Protectie 'knelt' tegen knieën

manny

Die hard MF'er
29 mei 2007
665
4
Amsterdam
Even een apart topic voor hetgeen eerder in een ander topic gemeld:

In mijn zoektocht naar een nieuwe leren combi staat de A* RC-1 momenteel bovenaan de shortlist. Nu zit een maat 50 eigenlijk goed. Ik heb ietsjes over bij de jas, maar ik heb geen backprotector gebruikt tijdens het passen dus dat zou mét backprotector perfgect moeten zitten. De broek zit goed, alleen als ik op een ss ga zitten drukt de protectie tegen mijn knieën aan. Bij andere merken (Arlen Ness en Dainese ook geprobeerd) heb ik er ook last van en met een lengtemaat verdwijnt het probleem niet (98 ipv 48 van Dainese).

Gaat dit nog beter zitten en is het inderdaad een kwestie van wennen of moet je echt met andere protectie gaan experimenteren e.d.? Wat is jullie ervaring?
 
Dan is gewoon het stuk van je bovenbeen te kort... als je dan in de zithouding gaat zitten trekt ie die kniebeschermers tegen je knieen aan.

Met passen is dat misschien nog niet zo vervelend.... maar koop het niet! Na een ritje van 2 u word je er helemaal gek van.

Gewoon andere merken/maten passen tot je vindt wat als gegoten zit.
 
wat zegt de verkoper??

wanneer de rekgedeeltes die op je bovenbeen zitten helemaal zijn uitgerekt is het bovenbeen van de broek te kort.. daar kan dan evt een stukje leer tussen gezet worden of even kijken naar een lengtemaat.. is dat gedeelte niet (helemaal) uit gerekt is het een kwestie van wennen..

de ene keer heb ik nergens last van en het volgende moment doet die protectie echt pijn op mijn knieën..

overigens kan je ook eens verschillende modellen per merk proberen.. soms zit daar ook nog wel eens een groot verschil tussen..
 
Heb ik ook, probeer eens je knie zittend op de motor beet te pakken en naar voren of achteren te schuiven..

Mijn broek zakt met stilstaan bij een stoplicht een beetje af.. als ik dan weer ga zitten lijkt het of het bovenbeendeel niet lang genoeg is.. integendeel! de protector hing te laag, waardoor de broek op de verkeerde plek strak is..

Probeer maar eens :)
 
Tot leuk om al die lulverhalen te lezen. Bij duurdere pakken moet de knieprotectie je naar je knie vormen, dus zal in het begin erg strak zitten.

Dit had ik bij mn eerste pak dus niet (MQP) en bij mn tweede pak een Arlen Ness wel degelijk. Nu zit ie heerlijk :)
 
Ach ja, een R6 racer zal het allemaal wel beter weten dan gewone stervelingen..... :+

Ik had hetzelfde probleem met m'n leren broek. Bij alle broeken die ik paste voelde ik die bescherming in m'n knie prikken. Uiteindelijk de broek gekocht die nog het beste zat, volgens de verkoper zou het wel overgaan. Is dus nooit meer overgegaan. Mijn knieën zitten kennelijk niet helemaal op de plaats waar de meeste knieën (en dus beschermers) zitten......
Ik heb uiteindelijk een broek op maat laten maken. Perfect, had ik jaren eerder moeten doen. Zit helemaal toppie.

Probleem is dat confectiekleding zich richt op gemiddelde maten en afmetingen, maar dat nu eenmaal niet iedereen in een confectiemaat past. Natuurlijk, wat Jasper zegt, probeer vooral wat andere merken en modellen, stuk goedkoper als maatkleding, maar soms is jouw maat/afmeting er gewoon niet bij. Een enkele keer kan het vermaakt worden zodat het wél goed zit. Anders kom je toch op maatkleding uit.
 
Laatst bewerkt:
heel toevallig gisteren bij termaat een RC1 combi gekocht :) in tegenstelling tot de dainese tegenhanger, vormde de a* combi zich mooi om de knieën, zowel op de testfazer als mijn eigen motor (GSR). zeker geen spijt van tot nu toe :)
 
Ach ja, een R6 racer zal het allemaal wel beter weten dan gewone stervelingen..... :+

Ik had hetzelfde probleem met m'n leren broek. Bij alle broeken die ik paste voelde ik die bescherming in m'n knie prikken. Uiteindelijk de broek gekocht die nog het beste zat, volgens de verkoper zou het wel overgaan. Is dus nooit meer overgegaan. Mijn knieën zitten kennelijk niet helemaal op de plaats waar de meeste knieën (en dus beschermers) zitten......
Ik heb uiteindelijk een broek op maat laten maken. Perfect, had ik jaren eerder moeten doen. Zit helemaal toppie.

