Brat bike te maken. Ik wil deze motor graag ombouwen met als inspiratie deze onderstaande motor van Holiday Customs. Dat wil zeggen een hoop werk, maar erg leuk om in de weekenden aan te werken!
full
 
Dit is hoe ik de motor heb gekocht. Helaas niet rijdend maar wel voor een mooi prijsje van 300 euro.
full
 
Na wat strippen komt de motor al een beetje in de buurt:
full

Omdat de motor zeven jaar heeft stilgestaan meteen de carburateur eraf gehaald om deze even goed te reinigen. Zoals je ziet is dat hard nodig.
full
 
Door de voorvork iets door te laten steken, staat de motor al meer in de richting. Helaas nog niet ver genoeg, ik zal dus de voorvork moeten inkorten. Ik heb al wel gekeken hoe ik mijn zadel wil gaan maken. Ik ben er nog niet over uit of het een tweezits wordt of een enkele.
full

full

full
 
Jaaah *D dit wordt wel tof zeg... zit er ook een kickstart op de gn400? Tankje en het blok zijn opzichzelf al erg mooi vind ik.. achterkant van t frame, ff mooi stukje gebogen buis aan bakken. zitje erop, likje verf, et voila!
 
Er zit inderdaad een kickstart op. Het tankje en het blok zien er inderdaad mooi uit. Helaas moet ik wel op zoek naar een nieuwe carburateur... Iemand een idee welke carburateurs er passen op dit type motor? Er zit nu een Mikuni BS36SS op en ik wil graag voor een niet te dure prijs een andere erop zetten.
 
Pff ik ben net langs een motorzaak geweest en die heeft mij verteld dat alleen precies hetzelfde type carburateur moet werken op dit type motor. Dat zou dat maken moeten hebben met de afstelling van oa de sproeirs enz... Iemand andere opties???
 
vreemd verhaal. Elke carb die erop past, moet werken. Je moet ze alleen afstellen: sproeiers, naald etc.
Als je de standaard carb gebruikt, hoef je gewoon niets aan te passen. Dat is erop monteren, wellicht kleine aanpassingen en rijden. Een andere carb, die past, zal je wellicht moeten experimenteren met naald, sproeier etc. Daar ben je dus even mee bezig en die dingen kosten nou ook alweer niet zoveel.
 
Dat klinkt al een stuk logischer. Alleen nu weet ik dat deze carb bestaat uit nogal veel sproeiers. Lijkt mij lastig om dat te kunnen afstellen. Of zijn er maar een aantal sproeiers die je hoeft af te stellen?
 
Dat ga ik zeker doen daarom dat ik ook wat vragen erover stel. Maar bedankt voor je informatie!
 
De voorvork is nu met 6,5 centimeter verlaagd, de motor staat nu een stuk beter op zijn wielen.
full
 
hoi thiske,

toevallig heb ik onlangs hetzelfde idee opgevat en ook een gn 400 gekocht.
ik ben eerst nog een tijdje onderdelen aan het verzamelen, evenals informatie.

even een vraagje, heb jij de voorvork ingekort door gebruik van bussen tussen de veren?
en wat is dan de gewenste busmaat en hoeveel olie moet er na hermontage in de poten?

groeten ronald.
 
Thijs bedankt,
dacht dat door de verder ingeschoven binnenpoten misschien in hoeveelheid olie gecompenseerd moest worden. Maar dat lijkt dus mee te vallen. Welke lengte heb jij aangehouden voor de bussen?
 
Is er ook iemand die de gewenste sproeier maten weet bij gebruik van open luchtfilter?

Mikuni bs36ss carb.

Bij voorbaat dank.
 
Is er ook iemand die de gewenste sproeier maten weet bij gebruik van open luchtfilter?

Mikuni bs36ss carb.

Bij voorbaat dank.
Zo werkt het niet.

Je kunt wel wat gaan proberen, om er zo achter te komen welke sproeier ok is.
Maar het blijft tobben met open kelkjes.
 
Thijs bedankt,
dacht dat door de verder ingeschoven binnenpoten misschien in hoeveelheid olie gecompenseerd moest worden. Maar dat lijkt dus mee te vallen. Welke lengte heb jij aangehouden voor de bussen?
:/

met bussen maak je een vork niet korter.
En zo te zien zijn de poten verder 100% standaard, maar enkel verder door de kroonplaat gezakt.
 
Ronald,

Ik heb 6,5 cm aangehouden, achteraf had dit wel iets meer mogen zijn. Maar ik laat de voorvorken wat door de kroonplaat zakken zoals je ziet. Maar om de lijn van de tank recht te houden denk ik de busjes zo'n 7 tot 7,5 cm moeten zijn.

Groet, Thijs
 
:/

met bussen maak je een vork niet korter.
En zo te zien zijn de poten verder 100% standaard, maar enkel verder door de kroonplaat gezakt.

Lees dan maar even goed die handleiding die ik gestuurd heb;) Met bussen maak je wel degelijk de voorvork korter en hoef je niets van je voorvork af te zagen. De voorvork steekt inderdaad door de kroonplaat en daarbij is de voorvork nog 6,5 cm verkort d.m.v. die bussen.

Groet, Thijs
 
Is er ook iemand die de gewenste sproeier maten weet bij gebruik van open luchtfilter?

Mikuni bs36ss carb.

Bij voorbaat dank.

Ik heb mij laten vertellen dat bij een open luchtfilter de spoeiermaat ongeveer 10/15 procent groter moet zijn dan origineel. Maar het blijft altijd even uittesten.

Groet, Thijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan