Project Yamaha XS1100 78' "Caferacer"

Zal een cafe racer worden, orgineel rijden er genoeg rond :+

Mooizo! standaard vind ik ze ook niet zo heel mooi ;)

hierbij de maten van mijn bandjes:

voor: Bridgestone Battlewing 100/90 19 m/c 57H
achter: '' '' 130/80 P 17 m/c 65H

Als je ze ergens niet kan krijgen kan ik wel even doorgeven waar ik ze gekocht heb. maar ik denk dat je ze wel overal kan bestellen.
 
Mooizo! standaard vind ik ze ook niet zo heel mooi ;)

hierbij de maten van mijn bandjes:

voor: Bridgestone Battlewing 100/90 19 m/c 57H
achter: '' '' 130/80 P 17 m/c 65H

Als je ze ergens niet kan krijgen kan ik wel even doorgeven waar ik ze gekocht heb. maar ik denk dat je ze wel overal kan bestellen.
Officieel hoort er 130/90 17 op geloof ik. Maar banden zal nog wel even duren, eerst de rest.
 
Laatst bewerkt:
Het is alweer even geleden, druk druk druk...

Maar vorige week heb ik het project weer opgepakt, en ben ik begonnen met het reviseren van de remmerij.

Ben inmiddels verhuisd, dus vaarwel fijne ruime garage B|
Nu heb ik de eetkamer maar in beslag genomen ;)

De cilinderkop, cilinders en zuigers zijn weggebracht en worden gereinigd, de cilinders gehoond. nieuwe piston pen clips en zuigerveren erop, en alles van rubber, dat nu aardig uitgehard is moet natuurlijk ook vervangen worden.
 
Prachtfiets,ik had in 1983 of 84 een XS1100S gekocht.
Was de eerste motor die ik nieuw kocht. *O*
Vermogen was volgens de ene bron 95 en volgens een andere bron 105 pk.
Was iig wel een bullebak. :Y
In 2 jaar 30k gereden(zomer en winter en nooit een klap verkeerd gegeven).
Altijd buiten gestaan maar met 1 druk op de knop lopen.
Succes met je project.

Groetjes van Dirk. :W
full
 

Degelijke machine zo te horen!

Die XS op de foto vind ik niet eens zo verkeerd, aangezien ik de eerdere staat van mijn XS niet kon verdragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds niet begonnen, wel inmiddels een andere accu gescoord en dan houd het op...

Jammer dat je nog niet begonnen bent, maar er gaat wel heel veel tijd in zitten. heb dit weekend al heel wat uurtjes aan de eettafel met de remklauwen doorgebracht. Zijn nu wel mooi schoon ;)

Ook overal een revisie kitje voor besteld, is ook niet gek na 37 jaar :P

heb ook stalen remleidingen van HEL gevonden voor de XS, all black :9~

Ik mag dus ook gerust zeggen dat het met de kosten flink uit de hand gelopen is... :+

(en er moet nog een hele hoop gebeuren)
 
Jammer dat je nog niet begonnen bent, maar er gaat wel heel veel tijd in zitten. heb dit weekend al heel wat uurtjes aan de eettafel met de remklauwen doorgebracht. Zijn nu wel mooi schoon ;)

Ook overal een revisie kitje voor besteld, is ook niet gek na 37 jaar :P

heb ook stalen remleidingen van HEL gevonden voor de XS, all black :9~

Ik mag dus ook gerust zeggen dat het met de kosten flink uit de hand gelopen is... :+

(en er moet nog een hele hoop gebeuren)
Staat in de schuur *O*

12301527_932197743530793_5025188784914296788_n.jpg


Dus kan beginnen
 
Tank is lang geleden een keer behandeld met tank cure, nu laat dat spul los zag ik. Dan zullen de carburateurs ook wel van die troep in zitten, verder nog geen idee wat ik hier mee moet doen behalve verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Tank is lang geleden een keer behandeld met tank cure, nu laat dat spul los zag ik. Dan zullen de carburateurs ook wel van die troep in zitten, verder nog geen idee wat ik hier mee moet doen behalve verwijderen.

Ik heb een tijd geleden van dat antiroest spul er in gedaan. Af en toe wat schudden en daarja schoon gespoeld. Daarna geen tankcure erin gedaan maar meteen volgetankt met benzine. Sindsdien niet meer naar gekeken, binnekort die benzine maar verversen en kijken of er nog troep in zit.
 
Even een update:

Ondertussen zijn de Cilinders gehoond, cilinderkop enz. allemaal gereinigd.
De zuigerveren en pistonpenclips zijn ook binnen, de kosten daarvan waren mij gruwelijk tegengevallen... 327euro voor 4x zuigerveren en 8x pistonpenclip. wist niet dat het zo duur zou zijn :/ maar daar viel niet onderuit te komen natuurlijk. het motorblok gaat in januari weer in elkaar en wordt t.z.t. gespoten.

ondertussen wordt het frame nog onderhanden genomen om het helemaal strak te krijgen voor dat het gepoedercoat wordt.

Nog flink zitten speuren naar andere onderdelen die ik moet (wil :9~) hebben. Kwam er aan uit dat ik een andere hoofdremcilinder wil, compleet met remhevel van bijvoorbeeld; Nissin of Brembo. Origineel zit er Nissin op met een 16mm cilinder. De mooiste sets, bijvoorbeeld die van Brembo zijn 19mm. Zou dat dan TE veel zijn? of heeft er iemand ervaring met grotere remcilinders?

Ook aan het kijken voor een ander rem/schakel setje, iemand tips daarvoor???
 
lekker bezig! Maar mbt de spuiter, bedoel je voor het blok of...???
zou het niet gemonteerd spuiten dan. Spuit je alle pakkingen e.d. mee..??

327 euro voor zuigerveren en clips is idd erg veel. Maar beter duur dan niet te koop!!!
voor de 750 zijn kitjes te koop; zuigers + veren (3x dus) voor 350,- en zuigerveren kit 150,- ...
scheelt toch wel wat. Maar dat past bij jou dus niet.

kickstarter e.d kan ik je helaas niet mee helpen maar vraag in het XS750 topic eens!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan