Projecten, iemand?

Shifty

Die hard MF'er
10 mrt 2003
398
0
papendrecht
Het valt me me op dat er dit jaar nogal weinig projecten zijn. :?
Dus ff lekker centraal, wie zijn er bezig :9
Ik heb er zelf nog 3 gespot hier, geen twijfel dat er meer zijn. O-)
 
Oww ikke ben met kappen schuren bezig en zooi.(Kappen solderen en datte)

hele motor word zodadelijk metallic zwart.

Moeten zodadelijk stalen remleidingen op, grote beurt(kleppen stellen , carbs synchen en al dat geneuzel)
 
Nog eentje: ik geef mijn motor een andere kleur. Maar omdat ik nog "door" rij gaat het stukje per stukje. Ben nu aan schuurwerk bezig van de plastic delen. Daarna komt de tank aan de beurt.
Hier kan je haar zien.
 
Ik was ( met nadruk op was) met een Ghostrider replica bezig. Echter is de hype er voor mij af. Zit er nu over te denken om een R1 2002 te importeren.

Ach als die er ooit komt, dan open ik wel een topic. :P

Maar een R1 :} 152 pk wel ff een verschilletje met een GSX-R600 :}
 
Na wat problemen van velerlij aard, ga ik Woensdag dan eindelijk verder met de Guzzi. EINDELIJK!!!!!

Wat ik aan het doen ben.... na het vinden van ongeveer anderhalve centimeter ijzerslijpsel bovenop mijn zuigers het hele blok gedemonteerd ( alleen de krukas is blijven zitten ) Cilinders schoongehoond, speling tussen zuigers en cilinders was nog ruim binnen de tollerantie dus zuigers blijven zitten. Nieuwe zuigerveren erop, kleppen ingeslepen, distributieketting vervangen voor een tandwielset, wat polijst en opknapwerk, nog wat extra RVS toegevoegd, stukje bedrading vervangen, startmotor gereviceerd en plaats aan het maken voor een micro stuurkuipje ( ben ik nog steeds niet over uit welles of nietes ) en aan het kijken voor een nieuwe kleurstelling als ik nog geld overhou, hoewel dat nucleare pisgeel wel goed staat.

binnenkort piccies
 
Ik heb al het e.e.a. gedaan:
- undertray Knallende uitlaat bij starten motor effe naar beneden scrollen
- aantal stickers verwijderd
- rood voorspatbord met michelin mannetje i.p.v. carbon look
en ga nu de knipperlichten voor doen.

Op het menu:
- velgen goud maken
- onderkuipen, hugger en kettingbeschermer rood spuiten
- double bubble MRA smoke screen
- stalen leidingen

Voorlopig genoeg, heb toch geen geld meer, haha.
 
Nog eentje: ik geef mijn motor een andere kleur. Maar omdat ik nog "door" rij gaat het stukje per stukje. Ben nu aan schuurwerk bezig van de plastic delen. Daarna komt de tank aan de beurt.
Hier kan je haar zien.
ik ken het :9
kben al tijdje bezig met me motor, staat nu al een tijdje stil omdak geen tijd heb maar krijgt een ander kleurtje en voor de rest zal er niet veel meer aan veranderen voorlopig (denk ik :+ )
 
ach ben nog met het poject bezig waar ik vorig jaar mee ben begonnen.

laat ik die eerst maar eens afmaken voor ik aan wat anders ga beginnen.

d.w.z. grote projecten :) kleine modificatie aan de xj moet kunnen...andere achterbrug of zo })
 
Project 1:
mono-achterkant op de R1. Veel schuren, polyester zette en lakken.
Toen krak, oftwel project aan duigen. ;(

Project 2:
Met een handige mede-MF'er afgelopen weekend het standaard uitlaatsysteem van de R1 eraf gegooid. (weg Exup)
Nu zit erop: Arrows bochtenset + Akra race carbon demper.
Eindelijk een lekker geluid. :}
In het voorjaar gaat ie op de bank, afstellen en dan rijden en kijken wat het verschil is.

Op het lijste staan nog:
wit mono kapje
stuurdemper
kleine platte knippers voor
achter 2-3 tandjes groter (maar huidige set is nog goed)
5-10mm door de kroonplaat laten zakken
 
Nog effe wachten , dan mogen jullie mijn ZX860R aanschouwen *D
Ik heb nog wat spuitwerk en dergelijke te doen , maar ik zal binnenkort enkele foto's posten.
 
mijn xlh sportster 1200, is een nog een doorlopend project1 ik wil wel ondertussen blijven rijden, dus het gaat stukje bij beetje!

Heb m gekocht toen zat er al een dikke tank op, en was technisch goed in orde,
alleen het aluminium van de carterdeksels en kleppendeksels was zeer geoxideerd(onder deblanke lak)
deze keksels heb ik er vorige winter afgehaald, en alles opnieuw gepolijst ( met boormachine)en de hele bike goed gepoetst.
later heb ik de originele knipperlichten verwijderd,
nieuwe bandjes gemonteerd, en daarna vooral gereden!
afgelopen herfst heb ik een kentkenplaat houder voor aan de zijkant gemaakt van aluminium, en zelf een compleet achterlicht voor daarop gemaakt.
ook het achterspatbord wat ingekort.
verder heb ik afgelopen weekend andere gebruikte korte hagon achtereren gekocht.
deze haal ik deze week uit elkaar, en dan wordt het binnenwerk gespoten, en de veren zelf goed gepoetst!
dan kunnen ze er op!
ik ben nu ook nog bezig met een kleiner solo zadel te maken, de grondplaat is al gemaakt en bekleed met schuimrubber, wat alleen nog overtrokken hoeft te worden.!

Verder als dat er op zit, ga ik nog nieuwe kortere fenderstruts maken.
Een ander rechter stuur maken.
Dan komen er toch weer knipperlichten op.(kellermans voor aan de stuuruiteinden, en micro's voor achter!)
Ook nog een demontabel (puur praktisch)bagagerekje maken(voor op vakantie)
Dan nog een keer bredere balhoofdplaten!
Hitte schildjes verwijderen van de uitlaat, en uitlaten omwikkelen met zwarte glasvezelbnad
en als alles een beetje mee zit wil ik m volgende winter compleet opnieuw laten spuiten!
Zwart met nauwelijks zichtbare grijze vlammen erop! (ghostflames)


Maar ja komende zomer moet er wel gewoon gereden kunnen worden (en gespaard)

En mn vriendin wil ook nog t een en ander veranderd zien aan haar shadow.(o.a. andere uitlaten, knippelichten enz).
 
Ook hier een project. Platgereden fiets weer opknappen.
Al gedaan:
- Frame en wielen laten richten
- Nieuwe vork, schijven, uitlaat, radiateur, koplamp etc.

Kappenset is binnen (MotoForza) moet nog pas gemaakt worden en uiteraard ook worden gespoten.
Wacht nog op nieuw kuipframe en de nokkenaskettingspanner is inmiddels ook overleden. Ach het is winter he, van het voorjaar weer veel plezier.
 
Motor met kuipschade gekocht en weer toonbaar gemaakt

kleine samenvatting
Gehele kuip strak gemaakt en gespoten.
Ik heb alles zelf gedaan behalve het spuitwerk.

album_pic.php


naar dit

album_pic.php


naar dit

album_pic.php


tadaa

album_pic.php
 
ik ben ook bezig met een winterprojectje, ondertussen kunnen we trouwens wel spreken van een PROJECT.
is toch wat meer werk als je in het begin zou denken, maar hij moet dan ook heeel mooi worden.

zal er een foto bij zetten van hoe ik hem kocht, ziet er op de foto wel mooi uit maar zaten veel krassen op, en de koppakking lekte.
en een foto van hoe hij er op het moment (al 2 maanden) bij staat, moet binnenkort weer verder gaan want het schiet niet op zo, maar het is zo koud brrr.

 
Terug
Bovenaan Onderaan