Promotor-reizen

Robse

MF veteraan
8 mei 2011
1.468
290
Hengelo (ov)
Ik kwam Promotor-reizen.nl tegen met best wel leuke motorreizen.
Voorheen ANWB promotor. Iemand hier ervaringen mee?
Trip in september Franse Alpen, Zwitserland lijkt me wel leuk.
 
Laatst bewerkt:
Crash tijdens titel van dit onderwerp, #*¥. i-pad :(

Ik kwam Promotor-reizen.nl tegen met best wel leuke motorreizen.
Voorheen ANWB promotor. Iemand hier ervaringen mee?
Trip in september Franse Alpen, Zwitserland lijkt me wel leuk.

Vorig jaar mee geweest met ANWB-Promotor. Dat was weekend naar Peak-District (UK)
Helaas kan ik NIET melden dat ik de trip leuk vond. Deze viel mij tegen!

Organisatie Promotor nergens te bekennen. Op de boot rugpijn gehad in het doorgezakte bed.(heb eigenlijk NOOIT rugpijn) In Engeland gingen we 1 uur te laat van de boot.Wij moesten wel na 7 uurtjes terug zijn. Te veel route voor te weinig uren. Een andere deelnemer gaf aan dat hij kortste weg naar de boot ging nemen. Voor mij was het dat ik wel de oorspronkelijke route heb afgereden. Helaas zat het er niet meer in om onderweg op een leuke locatie even te stoppen voor een drankje/hapje. Te weinig tijd!

Peak-District was aardig maar ook niet meer dan dat. Ligt ook een beetje aan mezelf. Mijn idee was ongeveer zelfde als zuidkust Engeland. Cornwall en Devon zijn toch echt wel mooier. Daarnaast was ik net een paar weken weer thuis van Picos de Europa en de Pyreneeën. Tsja, dan is het al snel niet meer zo mooi!

Helaas is deze trip niet geworden wat ik me er van had voorgesteld. Kan gebeuren!
 
Laatst bewerkt:
Toen ik die aankondiging van die rit in de Promotor las leek het me ook al een strak tijdschema, maar zo werd het volgens mij ook wel een beetje aangekondigd. Veel rijden weinig lullen. Dat de bootreis tegenviel en vertraging op liep daar kan Promotor natuurlijk ook niet zo veel aan doen. Maar toch jammer dat het tegenviel. Dat de organisatie nergens te bekennen is dat is natuurlijk wel slecht.

Zelf geen ervaring met Promotor reizen of georganiseerde reizen in het algemeen, maar ik heb over de Promotor reizen wel de nodige positieve verhalen gehoord.

Volgens mij heeft Promotor nagenoeg het hele team inclusief reisleiders van de ANWB overgenomen, dus ik verwacht niet dat er in de nieuwe situatie veel veranderd zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als er van een strak tijdschema dan ook nog eens een uur wordt verloren omdat je met de motor de boot niet af mag dan wordt het wel heel krap! (dat had de org wél kunnen weten!) Ik heb onderweg redelijk doorgereden. Nee, niet racen, dit was toch recreatief rijden? De laatste km'begon het wel op racen te lijken.
Het blijft jammer dat er geen tijd was voor een resto-stop.

Toch waren meerdere rijders die wel enthousiast waren over dit weekendje 'ge-organiseerd'.
Deze rijders hadden vaak ook een andere (lees: kortere) route genomen en waren wel blij.

Het is zo dat ik meestal op de bonnefooi reis. Dat betekent geen tijdsdruk en ik zie wel wat er gaat gebeuren. Ik maak hooguit een globale planning. Hier bij Promotor zit je toch in een tijds-keurslijf want de boot gaat sowieso vertrekken.

Mijn reizen zijn meestal met een eigen reisplan. Kennelijk past dat toch beter bij mij!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties tot nu toe. :} Ik kan me voorstellen dat als er een bootreis bij de reis in zit je aan een tijdschema moet houden.
De boot zal niet op je wachten.
Echter is het dan wel aan de organisatie om hier de trip goed op af te stemmen :]

Ik zie verschillende reizen alwaar men steeds vanuit een vast punt(hotel)routes rijdt dan ben je nog redelijk vrij in aan- en terugreis.
 
Op zich heb je wel een punt. Nadeel is wel dat je dan beperkt blijft tot 1 gebied.
Toch als je op goede plek zit in de Alpen, dan zijn er heel wat mooie ritten te maken.
Ook vanuit Noord-Luxemburg kan je vrijwel de hele Ardennen en Eifel berijden.

Toch zou ik niet weten hoe ik dat zou hebben moeten doen naar Sicilië of komende zomer naar de Noordkaap. Prettig is wel dat je onderweg door de mooiste gebieden rijdt. (beetje uitzoeken vooraf)

Dat op- en afbreken gaat zeker niet mijn hobby worden.
Vaak probeer ik onderweg wel enkele dagen vanuit 1 standplaats meerdere ritjes te maken.
 
Dat heb ik ook hoor, van mij hoeft het allemaal ook niet georganiseerd, maar veel mensen vinden het juist fijn dat alles tot in de puntjes geregeld is.

Ik ben 10 jaar achtereen met 4 kameraden op pad geweest, zelf alles uitzoeken en routes maken, kijk eens op www.pezzeiboyz.nl of de facebookpagina. Oostenrijk Italie, Frankrijk, Spanje etc.
Nu verwatert het onderling en valt groepje beetje uit elkaar. Ik kan wel op eigen houtje wat organiseren maar dan is alleen ook maar alleen.
Dus wil ik eens iets anders proberen, overnachting,ontbijt en diner en routes zijn voor je geregeld. Het rijden is voor jezelf. Of met anderen of alleen.
En als je het niet probeert.......
 
Laatst bewerkt:
heb nu 3 reizen met promo gemaakt prima verzorgd en heel geanimeerd,alleen als je reisleider Joyce tegen komt moet je niet gaan.
 
Ik ben nu 1x met Promotor mee geweest. Of Joyce toen mee was, dat weet ik niet.
Hoe dan ook, ik had niet de reis die ik zou willen.

Voortaan ben ik weer gewoon zelf mijn eigen reisleider. Ik ben prima in staat om mijn weg te vinden en heb eigenlijk ook geen nanny nodig die voor mij overal mijn bedje opmaakt. Ik zie 't onderweg vanzelf wel!
 
Laatst bewerkt:
En wat is er mis met Joyce?
 
Laatst bewerkt:
de begeleiders staan erbij,wie welke reis doet.
wat er mis is met J. zou een te lang verhaal worden,maar mensen gesproken die een reis hadden gemaakt met J.als begeleider,allemaal dezelfde mening,niet doen.
overigens staat ze er niet meer bij,bij promotor,waarschijnlijk voortschrijdend inzicht aldaar.
 
Ondertussen de 2e week van september de Franse Alpentoer gedaan met Promotor.
Is me uitstekend bevallen *O*
 
Ik slinger altijd de zadeltassen op m'n stalen ros,bepaal met een hand door m'n ongeschoren gezicht strijkend de windrichting en geef m'n ros de vrije teugel,het avontuur en onbekende tegemoet.

Toen schrok ik wakker omdat m'n stropdas knelde en m'n baas me riep
 
Terug
Bovenaan Onderaan