Probleem is dat confectiekleding zich richt op gemiddelde maten en afmetingen, maar dat nu eenmaal niet iedereen in een confectiemaat past. Natuurlijk, wat Jasper zegt, probeer vooral wat andere merken en modellen, stuk goedkoper als maatkleding, maar soms is jouw maat/afmeting er gewoon niet bij. Een enkele keer kan het vermaakt worden zodat het wél goed zit. Anders kom je toch op maatkleding uit.

Uiteraard *O*

Maar het pak had ik voor de race motor :z
 
Uiteraard *O*
Maar het pak had ik voor de race motor :z

Oh... U is dus een racer, een échte..... :}
maar dat geeft U dan ook alle recht om de meningen van mensen hier te omschrijven als "lulverhalen".
U is immers een deskundige...... die heel wat meer kilometers op de motor hebt geraced en heel wat langer achtereen op een motor hebt gezeten dan wij gewone stervelingen.....

Mocht U enig sarcasme in deze posting bespeuren dan is dat geheel en al onbedoeld......
 
Oh... U is dus een racer, een échte..... :}
maar dat geeft U dan ook alle recht om de meningen van mensen hier te omschrijven als "lulverhalen".
U is immers een deskundige...... die heel wat meer kilometers op de motor hebt geraced en heel wat langer achtereen op een motor hebt gezeten dan wij gewone stervelingen.....

Mocht U enig sarcasme in deze posting bespeuren dan is dat geheel en al onbedoeld......

Gewone stervelingen maken niet zoveel spelfouten, dat maakt je dus speciaal :W

Zo speciaal dat jij waarschijnlijk mijn sarcasme niet zal opmerken.

Los daarvan is het een gegeven dat nieuwe leren broeken strak zitten, hetgeen wat ook zeker zal gelden voor de protectie. Dat is dus niet mijn mening.

Verder verhef ik me niet boven andere motorrijders, laat dat duidelijk wezen :]
 
Oja, een R6 is een supersport.

Onderstaande foto, dat ben ik op een supersport omgebouwd tot circuitracer :W

mandeveen600.jpg


Een échte :?
 
Ik heb ook een leren pak waarbij de protectie in de knieen knelde.. Leer rekt gewoon uit op de plekker waar het knelt, zolang het niet overdreven hard knelt (bij rechtopstaan bijv) dan komt het wss wel goed
 
Wederom veel verschillende (en tegenstrijdige) meningen.. :/


moest je hier nu echt weer een topic voor openen :Z ...dit is nu al je 4de topic over jou zoektocht naar een pak...: alpinestar of dainese - waar een apinestar winkel - hangkont in leren broek en nu protectie knelt tegen knieen...

gebruik de zoekfunctie eens |( of moet je daar ook eerst een topic voor openen :') _O-
 
Even een apart topic voor hetgeen eerder in een ander topic gemeld:
moest je hier nu echt weer een topic voor openen :Z ...dit is nu al je 4de topic over jou zoektocht naar een pak...: alpinestar of dainese - waar een apinestar winkel - hangkont in leren broek en nu protectie knelt tegen knieen...

gebruik de zoekfunctie eens |( of moet je daar ook eerst een topic voor openen :') _O-

Je bent Motorkleding in het buitenland goedkoper? nog vergeten

[me="Grandia"]is ook benieuwd hoeveel topics TS nog gaat openen mbt zijn nieuwe pak[/me]
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zitten de meeste pakken/broeken als stront, als je niet op een motor zit.

Het voelt ook gewoon %$#@, met die maffe knieën en idd, de hangkont *

Hetzelfde ook met een jas; dikke stugge rugprotector, en dan nog die armpjes. Ik lijk wel een invalide als ik een kopje koffie normaal wil opdrinken...







* nieuw in de Van Dale editie 2009
 
moest je hier nu echt weer een topic voor openen :Z ...dit is nu al je 4de topic over jou zoektocht naar een pak...: alpinestar of dainese - waar een apinestar winkel - hangkont in leren broek en nu protectie knelt tegen knieen...

gebruik de zoekfunctie eens |( of moet je daar ook eerst een topic voor openen :') _O-

Ik kan er ook niets aan doen dat discussies vaak afdwalen.. En bovendien.. Een hangkont is toch iets heel anders dan knellende knieen of niet? Ik heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt, zoals hier en daar gezegd..

Maargoed in ieder geval bedankt voor jouw zinnige bijdrage aan dit forum...
 
Ik kan er ook niets aan doen dat discussies vaak afdwalen.. En bovendien.. Een hangkont is toch iets heel anders dan knellende knieen of niet? Ik heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt, zoals hier en daar gezegd..

Maargoed in ieder geval bedankt voor jouw zinnige bijdrage aan dit forum...
sorry hoor, ik zal er de volgende keer een topic over openen :Z
 
Ik kan er ook niets aan doen dat discussies vaak afdwalen.. En bovendien.. Een hangkont is toch iets heel anders dan knellende knieen of niet? Ik heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt, zoals hier en daar gezegd..

Maargoed in ieder geval bedankt voor jouw zinnige bijdrage aan dit forum...

Hangkont is slecht
Knellen kan altijd in het begin, leer moet soepel worden
Neem de adviezen van derden op, maar vaar er niet blind op. Je moet bij het pak zelf een goed gevoel hebben van ja dit is hem.
 
Laatst bewerkt:
Ik had bij alpinestars, dainese en clover ook last van die protectie op de knie. Het leek bij mij ook of mijn bovenbeen te lang was voor de broek. Ook geprobeerd de protector wat te verplaatsen maar niets hielp. Daarna een revit geprobeerd, en die zat meteen goed. Geen last van de protectie op wat voor plaats dan ook. Dus nu ben ik de trotse bezitter van een revit gt combi *O*
 
moest je hier nu echt weer een topic voor openen :Z ...dit is nu al je 4de topic over jou zoektocht naar een pak...: alpinestar of dainese - waar een apinestar winkel - hangkont in leren broek en nu protectie knelt tegen knieen...

gebruik de zoekfunctie eens |( of moet je daar ook eerst een topic voor openen :') _O-

raar hoor dat mensen goed geinformeerd willen worden voor de aankoop van iets duurs als een nieuw pak, het is natuurlijk veel beter om eerst te kopen en dan te gaan posten 'mijn pak zit niet lekker, wat doe ik hieraan'.
het nut van een forum is om er te posten toch? en als je het niet wil lezen dan lees je het lekker niet :?

ontopic: als het nu al echt niet lekker zit niet doen, als je het voelt maar niet zo hinderlijk is komt het denk ik wel goed, nieuw leer rekt nog wel iets uit/gaat naar je lichaam staan.
wat eerder is gezegd dat de ene keer je er last van kan hebben en de andere keer niet ervaar ik ook in mijn Dainese pak, heel soms voel ik de kniestukken ook prikken, maar ja ben mooi weer rijder (en schaam me er niet voor :+) dus vind het niet zo hinderlijk.
 
Ik heb er ook last van. Aanvankelijk, toen ik het pak kocht, nergens last van en ik dacht dat het goed zat. Totdat ik voor een langere tijd motor ging rijden, het pak begon na een tijdje pijnlijk te drukken op m'n knieën. Als ik van m'n motor stapte en deed m'n pak uit had ik ook rode plekken op m'n knie. Had er op gehoopt dat het wel over zou gaan. Het frappante is ook dat het de ene keer erger is dan de andere keer. En ja, ik wil nog weleens trekken aan m'n kneeslider om het geheel zo 'fijn' mogelijk te doen laten zitten.

Nu heb ik het maar geaccepteerd en weet waar ik op moet letten wanneer ik een nieuw pak ga kopen.
*zucht*..
 
Laatst bewerkt:
raar hoor dat mensen goed geinformeerd willen worden voor de aankoop van iets duurs als een nieuw pak, het is natuurlijk veel beter om eerst te kopen en dan te gaan posten 'mijn pak zit niet lekker, wat doe ik hieraan'.
het nut van een forum is om er te posten toch? en als je het niet wil lezen dan lees je het lekker niet :?
niks mis met goed informeren. hell, ik ga vanmiddag zelf kijken voor een nieuw pak...maar ik open toch ook geen 4 (!!!) topics over de dingen die mij onduidelijk zijn. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan