Project XT500

Heel slecht, maar weinig vorderingen. De bedoeling was wel om er deze winter werk van te maken, maar de financiën laten grote uitgaven op dit moment even niet toe want die zijn nodig voor andere zaken.

Ik hoop het frame nog wel klaar te maken voor het poedercoaten, dan heb ik tenminste een basis om mee verder te gaan, maar helaas worden dat soort dingen ook steeds duurder.
 
Mocht je er wel aan toe komen, ik zou eens een prijsopvraag bij Waaijenberg Coatings in Barneveld doen. Professioneel top bedrijf en niet eens zo vreselijk duur.

Voor een frame en een berg losse onderdelen van een AT van ‘88 was ik in 2020 €260 kwijt en in 2017 heb ik een keer een achterbrug en frame van een transalp van ‘87 laten coaten voor €100. Dan moet je het redelijk schoon aanleveren en zij doppen alles af (al kun je dat beter zelf doen). Het zal nu sowieso wel wat prijziger zijn, maar goed.

2E86C1BA-5DAB-477C-B061-23FC5FF3E635.jpeg
 
Bedankt voor de tip! Dat zijn inderdaad nog wel redelijke prijzen. Enige waar ik een beetje huiverig voor ben is het afdoppen voor met name het stralen, als er straalgrit in het oliereservoir komt ben je de sjaak.
 
Bedankt voor de tip! Dat zijn inderdaad nog wel redelijke prijzen. Enige waar ik een beetje huiverig voor ben is het afdoppen voor met name het stralen, als er straalgrit in het oliereservoir komt ben je de sjaak.
Ik heb net mijn SR500 frame laten stralen, om het goed af te doppen heb ik aluminium doppen gemaakt met passend schroefdraad, daarmee was het hele frame luchtdicht. Je zou ze kunnen overnemen.
 
Ik heb net mijn SR500 frame laten stralen, om het goed af te doppen heb ik aluminium doppen gemaakt met passend schroefdraad, daarmee was het hele frame luchtdicht. Je zou ze kunnen overnemen.
Graag, met name de vuldop van het reservoir heb ik nog geen oplossing voor
 
Heel slecht, maar weinig vorderingen. De bedoeling was wel om er deze winter werk van te maken, maar de financiën laten grote uitgaven op dit moment even niet toe want die zijn nodig voor andere zaken.

Ik hoop het frame nog wel klaar te maken voor het poedercoaten, dan heb ik tenminste een basis om mee verder te gaan, maar helaas worden dat soort dingen ook steeds duurder.
Als je wat tijd investeert kun je het frame ook prima zelf spuiten/schilderen.
 
Grootste nadeel van poedercoaten is dat het zo kneiterhard is. Ook heb ik wel eens gezien dat het onder de coating ook gaat roesten en je er nog later achterkomt dan wanneer je het spuit.
 
Ook heb ik wel eens gezien dat het onder de coating ook gaat roesten en je er nog later achterkomt dan wanneer je het spuit.
Alles staat of valt met de voorbereiding... Alle motoronderdelen/frames etc die ik ooit heb laten coaten zijn altijd spotless gebleven.
Daarentegen heb ik in mijn badkamer een (inmiddels 10 jaar oude) designradiator hangen die ook gepoedercoat is. Die vertoond wel duidelijk blazen onder de coating nu. Ik vermoed dat daarvan de voorbehandeling niet zorgvuldig genoeg is gedaan.
 
Grootste nadeel van poedercoaten is dat het zo kneiterhard is. Ook heb ik wel eens gezien dat het onder de coating ook gaat roesten en je er nog later achterkomt dan wanneer je het spuit.
Raar, ik heb ondertussen al best veel laten coaten en nooit was het kneiterhard?
Het is zelfs wat flexibeler als uitgeharde 2K verf waar stukken van kunnen afbreken na een tijdje.
 
Grootste nadeel van poedercoaten is dat het zo kneiterhard is. Ook heb ik wel eens gezien dat het onder de coating ook gaat roesten en je er nog later achterkomt dan wanneer je het spuit.

Kwestie van een zinc primer aanbrengen bij delen die blood gesteld worden aan weersomstandigheden.
Mocht er dan toch een beschadiging in de kleurlaag komen zal de zinc primer dit op vangen.

Verder valt of staat het inderdaad met een goede voorbehandeling (minimaal stralen!)
 
We zijn weer een jaar verder, maar er is nieuws. Vandaag het frame, achterbrug en wat steuntjes afgegeven bij Tauber in Haarlem, het gaat gebeuren :+

Intussen ook 2 nieuwe binnenpoten liggen, de oude waren krom, en 2 nieuwe achterdempers, want daar was ook weinig eer meer aan te behalen
 
We zijn weer een jaar verder, maar er is nieuws. Vandaag het frame, achterbrug en wat steuntjes afgegeven bij Tauber in Haarlem, het gaat gebeuren :+

Intussen ook 2 nieuwe binnenpoten liggen, de oude waren krom, en 2 nieuwe achterdempers, want daar was ook weinig eer meer aan te behalen
Ik heb eventueel een voorvork met 38mm poten voor je. Van een XT550, maar wel met een balhoofdpen van een 500 erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan