Project ZXR-RR, The never ending story!

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
In een erg ver verleden ooit eens een '92er ZXR400 gekocht...
Hier allemaal te lezen. Na flink wat KMertjes besloot ik hem maar eens inclusief mijzelf over de straat uit te smeeren Motortje was een beetje kapot enzo maar ik heb alles echt perfect kunnen (laten) fixen, en hij reed weer geweldig. Maar jah, ik houd nou eenmaal van verbouwen, projectjes, en unieke dingen dus in plaats van een nieuw laagje verf over de oude kappen heb ik de stoppen maar laten doorslaan. Dat hele verhaal is hier te lezen. Omdat ik gewoon elke dag motor wil rijden schiet het project niet echt op, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Hij rijd reed gewoon geweldig! halfverwegen de verbouwing ook nog anaal door een citroën verkracht, dus kon na vele 10tallen uren weer opnieuw beginnen aan mijn achterkant. Met de komst van het mooie weer ben ik weer hard verder gegaan (ik moet namenlijk alles buiten doen) Het kontje hoeft alleen nog maar licht afgewerkt worden, ik heb nieuwe onderkuipen en de topkuip is ook al bijna af. Helaas had mijn motortje al iets van 120.000-150.000km op de teller staan en ik wist dat het blok het ooit zal gaan opgeven. Niet getreurd, want ik wou er al een tijdje een 600 ingooien! 150Kg en 120Pk in een klein motortje klonk mij wel leuk! helaas was het afgelopen donderdag dan zover, het laatse stukje volgas over de snelweg was hem teveel en er is iets goed fout gegaan. het valt niet bepaald in mijn planning maar dan doen we het 600 blok er nu maar in! vandaar dus een nieuw topic. De oude zat alweer bijna vol :P

Het idee is nogsteeds hetzelfde, een motor die 100% naar mijn smaak is en die behoorlijk snel is! De "senna" kleurstelling staat ook nogsteeds in de planning!

een wat oudere foto waar de lijn al goed in te zien is:

full


en de meest recente foto genomen op de MegaMeeting:

full


De spects zoals ze nu zijn:

frame:
- ZXR400 matzwart gecoat
- zelfbouw subframe op basis van orgineel
- Aprilia RS250 achterbrug (wordt RSV mille 2006)
- ZXR kroonplaten met speciale alu stuurpen
- Carbon frame protectors
- Zelfbouw motorsteunen

Motor:
- ZX6R blok '97
- ZR6R carbs '97
- ZX6R CDI '97
- Zelfbouw airbox (wellicht met RAMair in de toekomst)
- Akrapovic RVS conische uitlaatbochten (extreem licht)
- Laser Works Carbon demper en linkpijp (ook extreem licht)
- Verplaatste ZXR400 bobines
- verbouwde kabelboom
- Iridium bougie's
- Rode sileconen boegie kabel
- DID gouden X-ring ketting
- Alu tandwielen
- Deksels bevestigd met zwart geanodiseerde inbus boutjes
- Carbon koppelings cover
- Magnesium tandwiel cover
- Olie temperatuur meter

Veering:
- Voor: Volledig instelbare Kayaba van een 2004 ZX636R
- Achter: Wilbers race shock met remote high- en lowspeed settings en hydraulische veervoorspanning.
- Öhlins Stuurdemper met harris montage kit

Wielen:
- Achter, Aangepast ZXR400 wiel (wordt 5Y spaaks marchesini)
- Voor, Orgineel ZXR400 wiel (wordt 5Y spaaks marchesini)

Remmen:
- R1 "goldspot "semi monobloc" goldspot klauwen
- Kleine Brembo radiale 4 zuiger CNC remklauw achter met nog te maken custom remklauw montage
- 2 delige stalen remleiding
- Stalen remleiding achter
- 320 zwefende Galfer wave disks
- Brembo radiale rempomp


Elektronica:
- Koso RS grafische LCD met een flinke berg functies
- Dubbele lenslamp (duc999 style) maar dan met verschillende grote
- CBR600RR LED achterlicht
- Knipperlichten voor in spiegels
- Vermogen onafhankenlijk knipperlicht relais
- ZX6R spanningsregelaar
- Schakeling met dimmer zodat de koplamp altijd mee kan branden
- Stage 6 sensoren

Kuipwerk:
- Flink aangepaste voorkuip met strakere lijnen en 999 style koplampen
- Zelfbouw kontje op basis van CBR1000RR
- zelfbouw undertail
- Rode double bubble ruit (die inmiddels beschadigt is en wordt vervangen)
- glasvezel onderkuip
- 2004 ZX636R spatbord
- RS250 hugger
- Carbon airbox cover
- Carbon kuip afdichting
- Carbon Undertail
- Carbon Electronica/accu bak
- ZXR400 zitje

Overig:
- Pazzo hendels
- Superlichtgewicht goud geanodiseerde clipons
- Kleine spiegels met ingebouwde knippers
- Flink aangepaste ZXR400 schakelset
- Mooie RVS boutjes waar het ff kan
- ZX6R 2005 koppeling
- Alu snelverstellers voor voorveerspanning vork
- Ganodiseerde alu kabel houders
- Zelfbouw teller/kuip frame met ruimte voor extra gadets
- Mooi Harris handvattjes
- Carbon kroonplaat beschermer
- Diabolo's
- Geanodiseerde alu stuurdopjes
- Veel geanodiseerde zwarte inbus boutjes
- Alu remloeistof pot
- etc.


In de planning staat nog:

- Voorveering modificeren
- Carbon spatborden

En natuurlijk de kuipjes afwerken en deze spuiten! :)

Mijn droomonderdelen waar het waarschijnlijk nooit van zal komen:
- Bakker buizen frame
- '05 ZX6R blok
- Brembo monoblock klauwen

Maar nu het ZX6R blok er dus in! ik zal braaf regelmatig updates posten! *D
 
Laatst bewerkt:
Heb afgelopen weekend de zolder helemaal op lopen ruimen. dit zodat ik ook de schuur kon opruimen en alles boven zetten. nu passen ik mijn motor en 2 fietsen er net in. Ik heb van wat oude planken en wat stenen 2 ophogingen gemaakt waar de moto nu op staat, hij staat zo'n 40cm van de grond en dat werk net ff wat lekkerder. Al het kuipwerk is gedemonteerd en morgen gaat de rest er af. Daarna ga ik beginnen met de plaats van het ZX6R blok bepalen en de beugels ontwerken. Zal morgen foto's posten!
 
Sjees ben je idd al erg lang mee bezig :Y Ben erg benieuwd hoe ie er uit ziet als ie klaar is. Suc6 Ermee :Y
 
ik vermaak jullie graag hoor ;)

Vandaag even 18mm MDF gehaald om prototypes van de steunen te maken en wat draadeind om makkennlijker mee te kunnen werken.

even een paar foto's geschoten van mn werplekje :)

full
 
Pff, ben gelukkig niet de enige met een klein schuurtje... Succes ermee! Gaat vast goedkomen.
 
O nee!!! dit ding komt echt nooit af : '(

succes Kris!

En bedankt dat je ons op deze manier blijft vermaken :+

eigenlijk zou er een foundation moeten komen, zoveel vermaak en hij krijgt er niet eensch voor betaald.

btw je creatieve oplossingen blijf ik geweldig vinden, baksteentjes en een plank
*O* maarja hoe anders verhogen :?
 
Pff, ben gelukkig niet de enige met een klein schuurtje... Succes ermee! Gaat vast goedkomen.


ben hier al hardstikke blij mee! de vorige keer dat ik hem helemaal uit elkaar had, kon ik he in de sneeuw in elkaar gaan zetten :P

he eindelijk weer eens wat foto's

keep it up kris

zie deze foto. Je kan de sensor er hier op zien. hij zit via een bijgeleverde beugel die eigenlijk wat anders bedoeld was :P vast op de achterbrug bij 1 van de kettingbeschermer montagepunten. gaatje in het achtertandwil geboord voor de magneet. Helaas werke dit niet toptimaal (werkte maar tot 100km/h) Ik denk omdat het ijzeren tandwiel het magneetvelt te veel verstoort. De oplossing zou zijn de magneet niet direct op het staal laten kleven maar met een stukje "isolatie:" en hem wat verder uit te laten staken. maar dit was sowiezo maar een tijdenlijke oplossing. uiteindenlijk komt het vast te zitten in de achterremklauwhouder met een magnetje op 1 van de montagebouten van de remschijf, of komt hij op mijn voortanwiel te zitten. (mijn ZX6R blok is daarvoor te makkenlijk aan te passen)

Kris de schaamrand-master :o

:+

Maaruhh... ziet er link uit op die bakstenen :X

als jij je motor een flink stuk hoger zet, en daarna nog je kuip aan de grond weet te rijden dan mag je dat pas tegen mij zeggen ;) helaas zijn dit nog mijn winterbandjes die hardstikke 4kant zijn. daarnaast is mn achterveering nog niet goed afgesteld en ga je op je bek als je op een zxr met diablos achter de schaamrand er af rijd. Voor rijd je hem er prima af, maar achter blijft er dan nog een cm over. Voor mij dus geen diablo's meer. ze rijden heerlijk (sturen fijner dan 090) maar grondspeling wordt bagger.

en die stenen staan prima hoor ;)
 
OMG dat is een krappe werkplek zeg :)
Al denk ik dat ik mijn bek moet houden. Wil volgend jaar op kamers mijn XTtje helemaal uit elkaar gaan draaien en in orde maken.
 
zie deze foto. Je kan de sensor er hier op zien. hij zit via een bijgeleverde beugel die eigenlijk wat anders bedoeld was :P vast op de achterbrug bij 1 van de kettingbeschermer montagepunten. gaatje in het achtertandwil geboord voor de magneet. Helaas werke dit niet toptimaal (werkte maar tot 100km/h) Ik denk omdat het ijzeren tandwiel het magneetvelt te veel verstoort. De oplossing zou zijn de magneet niet direct op het staal laten kleven maar met een stukje "isolatie:" en hem wat verder uit te laten staken. maar dit was sowiezo maar een tijdenlijke oplossing. uiteindenlijk komt het vast te zitten in de achterremklauwhouder met een magnetje op 1 van de montagebouten van de remschijf, of komt hij op mijn voortanwiel te zitten. (mijn ZX6R blok is daarvoor te makkenlijk aan te passen)

Kris,

ja kan misschien eens proberen meerdere magneetjes te gebruiken :P . Dan werkt de opnemer al beter bij hogere snelheden.

Greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan