Prop in band; redelijk mee door te rijden?

Klopt helemaal ;)

In theorie is een koord een noodreparatie en de plu een degelijke reparatie.
Maar in de praktijk zijn er weinig problemen geconstateerd met een prop.
Wel is het zo dat een prop een stuk koord is met taaie troep er om heen, een plu daar in tegen is ook gewoon van rubber.
Een koord kan op den duur iets uitdrogen.
Maar als jij je band in een zomer op rijdt dan kun je net zo goed een prop zetten.
Persoonlijk liet ik gewoon een plu-tje zetten misschien iets duurder maar wel duurzamer.
(bron: ben zelf vertegenwoordiger en verkoop zowel koord als plu's) 8-)

Vertegenwoordig, aha, ik d8 al, waarom zegt ie niet dat nieuwe banden het best zijn... maar dat verkoopt nie goed natuurlijk :+
 
Vertegenwoordig, aha, ik d8 al, waarom zegt ie niet dat nieuwe banden het best zijn... maar dat verkoopt nie goed natuurlijk :+

Ach ja,

Verkoop geen banden dus dan de rest maar ff aanprijzen ;)

Maar als jij je net nieuwe band liever d'r weer af gooit en een nieuwe laat monteren voor +- 150 tot 250 euro of een plu-tje voor misschien 10 tot 15 euro.

geef mij je nieuwe lekke band dan maar, kom hem nog wel halen ook
Voor maat 120/../17 achter 180/../17

BvD *D
 
Het is toch zo dat een plu er van binnenuit ingezet wordt, waardoor ie er door zijn vorm nooit uit kan schieten, terwijl een prop van buitenaf gezet wordt en, in theorie er nog weer uit zou kunnen schieten?

Ik dacht dat een prop meer voor noodreparaties was, waar een plu een meer permanente oplossing is.
Een permanent is ook maar tijdelijk...
 
het ligt er ook aan waar hij kapot is
van de week zat een spijker in het midden van de band
zit de schroef er schuin doorheen en bijna naar de zijkant
zou ik een andere band pakken maar het proppen werkt wel
grtjs redblade :]
 
GELIJK NIEUWE BAND HALEN!!! Die prop is er puur uit nood om nog ergens te komen. Dit komt uit de mond van een wegenwachter die mij op de motor-forum meeting in Veenendaal geadviseerd heeft. Ik stond namelijk zonder lucht. Ik zou dus maar snel een andere band kopen, je wilt niet weten wat er allemaal kan gebeuren.
 
GELIJK NIEUWE BAND HALEN!!! Die prop is er puur uit nood om nog ergens te komen. Dit komt uit de mond van een wegenwachter die mij op de motor-forum meeting in Veenendaal geadviseerd heeft. Ik stond namelijk zonder lucht. Ik zou dus maar snel een andere band kopen, je wilt niet weten wat er allemaal kan gebeuren.
Spuit 11. :Z

Nou, ik wil het wel weten... Vertel het es. Wat kan er allemaal gebeuren, dan?
 
Laatst bewerkt:
Kun je die proppen die je van buitenaf in het gat aanbrengt ook ergens zelf kopen? Lijkt me best handig om mee te nemen op vakantie, samen met wat CO2 patronen oid. En het lijkt me ook een stuk beter dan een spuitbus vol prut die je in je band leeg moet spuiten.
 
Jawel. Van Rema is er een setje voor motorbanden. Bestaat uit een paar van die proppen, met een "haaknaald" (die gebruik je om het gat te "ruimen" en de prop erdoor te trekken) en lijm, en 3 Co2 patronen met een houder. Is hetzelfde setje dat BMW standaard bij z'n motoren levert.

Enige nadeel is dat de lijm nogal snel schijnt uit te drogen, ook als je hem nooit gebruikt hebt. Ik hoorde van iemand die een lekke band had tijdens een toerrit, dat van de 4 aanwezige setjes er maar één bruikbaar was....
 
Kijk, dat is nu es goed uitgelegd :}

Vergeet ook niet van die CO2 patronen niet met je blote handen in te draaien. FREEZE
 
GELIJK NIEUWE BAND HALEN!!! Die prop is er puur uit nood om nog ergens te komen. Dit komt uit de mond van een wegenwachter die mij op de motor-forum meeting in Veenendaal geadviseerd heeft. Ik stond namelijk zonder lucht. Ik zou dus maar snel een andere band kopen, je wilt niet weten wat er allemaal kan gebeuren.

Ja,ik wil het ook weten.

Wegenwachter.Nou,nou,dat wil wat zeggen.
Zijn zeeeeeeeeeeeeeeer deskundig op dat gebied.
 
GELIJK NIEUWE BAND HALEN!!! Die prop is er puur uit nood om nog ergens te komen. Dit komt uit de mond van een wegenwachter die mij op de motor-forum meeting in Veenendaal geadviseerd heeft. Ik stond namelijk zonder lucht. Ik zou dus maar snel een andere band kopen, je wilt niet weten wat er allemaal kan gebeuren.

Spuit 11. :Z

Nou, ik wil het wel weten... Vertel het es. Wat kan er allemaal gebeuren, dan?

Ja,ik wil het ook weten.

Wegenwachter.Nou,nou,dat wil wat zeggen.
Zijn zeeeeeeeeeeeeeeer deskundig op dat gebied.

Tsja, ik eigenlijk ook wel.

Ik denk dat diegene die wat is overkomen en dus weet wat er kan gebeuren dit echter hier niet na kan vertellen. :+

Daarnaast heb ik nog nooit over een officieel onderzoek over dit onderwerp gehoord, gelezen of gezien, dus blijft het giswerk.

Is het dan ook niet eerder een kwestie van logica en gezond verstand gebruiken :?

De technische staat van de motor is een stuk prefentieve veiligheid die we kunnen kopen en dus zelf in de hand hebben, dus remmen, banden enz gewoon geen risico's mee nemen.

We nemen er al genoeg door ons met een motor in het verkeer te begeven,toch? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan