project triwasuki

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
het volgende project begint .
kreeg van kennis als basis een bijna komplete Kawasaki gpx 600 r uit '89
helaas zat het blok vast en ontbraken een paar onderdelen
Foto-MFW38NPE-D.jpg

Foto-MZPYQ3OS-D.jpg

Foto-MALSQJI4-D.jpg


maar begonnen met blokje demonteren en daar kwam de oorzaak al snel naar voren

Foto-LZGMB6R8-D.jpg

Foto-G3MCPY7G-D.jpg

Foto-LSVEENPP-D.jpg

Foto-RLWKQLGI-D.jpg

Foto-VKKZ7UVD-D.jpg

Foto-TKHH7HFO-D.jpg
 
als ideeen kwamen de volgende projecten langs

Foto-YHCUT877-D.jpg

Foto-E3LOH7KU-D.jpg


en mn eigen ideeen :
Foto-7FRPFDBM-D.jpg

Foto-RQPTICQT-D.jpg


maar dit zal in grote lijnen het worden
Foto-WTKB3KTJ-D.jpg

achterzijde van deze vind ik interessant
Foto-ZATRWBRW-D.jpg


dus eerste grote aankoop was voorvork en achterbrug van een Suzuki gsxr750 uit 91
Foto-EL8SELZP-D.jpg
 
Nu nog Tri onderdelen zoeken om toe te voegen. Dan is het echt een triwasuki. Een triwasukimaha moet ook nog wel lukken.
 
bestelde spullen binnen gekregen moet wel de stuurpen vervangen daar deze te kort is iemand goed adresje ?
 
heb ooit een laverda voorvork van een tr1 pen laten voorzien door albert lukens van lukenstuning in assen. perfecte klus voor normaal geld...
 
Allround technical assist, ook in assen. Kom je albert lukens vanzelf tegen ;)

mooi project, zal m volgen
 
kan ik tank even lenen voor pasvorm ? heb al een paar tanks op het oog maar wil even zeker zijn voor dat ik me weer iets op de hals haal
 
Laatst bewerkt:
prefitted de voorvork , stuurpen zal aangepast moeten worden en zal meerdere aanpassingen aan t stuk en kroonplaat moeten gebeuren
Foto-PXO6T6ZM-D.jpg

Foto-DN4XU7A3-D.jpg

Foto-6LF7PERZ-D.jpg

Foto-7BBNIP4P-D.jpg

Foto-HYCHGUF8-D.jpg

Foto-3BXM6HH3-D.jpg


nu de achterbrug bekijken wat nog is
 
Laatst bewerkt:
Kwa uitgangspunt een zeer intressant project! *O*
Hou hem in de gaten......
 
zo vanavond bezig geweest met de achterbrug .was benieuwd of de brug paste en waarempel hij past met minimale aanpassingen aan het frame . de as diameters zijn anders maar dat kan dmv een boor opgelost worden .zal aan de brug meer moeten aanpassen om het geheel naar mn zin te krijgen . suzuki brug is langer dus zal hem moeten inkorten .
dogbone bevestiging verplaatsen naar de onderzijde staat ook op het menu .
al met al een vruchtbare avond .

Foto-7W7PXFGH-D.jpg

Foto-OYFM3VCA-D.jpg

Foto-T33ZJKM7-D.jpg

Foto-VY8OB4UT-D.jpg

Foto-VY8OB4UT-D.jpg

Foto-SQSZOUDW-D.jpg
 
Leuk project, volg modus aan

Wat betreft de achterbrug, als ik de ruikte tussen de brace en de band zie en ook de ketting spanners lijkt deze brug wel uit een GSXR 1100 tw komen ipv een 750. De brug van een 750 is ongeveer 6 cm korter, mischien kan je hier wat mee. Is makkelijker dan de brug aanpassen denk ik
 
dan is misschien de 91er anders dand de 88/89er, bij mij heb je duidelijk minder ruimte tussen wielen de brug zitten
 
Misschien heb ik het gemist maar heb je die versnellingsbak tandwielen vervangen in het blok? Daar waren die afgebroken tanden toch van? ;(
 
Laatst bewerkt:
op verzoek de versnellingsbak en interne motorblok foto's
Foto-Q3H7NZIQ-D.jpg

Foto-DC74CLPA-D.jpg

Foto-DC74CLPA-D.jpg

Foto-XHNLHTRK-D.jpg

Foto-DJRNVHTU-D.jpg

wat mist in onderstaande plaatje?
Foto-QJCT6EHN-D.jpg

Foto-PEEVCTOO-D.jpg

Foto-6TLVMCVM-D.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan