Project XJ700X

Getvâh. Maar je ziet wel dat het z'n effect heeft. Heb je nog in de kanalen gepeurd, en dan zie ik altijd weer hele zwarte pijpenragers voorbij zweven?
 
Een half uur vind ik niet eens heel lang. Bij mij badderen ze meestal een half uur op lage frequentie en een half uur op hoge frequentie. En de temperatuur staat dan op 60 graden (en ook nog wel eens hoger).

En bij een dwarse carb uit mijn YX heeft het traject zelfs 4 uur geduurd....

Maar het uiterlijk verschilde niet van de carb van je XJ700X.
 
Daar is de onnozele ik mee de fout ingegaan en daardoor 3 keer de eerste keer dat we ultrasoon badderden een FZR1000 helemaal uitelkaar kunnen halen.

Ik ga nu de spullen bijelkaarzoeken om mijn zoon zijn 750'er carbs te soneren, die gaan dus echt wel geruime tijd in bad, zet het nog zoden aan de dijk om tussentijds het badwater te verschonen???
 
Zelf geen ervaring met verversen. Maar als het echt te zwart wordt, gewoon badwater weg mikken (wel even goed letten of er geen heel kleine ringetjes in de zooi onder in zitten). Dan met de fluitketel/waterkoker water warmen en badje opnieuw vullen (gaat veel sneller dan in de ultrasoon zelf). En natuurlijk een scheutje schoonmaakmiddel (en dat is afhankelijk van wat je voorhanden heb, ik gebruik originele zooi volgens mij Tikipur).

En na afloop spoel de spullen die uit bad komen af met ruim water en kijk of er alle gaten water wil komen :+

Maar bovenstaande heeft natuurlijk niet heel van doen met de carbs van Vulcanrider (sorry :$ )
 
Hahaha, ik vind dat er twee nu goed schoon zijn. Wel heb ik na een kwartier het water met een scheut R33 ververst. De temperatuur staat op 55 graden celcius. Morgen nog twee carbs en dan wat losse dingetjes.

En ja alle gaatjes worden nog doorgestoken en nagekeken of er nog troep in zit.
 
Aangezien er in huis ook geklust moest worden even wat vertraging met de XJ700x.

Een viertal nieuwe luchtschroeven gehaald en die in de carburateurs geplaatst.

Daarna de carburateurs weer in de inlaatrubbers
geplaatst. Van de week maar een startpoging wagen.
 

Bijlagen

  • 04D48F20-50C5-4CB1-8208-B42E332F6777.jpeg
    04D48F20-50C5-4CB1-8208-B42E332F6777.jpeg
    209,9 KB · Weergaven: 44
  • 132D5CAA-3676-4C33-BBA8-6EC4596BC761.jpeg
    132D5CAA-3676-4C33-BBA8-6EC4596BC761.jpeg
    208,9 KB · Weergaven: 46
Heb je die plasticjes.... ach, laatmaar

Waar komen ze vandaan?
 
Heb je die plasticjes.... ach, laatmaar

Waar komen ze vandaan?
De plasticjes haal je er af, die zijn puur voor bescherming tijdens vervoer naar de verkoper.

De luchtschroeven bij Roukema te Wormerveer aangeschaft voor € 8,75 per stuk.
 
:t

Okee, ik zit tegen véél te dure luchtsproeiers aan te hikken
 
Ik heb je verhaal over de schone carbs tweemaal gelezen en snap er geen barst van.

Maar goed voor de onderdelen dus ff bij Roukema op de site kijken.
 
Als je iets niet snapt heb ik het niet goed verteld..
 
Hoe kan het dat alles nu in ene schoon is, terwijl je het alleen in een bakje had gedaan. Het hoe snap ik nl niet
 
Hoe kan het dat alles nu in ene schoon is, terwijl je het alleen in een bakje had gedaan. Het hoe snap ik nl niet
Nou heb ik ze wel eens rond zien lopen, helaas heb ik daar geen getuigen van

1607946865436.png


Maar ik denk dat ze me in een week dat ik op tournee was geholpen hebben




Maar wel: Ik heb geen flauw idee, kan het niet anders verklaren dat het verdampt door he aan de buitenlucht bloot te stellen.
Ik ga @RR Vliet bij deze ook vragen om zijn gom de vrije ruimte te geven

De harde kalkachtige residu is er nog wel...
 
Vanmorgen met wat remmenreiniger de motor gestart plus dat er benzine in de carburateurs zit..........helaas met een toerental van 5000 p/m en terugzakkende naar 4000 p/m.

Er is dus nog wat noodzakelijke arbeid nodig voordat de XJ700x fatsoenlijk start en loopt.🤔
 
Laatst bewerkt:
Met name de Carbs, neem ik uit gewoonte en klakkeloos aan?
 
Eerst moet de motor fatsoenlijk lopen. De luchtfilter buizen moeten nog aangesloten worden, luchtfilter moet nog op zijn plaats gezet worden en de afstelling nalopen.

Maar goed even positief benaderen, de motor loopt weer na een paar jaar. Niet goed, maar het ding loopt.

De koelvloeistof hoogte moet ik ook weer nagaan, want er was een flinke sloot uit de motor gelopen tijdens het vervangen van de o-ringen. En ja, ik had al koelvloeistof na het vervangen van de o-ringen toegevoegd. Maar vertrouwen is goed en controle beter.

ik ben voorlopig van de straat.
 
Laatst bewerkt:
Het motortje loopt zoals al eerder gezegd, maar daar stopt het dan ook mee. De luchtfilter moet nog op de carburateurs aangesloten worden.

Maar aangezien de tijdens het laten draaien van de motor er uit het linker overloopje benzine druppelde, lijkt het mij dat de carburateurs er nogmaals af moeten. Want goed is dit niet. Ik ben er alleen nog niet achter de oorzaak.🤔

Nu is dit een gestopt project van de vorige eigenaar En in een meegekregen onderdelenbak heb ik twee beugels gevonden en ik ben er nog niet achter waar deze voor zijn. Iemand een idee?

D1FBF2FC-EB34-4EFB-BD17-52D457F729A4.jpeg
74414CFB-9A1C-4F4E-A4D1-2A1719781B62.jpeg
 
Nope,beugels voor het zadel nr 8 en 9 op de tekening.,
yamaha-xj700x-maxim-1986-g-usa-seat_bigyau0849f-5_1969.gif
GG-Gamma,
Bedankt, ik had geen idee. Die blijken dus dubbel te zijn. :P Want onder de buddy zitten ze gewoon.

Ten aanzien van de lekkende carburateur(s), daar heb ik een setje vlotternaalden en gasnaalden etc. voor besteld.
Al die ouwe troep gooi ik eruit en het nieuwe spul erin. Stap voor stap kom ik er wel. :9
 
Hallo,

Na een radio stilte, te koud in de garage en longproblemen, ga ik dit topic weer wakker maken.

Gelijk maar mijn twee problemen kenbaar maken. Ik heb een digitaal werkplaatsboek waarvan de kwaliteit matig is. Nu is als ik het goed heb het blok een afgeleide versie van een FZ750 blok en ik vroeg mij af of het slim is om voor het blok gedeelte een werkplaatsboek van een FZ aan te schaffen.

Daarnaast XJ700X heeft naar het aanzien een lekke koppakking bij de 2e cilinder. De bougie van de 2e cilinder ziet er ultra droog uit met witte korreltjes.

De carburateurs zijn gereviseerd en hebben tweemaal een langdurig ultrasone bad gehad. De vlotterkamers zitten vol benzine en toch loopt ie op driepoten.
 
Vandaag moed gevonden om de carburateurs te plaatsen en te kijken of de XJ wilde starten. En dat deed hij, helaas liep ie op driepoten, de vierde cilinder kreeg geen benzine. Van de week maar de carburateurs loshalen en de vierde carb nogmaals reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan