Projectje SP1R

20230201_170316.jpg
20230201_170321.jpg


Hoog tijd dat ik weer eens wat aan de SP1R ga doen. Met dank aan @Loki een nieuwe originele Mondial tank op de kop getikt. Helaas passen de SP tankdop en brandstofpomp niet, maar dat is wel op te lossen (als ik erachter kom wat wel past 😀)
 
Ik hoop dat je er blij mee bent! Toch altijd afwachten hoe het eruit ziet als je het eenmaal thuis hebt. Vanaf de foto's vind ik het echt een verschrikkelijk mooie tank.

Snel even een plaatje van een sp1? pomp erbij gezocht. Waar verwacht je dat het probleem zit, aan de kant van het zuigfilter?

u51t.jpg
 
Ik hoop dat je er blij mee bent! Toch altijd afwachten hoe het eruit ziet als je het eenmaal thuis hebt. Vanaf de foto's vind ik het echt een verschrikkelijk mooie tank.

Snel even een plaatje van een sp1? pomp erbij gezocht. Waar verwacht je dat het probleem zit, aan de kant van het zuigfilter?

u51t.jpg
Flens van de SP is veel groter. Pomp zit bij de SP horizontaal, en bij de Mondial moet hij wel verticaal zitten aan de Schotten in de tank te zien. Ergens vermoed ik dat er een Ducati of Aprilia pomp is die gaat passen 😀
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ik heb nog een mondial piega pomp liggen maar die is verrot door heel lange stilstand, ik zal eens kijken of die weg mag of heb je wat aan afmetingen? Ik heb toen nog een nieuwe kunnen kopen in Italië
 
Overigens waardeer ik links naar Mondial onderdelen die te koop staan altijd. Ik weet dat er een paar sets rem schakelsets te koop staan, maar verder niet.
 
Wat is er eigenlijk met Superkris gebeurd?
Staat me iets van bij dat er mensen bij waren die geen waardering hadden voor zijn ghetto ingenuity. Sommige dingen die hij deed in dat krappe schuurtje met wat ie om handen had.. ik vond het knap.. en leuk om te volgen.



@SP1R Wat is je idee met de achtervering? In je media zag ik best wat foto's waarin je iets gemaakt had op een manier die lijkt op wat Mondial gebruikt. Werkte het niet goed?
 
Mijn uitvoering was niet stijf genoeg, en kwam bovendien in de knoei met het Arrow uitlaat systeem, en de nieuwe remschakelset (overweeg nog een origineel Mondial set). Nieuwe versie word ook weer gebaseerd op Mondial, maar net even anders.
 
Mijn uitvoering was niet stijf genoeg, en kwam bovendien in de knoei met het Arrow uitlaat systeem, en de nieuwe remschakelset (overweeg nog een origineel Mondial set). Nieuwe versie word ook weer gebaseerd op Mondial, maar net even anders.
Zou een kortere schokbreker helpen?
 
Samen met MarkTT door het ijs gezakt 🤔

Maar @SP1R dit blijft toch wel één van mij favoriete motoren hier op MF, hulde dat je het project voortzet!
Bij een ritje met Lucy achterop op een 25kw Hayabusa... :+ (dit jaar zit ik 20 jaar op MF, ik voel me oud)
Geen idee wat er met superkris is gebeurd want ik hem hem via de socials niet meer kunnen vinden. Als ik het zo zie staat zijn zxr nog steeds op zijn eigen naam, of iig diegene die hem in 2003 gekocht heeft. Er is dus nog hoop :P
edit: Ik weet inmiddels waar hij gewoond heeft (leve google)
 
Laatst bewerkt:
Neen, mis ik iets?
Kont staat duitse streetfighter hoog.
Of zakt die nog als het balkje op maat gezaagd wordt?
 
Misschien heb je geen zin om je er in te verdiepen, of mis je de logica om zelf tot de conclusie te komen, maar wat verwacht je bij een V twin 90 graden? Ja de de tank ligt zo goed als op het kleppendeksel van de achterste cilinder. Ook de VTR heeft dit origineel, en de tank word nu niet ondersteund door een subframe.

De kont hangt even los op de tank voor het idee, maar ik vind dat de lijn aardig klopt. Als je goed kijkt, staat het voorwiel op tafel, en het achterwiel opgebokt op de tafel. Al zou ik een Duitse stijl willen aanhouden, wat dan nog?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan