Project Yamaha XS1100 78' "Caferacer"

Twanrakels

MF'er
23 apr 2014
76
0
Deurne (Noord Brabant)
Hoi,

Een tijdje geleden ben ik al begonnen met het verbouwen van mij Yamaha XS1100 uit 78. Was al een heel eind op weg, maar heb toch besloten om het allemaal wat drastischer aan te pakken. Nu alles dus weer gestript tot een frame met blok op wielen, en weer van voor af af aan beginnen!

Alle vooruitgang die geboekt wordt wil ik hier gaan posten.
Advies is altijd welkom, dit is namelijk mijn eerste project!



full
 
Als je je topic laat verplaatsen naar "brikken en klassiekers" dmv het gele driehoekje rechts bovenaan, denk ik dat je meer in de juiste categorie zit voor een cafe-racer. En wellicht ook meer kenners tegenkomt met advies indien nodig.
 
Dat engels zit wel goed haha,

oke! Goed om te weten dat je genoeg onderdelen hebt, er is niet al te veel van te vinden op internet.

Ik heb de gehele kabelboom eraf gehaald, iets is er niet goed aan. heb er iemand naar laten kijken die er meer wijs uit kan, maar na een aantal uurtjes wist die ook geen raad meer. daarom alles verwijdert en besloten om volgens het originele schema een nieuwe kabelboom te maken. of het moet zijn dat je er zo een compleet hebt liggen?
 
Eindelijk een XS1100..... Als je kijkt op XS1100.com (=UK) dan vindt je daar schema's van kabelbomen inclusief een geminimaliseerde versie. Je kunt je ook ff aanmelden, je wordt daar goed geholpen.
Teaser....:


full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip!

kon er een schema vinden, maar die was identiek aan het schema dat in het werkplaatshandboek staat. Die geminimaliseerde kan ik niet vinden, maar daar gaat mijn interesse wel naar uit!

minder is beter in dit geval haha
 
Voor het blok hebben we hittebestendige VHT maar dan Wrinkle lak gebruikt. Geeft een apart resultaat.
 
een kennis van me werkt als spuiter bij een autoschade bedrijf, dus dat laat ik door een professional doen. maar het ziet er inderdaad super strak uit!

Dat schema ziet er beter uit, scheelt nogal wat overbodige kabeltjes...

Super bedankt!
 
Zou ik zo niet doen , krijg je resonantie in de carburateurs , met gevolg vlotterbak storing .
en evt overmatige slijtage door deze fijne trillingen, die nu worden doorgegeven.

Kan mischien wel , maar dan moet je er een silentblokje tussen bouwen wat niet te stug is.

Enfin `kijk maar effe.. ;)
 
Zit wat in... wordt aangepast ;)

Als de rubbers goed gaaf zijn hoeft er eigenlijk niks extra`s als versteviging aan .
De klemmen goed vast`is genoeg , het gewicht valt wel wat mee.

En anders een paar nieuwe inlaatrubbers , die zal je nog wel kunnen kopen denk ik .

Hij schakelt wel goed ? 2e versn wil er ook wel eens uit wippen ..

Heb die dingen vroeger wel eens vernieuwd , dat kapotte` komt door dat omslachtig schakelmechanisme , je moet die dingen bewust en goed in de versnelling stampen. ;)

succes met bouwen .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als de rubbers goed gaaf zijn hoeft er eigenlijk niks extra`s als versteviging aan .
De klemmen goed vast`is genoeg , het gewicht valt wel wat mee.

En anders een paar nieuwe inlaatrubbers , die zal je nog wel kunnen kopen denk ik .

Hij schakelt wel goed ? 2e versn wil er ook wel eens uit wippen ..

Heb die dingen vroeger wel eens vernieuwd , dat kapotte` komt door dat omslachtig schakelmechanisme , je moet die dingen bewust en goed in de versnelling stampen. ;)

succes met bouwen .. ;)

(oh`ja - tip - voor de stangetjes naar carb`s kun je ook een paar lange veren doen )
 
Terug
Bovenaan Onderaan