Project Yamaha XS1100 78' "Caferacer"

Als je middenbok maar hoog genoeg is levert dit geen probleem. En als je middenbok niet hoog genoeg is leg je een plank onder je middenbok, komt de motor hoger en kan je de iets langere schokbrekers zonder problemen monteren.

Het enige waar je dan in de toekomst rekening mee moet houden is, dat als je je banden moet vervangen je de langere schokbrekers weer tegenkomt (dus dan weer de truc met een plank).
 
Als je middenbok maar hoog genoeg is levert dit geen probleem. En als je middenbok niet hoog genoeg is leg je een plank onder je middenbok, komt de motor hoger en kan je de iets langere schokbrekers zonder problemen monteren.

Het enige waar je dan in de toekomst rekening mee moet houden is, dat als je je banden moet vervangen je de langere schokbrekers weer tegenkomt (dus dan weer de truc met een plank).

Of een stripje van de juiste dikte onder de jiffy lassen,heb je altijd je plankje bij je *D
 
Zo,
Al weer even geleden dat ik iets heb geplaatst!

Dit i.v.m. het verblijven in het buitenland voor mijn werk. ik wil het project nu weer oppakken door te beginnen met het frame aan te passen zodat er een mooi zitje op past!

ben er alleen nog niet uit voor wat voor stijl ik wil gaan,

1. Plat zadel, brat style
2. bol cafe kontje, caferacer
3. stomp cafe kontje, caferacer

Suggesties??
 
Hallo,

Toch weer even wat plaatsen ;)

Beugel op het frame gelast (niet zelf gedaan :P )
Nu nog mooi strak maken!

Het motorblok wordt binnenkort gereviseerd als dat nodig is, het wordt in ieder geval nagekeken. En daarna naar de spuiter.

full
 
Heb ook de M-unit van motogadget besteld, voor het makkelijk aansluiten van de elektronica en is ook meteen vervanger voor de het zekeringen kastje.

full
 
Laatst bewerkt:
Cilinder gaat niet van het blok af, ben al een tijdje aan het hameren, kruipolie erop (in overvloed) maar de cilinder werkt niet mee. ik begrijp dat dit niet makkelijk gaat aangezien het al een oude fiets is en de cilinder naar mijn weten er nog nooit af is geweest. maar ik begin te vermoeden dat het misschien ergens anders aan ligt.

Iemand tips????





 
Cilinder gaat niet van het blok af, ben al een tijdje aan het hameren, kruipolie erop (in overvloed) maar de cilinder werkt niet mee. ik begrijp dat dit niet makkelijk gaat aangezien het al een oude fiets is en de cilinder naar mijn weten er nog nooit af is geweest. maar ik begin te vermoeden dat het misschien ergens anders aan ligt.

Iemand tips????

[~[url="http://i1379.photobucket.com/albums/ah131/Twanrakels/blok1_zpsbzoo86j8.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1379.photobucket.com/albums/ah131/Twanrakels/blok2_zpsou2ecvvp.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1379.photobucket.com/albums/ah131/Twanrakels/blok3_zps2mmkccjs.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik heb het zelf nog maar 1x gedaan, met mijn CB550 maar:

- Zitten d'r bij jou geen daarvoor bedoelde sparingen aan de zijkanten om een (goed passende, grote) schroevendraaier in te zetten?
- Of kun je de boel niet enigszins op spanning zetten m.b.v. de studs (bijv. plankje d'r op een paar lijmtangen aan de zijkant d'r omheen) en dan ff laten schrikken met een rubber hamer?

Maar dat zal misschien de redneck methode zijn, dus luister vooral niet naar mij.... O-)

Ben trouwens ook wel benieuwd waarom jij denkt dat de zuigers (of bedoel je cilinders) niet meer in goede conditie zijn....
 
Laatst bewerkt:
Ja er zitten inderdaad uitsparingen maar zodra ik daar hard op ga meppen gaat de platte schroevendraaier schade aanrichten. en er is gisteren iemand wezen kijken voor de zuigers en die wees me er op dat daar niets mis mee was
 
Ja er zitten inderdaad uitsparingen maar zodra ik daar hard op ga meppen gaat de platte schroevendraaier schade aanrichten. en er is gisteren iemand wezen kijken voor de zuigers en die wees me er op dat daar niets mis mee was

Meppen zou ik ook niet doen, dat wordt inderdaad wel erg redneck... ik dacht meer aan opwippen of met de schroevendraaier op spanning zetten en dan even een paar klappies op de cilinder geven (bijv. aan de zijkant, gaat om het schrikken).

Maar, zoals gezegd, ik ben geen expert...

Maar de zuigers zou ik zo sowieso niet kunnen beoordelen met de cilinders d'r nog omheen
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van de wielen. Een aantal maandjes geleden al laten doen, maar nog steeds heel mooi gelukt. kleur: Black Chrome.

Ook meteen nieuwe bandjes erop laten doen; Bridgestone Battlewing

[~[url="http://i1379.photobucket.com/albums/ah131/Twanrakels/IMAG0498_zps99571fd2.jpg"]afbeelding~][/URL]
Als je kijkt op de Bridgestone site staat er dat de banden niet bestaan voor deze motor, welke maten heb je er op zitten?
Onlangs ook in het bezit van een xs1100 uit 1978

11401306_849234858493749_7571713053523164807_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan