Project Suzuki GS 750 1977

Djeroon

MF'er
18 aug 2018
30
15
Driehuis
Goedemiddag allen,

Na een tijdje aan de zijlijn meegelezen met het forum heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een doorleefde Suzuki gekocht met de bedoeling om deze zo goed mogelijk origineel te krijgen. En verder schijnt het werken aan een motor rustgevend te zijn, wat een hele fijne bijkomstigheid is.
Ik heb weinig ervaring maar word gelukkig gesteund door goede vrienden die me met raad en daad bijstaan. En hopelijk ook via het forum :)
Van de week is de motor in mijn garagebox aangekomen en gisteren eerst gestart (zowaar lukte dat) en daarna rustig begonnen met de motor uit elkaar te halen. (heerlijke dag gehad, kan me niet herinneren dat mijn hoofd zo leeg was ).
Eerst moet het blok eronder vandaan waarbij de hele boel gereviseerd en toonbaar wordt gemaakt. Lekker opgeschoten om een beeld te geven heb ik wat foto's bijgevoegd.
Zie nu dat foto per foto gaat, dan eerst maar een foto hoe is was

full
 
En dit na een half dagje werken, nog wel ruzie met deksel bij voortandwiel (zie rood kader), alle bouten zijn los maar blijft ergens hangen. Wie weet heeft iemand een tip.

full
 
Na een tijdje aan de zijlijn meegelezen met het forum heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een doorleefde Suzuki gekocht met de bedoeling om deze zo goed mogelijk origineel te krijgen...


O-) O-)
 
Ik ga je volgen :)
Ik heb ook zo'n project, ik hoop dit najaar te beginnen nu eerst nog wat rijden.

Veel succes !!
 
En dit na een half dagje werken, nog wel ruzie met deksel bij voortandwiel (zie rood kader), alle bouten zijn los maar blijft ergens hangen. Wie weet heeft iemand een tip.

[afbeelding]

Weet je zeker dat alle bouten los zijn,want het deksel zou los moeten zijn,of
hij blijft op een pasbus hangen of op de schakelas.
 
Laatst bewerkt:
Ooit een GS750 als pekelfiets gehad. Prima dingen deze motoren, 'k heb er dan ook veel plezier mee beleefd.

Dussss Bosso in de [volgmodus}
 
Laatst bewerkt: