Projectje NeoN...

Op vrijdag 22 februari 2002 08:27 schreef GuZ het volgende:ik hou meer van de sneaky mods, die je alleen als kenner ziet...
:^ Ik hou er ook meer van dat er vanalles verandert is zonder dat het echt opvalt.

ALhoewel ik moet toegeven dat ik een mooie streetfighter ook wel erg kan waarderen..
 
Ben niet zo\'n accesoire mens. Niet een stukje carbon hier of een stukje carbon daar. Heb nu alleen een Remus demper en een jetstream ruitje. Binnen twee weken komen daar RVS remleidingen en een sigma tellertje bij (liggen al klaar, heb aleen nog geen ruimte gehad in de garage).

Vind het zonde om een hoop geld en moeite in m\'n motor te stoppen. Over 1 tot 2 jaar koop ik toch weer een andere. En als ik er toch iets op of aan hang dan alleen functionele dingen.

accesoires zal je bij mij ook niet snel vinden(alleen neon), op een sportdemper en misschien stalen remleidingen na....

en over dat geld erin stoppen dat neon is goedkoper dan een sigma tellertje(wat er bij mij natuurlijk ook opzit :)


Op vrijdag 22 februari 2002 01:19 schreef wKGP het volgende:
Als je dik getunede bespoilerde Civic V-tec\'s hebt of Eclipse dan is het wel kicke zoasl bij Fast and the Furious maar bij een Motor neeeee..

Trouwens kunnen ze wel tegen die hitte van het blok als je een uur rondrijd?

rechts zit ruim van de uitlaatbochten verwijderd alleen links zou eventueel nog een probleempje kunnen worden maar dat hou ik even in de gaten ander plak ik daar wel een stukkie aluminium tape op.
 
Op vrijdag 22 februari 2002 09:48 schreef nognietingebruik het volgende:accesoires zal je bij mij ook niet snel vinden(alleen neon), op een sportdemper en misschien stalen remleidingen na....

en over dat geld erin stoppen dat neon is goedkoper dan een sigma tellertje(wat er bij mij natuurlijk ook opzit :)rechts zit ruim van de uitlaatbochten verwijderd alleen links zou eventueel nog een probleempje kunnen worden maar dat hou ik even in de gaten ander plak ik daar wel een stukkie aluminium tape op.

Aluminium?
Als er iets een grote warmtegeleidingscoëfficiënt heeft, is het Al.
Als ik jou was zou ik toch iets anders verzinnen.
 
Aluminium?
Als er iets een grote warmtegeleidingscoëfficiënt heeft, is het Al.
Als ik jou was zou ik toch iets anders verzinnen.
weerkaatst de warmte straling...

zit niet voor nix op het kuipdeel voor m\'n uitlaatbochten...
 
Laatst bewerkt:
weerkaatst de warmte straling...

zit niet voor nix op het kuipdeel voor m\'n uitlaatbochten...

Plak er ook nog een beetje van dat zilevrkleurige isolatie/replektietape op. Dat reflecteert de warmte nog meer.
Ik vind de Neon onder de fiets overuigens niet mooi. Maar beter met Neon onder je fiets, dan met je fiets onder een Neon....
 
O... ik dacht dat het hete gedeelte tegen het buisje (en Aluminiumplakspul) aanzat.


nee het zit allemaal vrij natuurlijk..

de ene kant ongveer 7-8 cm van de uitlaat vandaan en de andere kant 3-5 cm.
 
supersjonnie, vergeet ook de vossenstaart aan de spiegel niet, en de boomboxen onder de buddy.
mmhh waarom ben ik tegelijk supersjonnie ik heb helemaal niet allemaal van die gore acc. aan m\'n fiets hangen de enige mods aan m\'n fiets zijn

-Knipperlampjes(cat-eyes rondom)zwart, NIET NEP carbon
-Bosuitlaat(zonder merkplaatje)titanium
-Dyno set
-spatbord achter afgezaagd tot net onder m\'n kenteken plaat.
-FINALLY NEON(wat dus de grootste echt zichtbare mod is eigenlijk...) :9 :P
 
Laatst bewerkt:
ik vind die neon best leuk, maar op m\'n eigen gixxer monteren... hmmmm nee toch maar niet...
Ach waarom niet jo ik kan (als ik zou willen) alles volledig weer in orginele staat terugbrengen zonder sporen achter te laten...
 
Nou ik heb nu ook neon bove me achterband (rood)... en ben naar oom agent geweest..
Hij zei dat je niet meteen een boete krijgt, maar ze vragen je wel of je de neon eraf wilt halen (ik denk dat je dat dan ook de volgende dag moet laten zien)
Althans zo is t in amsterdam..er hebben maar heel weinig motoren neon.en zolang je t maar een beetje binnen de perken houd is er niets aan de hand.

maar goed ik wilde dus alleen nog maar ff weten hoe ik me plastic neon buisje bescherm tegen de hitte van me uitlaten..maar is dat alleen met alu en dat reflectie spul te doen..want hoe bevestig ik dat nou weer :?
 
Als je dik getunede bespoilerde Civic V-tec\'s hebt of Eclipse dan is het wel kicke zoasl bij Fast and the Furious maar bij een Motor neeeee..

Trouwens kunnen ze wel tegen die hitte van het blok als je een uur rondrijd?
er hangen twee (van m'n vijf) neonbuizen vlak naast (+- 2 centimeter ) m'n blok en dat gaat al 9 maanden goed !

laat iedereen er maar mee lachen , ik vind het cool !

En tot nu toe (in Belgie) nog geen problemen met de flikken , die zijn veel te druk
bezig die Civic V-tec's en Eclipsen op zaterdagnacht door de technische controle te
halen ! :( GO CATCH A REAL CRIMINAL :r :r :r :r :r :r
 
de mijne

ge3.JPG


ge1.JPG


ge2.JPG
 
... en ben naar oom agent geweest..
Hij zei dat je niet meteen een boete krijgt

Dat is maar betrekkelijk. Ik ken iemand die er vorig jaar november meteen een bekeuring voor kreeg in Amsterdam. Toen was er een gerichte actie tegen slechte, foute en verboden verlichting.

En gelachen dat we hebben. Wij dan, hij niet.
 
Om nog even terug te komen op de vraag of neon toe gestaan is of niet :)

en het antwoord is nee!!!!! het laten branden van neon is niet toegestaan en valt volgens het wetboek onder de categorie voeren van verblindende/ ondeugedelijke verlichting en kost je bij overtreding 57 euro.
Het verwijderen van de verlichting is niet van toepassing.

Simpelweg.. Het leid de medeweggebruiker te veel af dit is het grootste probleem!
 
Niet helemaal correct. Er staat nauwkeurig beschreven welke verlichting moet en welke mag. Ieder andere vorm van verlichting is verboden.
 
om nog ff terug te komen op dit onderwerp, wie van de neonrijders is ooit eens in aanraking gekomen met de blauwpetten?

komende week krijg ik mijn ccfl-buisjes binnen en ga ook direct aan de slag.
zoals andere zeggen; over smaak valt niet te twisten. als die gene maar happy is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan