Project XT500

Ik heb eventueel een voorvork met 38mm poten voor je. Van een XT550, maar wel met een balhoofdpen van een 500 erin.
Bedankt, maar de vorkpoten heb ik compleet met nieuwe binnenpoten, glijbussen en keerringen, dus daar hou ik het voorlopig even bij
 
Voor:

IMG_9096.jpeg


IMG_9098.jpeg


Na:

IMG_9910.jpeg


IMG_9911.jpeg


IMG_9912.jpeg


IMG_9913.jpeg


Frame en achterbrug weer helemaal netjes. Alle boutjes die er tijdens coaten inzaten weer verwijderd. Ik voel nog wel wat straalgrit langs de olieaftapplug, dus voor de zekerheid ga ik het oliereservoir eerdaags nog even goed spoelen.

Bestelling van Kedo is ook binnen, waaronder nieuw zadelschuim en bekleding. De oude bekleding was doorgesleten en het schuim behoorlijk vergaan. Hij was al uit elkaar, dus gelijk maar weer in elkaar gezet.

IMG_9914.jpeg


IMG_9915.jpeg
 
Het begin is er. Moet er ook nog ergens een massa aanluiting komen (ivm de poedercoating)?
 
Moet nog wel, maar ik moet nog even kijken hoe het uitkomt met de draaiboom. Motorsteunen zitten nog niet vastgetrokken, maar alle connecties zijn vrij van coating.
 
Laatst bewerkt:
Niet zo veel vorderingen deze week, wel de vorkpoten weer in elkaar gezet:

IMG_9937.jpeg


IMG_9940.jpeg


IMG_9956.jpeg

Nieuwe glijbussen, binnenpoten (waren krom), progressieve veren, en natuurlijk keerringen.

Ook de leidingen van oliereservoir naar het blok en retour weggebracht om de slangen te laten vernieuwen. Inmiddels wel bericht gehad dat ze klaar zijn, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad om ze op te halen.

Dit weekend ook wat kleine onderdelen die gestraald moeten worden bij elkaar zoeken, zodat ik die ergens volgende week kan wegbrengen.
 
Is het een 76 frame ? Lijkt of de montagepunten voor de uitlaat onderlangs te zien zijn.

Is het deel vd achterrem dat door het frame gaat al gemonteerd ?

Het is een 78-er, met de uitlaat bovenlangs.
Bedoel je die remhevel met de as van het rempedaal die door het frame gaat? Die zit er nog niet op.
 
Nog even weinig updates, ik ben ook nog met een klus in huis bezig, dat wil ik eerst even afmaken.

Tussendoor wel de carburateur ultrasoon laten reinigen, vandaag weer opgehaald dus die kan binnenkort weer in elkaar. Nieuwe olieslangen laten maken, dus die liggen ook klaar voor montage. Vandaag een hele bak met kleine onderdelen naar de straler gebracht, maar die had het druk dus dat kon wel een week of 3/4 duren. Voor mij prima, want de komende weekenden heb ik toch niet zoveel tijd.

IMG_0020.jpeg


Gisteren nog even bezig geweest met de carterbeschermplaat. Eerst grof met de lamellenschijf opgeschuurd, daarna met korrel 600 op de hand. Binnenkort nog een keertje met 1200, en dan polijsten. Moet alleen nog even een nieuw beugeltje aan gelast worden, want er is er een afgebroken.

IMG_0015.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan