Project XJ700X

Dat komt omdat het alu nu gort droog is.
Na spoelen en drogen. Weer een laagje op aanbrengen.
Maar het is jouw onderdeel. Dus doen waar jij je goed bij voelt :t
Het klopt dat het droog is en ik ben niet kapot van het resultaat. Wel zal ik er morgen even wd40 opspuiten.
 
Die elecrolysebak, wat doet die anders dan een ultrasoonbak???
 
Vanmorgen de koelvloeistofpijp verwijderd en de o-ring was vergaan. Je kan ook zien dat de residu voortkomt uit de lekkage van de pijp.

De o-ringen, aan de andere kant van het blok is er nog eentje, worden vervangen en daarna komen de carburateurs aan de beurt.
8A807829-A1C8-4EC2-9B61-23E529E04523.jpeg
 
Bij een XV750 is het een drama om de carburateurs eraf te halen, maar een XJ700x spant de kroon. En koude niet soepele inlaatrubbers werken ook niet mee.

Maar goed de ultrasoonbak, sorry Rob RD dat ik je op het verkeerde been zette, is defect, dus dat wordt handwerk.
CF24EC5D-FDFA-4BE7-9174-DCF1C440FE5A.jpeg
 
je kan effe naar Rèwèk rijden, ik heb er ook een, ik ga alleen effe niet schoonmaken want ik ben met de voortuin bezig :Y
 
je kan effe naar Rèwèk rijden, ik heb er ook een, ik ga alleen effe niet schoonmaken want ik ben met de voortuin bezig :Y
Heel aardig Rob, ik zal het onthouden.:} Maar aangezien ik verrekte eigenwijs ben ga ik het eerst handmatig proberen.
 
In de vierde en door het overloopje ook wat in de derde, carburateur zat koelvloeistof in het vlotterbakje.

Waar moet ik aan denken? Koppakking lek?

Het vreemde is dat de inlaatrubber volkomen droog is aan de binnenzijde.....

Deze vraag had ik neer moeten zetten in mijn vraag over lekke koppakking en niet hier.
 

Bijlagen

  • C666E1CA-BD38-4513-953B-C83E842DDD02.jpeg
    C666E1CA-BD38-4513-953B-C83E842DDD02.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Kijk eerst maar ff of het ding loopt, de kans is groter dat dit door die lekko o-ringen komt dan van een lekke koppakking (die laatste kans schat ik op nul overigens.)
 
Niet dat ik weet. Er lopen twee pijpjes tussen de inlaatrubbers omhoog. Er is geen contact met de carbs.

Het zou kunnen dat er wat koelvloeistof via de bovenkant van de carb gelopen heeft. Het deksel deksel zat wel met één boutje vast, maar of er een vlotterbakje vol uitliep betwijfel ik. Er liep uit de rechterlijk nauwelijks iets.

Voorlopig maar verder met het reinigen van de carburateurs en daarna een startpoging wagen.
 
Carburateurs zijn schoongemaakt. Het leek wel of er teer in vastgekoekt was.
Ik ben erg blij met Dasty, want met een half uur lost het de rommel op. Daarna spoelen, want het is toch chemisch spul.
 

Bijlagen

  • 8EBCEA53-A9AA-4672-B4A4-25CDF04981D8.jpeg
    8EBCEA53-A9AA-4672-B4A4-25CDF04981D8.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 39
Tussen de bedrijven door de carburateurs schoongemaakt. Deze op de motor gezet en omdat de tank roestvorming heeft een flesje aan de benzineslang gemaakt. De vlotterkamers vol met benzine laten lopen en daarna starten...... Niet dus, hij loopt alleen op remmenreiniger.

Van de week maar weer de carburateurs demonteren en doorblazen c.q. helemaal opnieuw schoonmaken en anders moeten ze maar een ultrasoon badje krijgen.
 
De komende dagen gaan de carbs toch maar in een ultrasoon bad. Nu bezig om de bevestiging rails te demonteren.
Er zit nl. nog steeds troep in..|(
 
De voorbereiding voor het ultrasoon bad is in volle gang.

maar bij het verwijderen van een chook is er een deel van een hard kunstof ringetje gebroken.

Heeft dat een functie?
 

Bijlagen

  • A5870B46-5ACF-4B48-9784-9CD7B042CBB9.jpeg
    A5870B46-5ACF-4B48-9784-9CD7B042CBB9.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 49
Het is een motor uit 1986 en ik heb de indruk dat de carburateurs de laatste jaren echt niet zijn gereinigd of dat er een reparatiesetje tegen aan is gegooid. Misschien is het ooit een rubber hoesje geweest, maar nu is het stukje kunstof dat loeihard is.

Maar moet ik het zien als een soort beschermhoesje?
 
Oke, dan ga ik het wel zien in de toekomst.
Morgenavond eerst maar eens de carburateurs in bad doen en later de kleine dingetjes, zoals de sproeiers en ringetjes....

En dan draait de XJ700x hopelijk op zijn carbs in plaats van remmenreiniger. 🤔
 
Als je echt z'n ringetje wenst ik heb nog een bakje met reservedelen liggen van een mijn XS750/XS400 en daarin zit dezelfde choke (met nog intact zijnde rubberen delen).

Ben bereikbaar via PB.
 
Zoek de verschillen na een ultrasoon badje:
 

Bijlagen

  • 507D072C-8B14-4B34-9619-A6F4FBAABCCE.jpeg
    507D072C-8B14-4B34-9619-A6F4FBAABCCE.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 69
Uiteindelijk hebben de carburateurs elk een half uur in het bakje gehangen. Het water plus schoonmaakmiddel was gewoon smerig.
Er is een significant verschil met voor en na reinigen.
 

Bijlagen

  • 663D64AD-66A0-454D-A6DF-65091A304EC6.jpeg
    663D64AD-66A0-454D-A6DF-65091A304EC6.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 40
  • C93285CC-9451-42A3-84E5-6426517185AE.jpeg
    C93285CC-9451-42A3-84E5-6426517185AE.jpeg
    1 MB · Weergaven: 41
Terug
Bovenaan Onderaan