Prolink XR 500r

Peert

MF'er
9 sep 2004
30
0
Utrecht
Ik ben een XR 500 r uit "82 aan het nalopen/opknappen en ben aangeland bij het prolink veersysteem. Ik vind dat deze nogal slap en ver doorveerd. Betekend dit dat e.e.a. vervangen moet worden? Zo ja, kun je dat makkelijk zelf doen? En hoe?

Tankx :}
 
Vering zijn meestal verrot van die oude xr`etjes....

Je kan veel er onder vandaan slopen en uitelkaar halen en nieuwe keeringen erin zetten...
Zelfde voor prolink evt, nieuwe busjes keeringen en lagers erin.
 
de veer kan verslapt zijn. kwestie van de veer vervangen door een nieuwe (dus niet hele rear shock!)
 
Of je keeringen simpel vervangen

Keerringen zijn ringetjes die meestal smeermiddel (olie of vet) binnenhouden, en bagger buiten. Je zult om speling op te heffen lagers of busjes moeten vervangen, keerringen hebben daar geen invloed op, ze hebben alleen een afdichtende en geen steunende functie.
Je zult ze echter wel moeten vernieuwen, samen met je lagers om ervoor te zorgen dat er geen bagger in je nieuwe onderdelen kan komen...

Edit: of begrijp ik het verkeerd?? De keerringen van je schokdempers?? Achterschokdemper zal toch niet gaan zeker, is meestal soortje gasveer...
 
wat de topicstarter zegt als verschijnselen denk ik niet meteen aan keerringen....keerringen die rot zijn zorgen ervoor dat het veersysteem stroever loopt door roest/vuil enz... Hierdoor gaat het veren niet slapper, of wordt er verder doorgeveerd.
Het enige wat het afaik kan zijn is de veer. Die zorgt voor de slapheid.
Als de achterkant blijft nadansen is het je schokbreker.
 
wat de topicstarter zegt als verschijnselen denk ik niet meteen aan keerringen....keerringen die rot zijn zorgen ervoor dat het veersysteem stroever loopt door roest/vuil enz... Hierdoor gaat het veren niet slapper, of wordt er verder doorgeveerd.
Het enige wat het afaik kan zijn is de veer. Die zorgt voor de slapheid.
Als de achterkant blijft nadansen is het je schokbreker.
je zegt het zelf al, keeringen gaan verrot waardoor en vuil/steentjes enz tussenkomt, wat bij je zuigerwand komt van je veer, en daar groevjes krijgt wat je drukverlies oplevert dus veerkracht :) ;)
 
Hahah, ik trek hooguit het niveau in twijfel.... Meer bedoelde ik niet hoor O-) :X
 
ik zei dat dus, omdat michel 'veer' en 'schokdemper' door elkaar aan het halen is :) terwijl ik dat over msn al heel mooi aan het uitleggen was :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan