Project Suzuki GS 750 1977

Geinvesteerd in een motorheftafel (kadootje voor mijn rug)
 

Bijlagen

  • IMG_6567.jpg
    IMG_6567.jpg
    49 KB · Weergaven: 7
Balhoofdlagers zitten erin we hebben ze eruit moeten frezen.
Standaard erop en de voorpoten met voorwiel.
Ben er nog niet uit of de wielen laat voorzien van nieuwe spaken en velgen. Dus zet ze er zo op kan later altijd nog.
Motor hoeft er niet brandnieuw uit te zien van mij
Eerst maar alles goed poetsen en polijsten, geld uitgeven kan altijd nog.
Misschien heeft iemand een tip voor het roestvrij houden van de moeren en bouten. Ik maak ze schoon met koperborstel en polijst ze. Gezien roestvorming zou ik ze ergens mee willen inspuiten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Maar de Suus staat gelukkig weer. Zie de foto. Het opbouwen kan beginnen.
 

Bijlagen

  • IMG_6579.jpg
    IMG_6579.jpg
    156 KB · Weergaven: 9
Silent Block Achterbrug - Schokbreker
In de achterbrug moet naast de lagers ook een silent block worden geperst. (zie foto) Een busje met trillingsrubber en een m8 buisje erin.
Deze heb ik besteld bij CMS helaas de verkeerde gekregen te lang :( (zie foto).
Ik heb een ticket ingestuurd bij cms maar zit ondertussen ook verder te kijken of ik ze ergens anders kan vinden.
Echter kom ze niet echt tegen. Heeft iemand een idee waar deze te vinden zijn?
Anders moet ik de te lange op maat maken maar het is gehard staal. Geen idee hoe ik dat het beste kan doen.
Maar zo gaat het bij het opknappen denk ik. Twee stappen naar voren en eentje terug.
Wordt vervolgd!
 

Bijlagen

  • Silent block.PNG
    Silent block.PNG
    102,8 KB · Weergaven: 16
  • IMG_6576.jpg
    IMG_6576.jpg
    84 KB · Weergaven: 18
Misschien heeft iemand een tip voor het roestvrij houden van de moeren en bouten. Ik maak ze schoon met koperborstel en polijst ze. Gezien roestvorming zou ik ze ergens mee willen inspuiten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Maar de Suus staat gelukkig weer. Zie de foto. Het opbouwen kan beginnen.

Voor voorlopig, of permanent? Als ze nog een keer los moeten, of wel vaker zou ik ze insmeren met wat olie of vet. Kan je later altijd nog vervangen voor verzinkte bouten of zo.
 
Bouten die niet regelmatig los hoeven kan je met blanke lak inspuiten ,bouten die wel regelmatig los moeten met
blanke tectyl of S100 corrosie bescherming.
 
Balhoofdlagers zitten erin we hebben ze eruit moeten frezen.
Standaard erop en de voorpoten met voorwiel.
Ben er nog niet uit of de wielen laat voorzien van nieuwe spaken en velgen. Dus zet ze er zo op kan later altijd nog.
Motor hoeft er niet brandnieuw uit te zien van mij
Eerst maar alles goed poetsen en polijsten, geld uitgeven kan altijd nog.
Misschien heeft iemand een tip voor het roestvrij houden van de moeren en bouten. Ik maak ze schoon met koperborstel en polijst ze. Gezien roestvorming zou ik ze ergens mee willen inspuiten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Maar de Suus staat gelukkig weer. Zie de foto. Het opbouwen kan beginnen.
Bouten en moeren zou je het beste opnieuw laten verzinken. Kost niet de wereld en alles weer als nieuw! Even adresje in de buurt googlen...
 
De juiste bus zou je kunnen proberen te halen bij Marcel Vlaandere:

 
Misschien kun je die busjes af laten draaien, zitten genoeg hobby-draaiers hier op MF.
Weet alleen niet hoe of wat het rubber doet maar dat kan den draaiert je wel vertellen.
 
Super dat jij ze vindt!! Lukte mij niet. Ik check eerst of CMS ook de goede kan leveren, lukt dat niet eventueel laten laser snijden. Er schijnt vlakbij een club te zijn die dat doet en anders partzilla.
 
Busjes gevonden en achterbrug zitten nu de lagers en de trillingsdempers in.
Deze week wordt hij gemonteerd.
 
Kabelboom
Volgende stap is de kabelboom.
De hangen we in het frame. Kunnen we goed zien hoe hij hangt en controleren of alles werkt.
Hij is 40 jaar oud, erg vies de tape valt er vanzelf af en ik zie ook wat creatieve verbindingen.
Eerst maar met wasbenzine ergste vuil eraf gehaald. Werkt erg goed
 

Bijlagen

  • kabelboom oud.jpg
    kabelboom oud.jpg
    139,2 KB · Weergaven: 7
Kabelboom II
Vooraan begonnen stap voor stap tape eraf gehaald. Met wasbenzine goed schoongemaakt. Daarna met schema erbij doorgemeten en labels erop.
Leuk om te doen, begrijp nu het schema best goed.
Nieuwe (linnentape) erop. Gelukkig werkt alles.
Ik overweeg wel wat connectoren te vervangen en contact spray is ook geen luxe.
Maar dat doe ik als de kabelboom op het frame zit kan ik mooi de contra connector ook meenemen.
 

Bijlagen

  • kabelboom nwe tape doorgemeten en gelabeld.jpg
    kabelboom nwe tape doorgemeten en gelabeld.jpg
    248,9 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan