Protectie voorkeur

Wat hebben jullie liever?

  • Harde protectie

    Stemmen: 21 87,5%
  • Zachte protectie

    Stemmen: 3 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    24

Rienkie

MF'er
17 okt 2006
237
0
Hallo beste forum gebruikers.

Er gaat een gerucht dat er een zachte protectie zou zijn waardoor je ging rollen als je zou vallen. Vandaar dat we deze poll hebben opgezet, tevens heeft iemand hier ervaring mee ?

Wat is beter pakken met

harde protectie
zachte protectie

wat gaat rollen?
wat gaat schuiven?

dus welke is veiliger
 
Laatst bewerkt:
Het gaat hier eigenlijk vooral om watvoor ervaring mensen hebben met deze twee verschillende materiaalen van protectie, en welke de meeste bescherming biedt bij voornamelijk het glijden over het wegdek.

de 2 veschillende protectoren in het algemeen

Maar voorbeelden zijn:
protectoren spool hard in elleboog
protectoren kushitani zacht in elleboog

P.s. het gaat hier in alle gevallen om CE protectie!!
 
En wat is beter schuiven of rollen, en zorgt zacht dan wel voor rollen. moet het toch eerst door het leer heen en als het door het leer is , is dat zachte spul van kushitani ook zo weg dus waarom daarop rollen dan ?
 
En wat is beter schuiven of rollen, en zorgt zacht dan wel voor rollen. moet het toch eerst door het leer heen en als het door het leer is , is dat zachte spul van kushitani ook zo weg dus waarom daarop rollen dan ?

Ik denk dat hij bedoelt dat als je rolt, je beter zachte protectie kan hebbne. dat dempt de klappen. En harde protectie voor het schuiven, voor hetgeval dat het door het leer/textiel heen gaat.
 
wat is in veiliger,,, ga je nou rollen of ga je nou schuiven of ligt dat niet aan harde protectie of zachte, van af de val tot je stil staat
 
Ik schuif liever dan dat ik rol :Y

Toen ik schoof had ik nergens last van...

5 meter later rolde ik, en daar werd ik vrij duizelig en stijf van :X
 
Laatst bewerkt:
maar dus het is een fabeltje dat je met zachte protectie altijd zult rollen en met harde protectie altijd zult glijden
 
Laatst bewerkt:
Dus wat ook de keuze van de poll zou moeten beinvloeden is; met welke protectie heb je meer kans om te gaan rollen?
 
Zie niet zo snel in waarom je met zachte protectie eerder zou gaan rollen dan met harde protectie.
En geef mij maar harde protectie any time..

M.i. absorbeert en verdeelt harde protectie de klap veel beter dan zachte protectie.
Kijk maar naar rugprotectors. Met die zachte protectie breek je gewoon je rug als je ergens tegen aankomt. Met een harde rugprotector wordt de impact veel beter verdeeld over de gehele rug lijkt me.

En rollen lijkt me ook niet altijd beter dan glijden. Wanneer je niet weet hoe je moet rollen, kan je met een behoorlijke snelheid algauw vingers en polsen breken. Dit zal met glijden minder snel voorkomen.
 
Zachte protectie verdeeld de krachten beter, harde protectie is beter als het leer/textiel door is.
 
Toen ik m'n pak kocht zaten er ook van die zachte protectoren in (wel een harde rugbeschermer). Hiprotec heet het geloof ik. Ik was er ook een beetje onzeker over en heb in verschillende winkels nagevraagd wat er nou beter was, harde of zachte protectie. De zachte protectie zou (toendertijd, is al een jaar of 2 geleden) het nieuwste spul zijn en even goed beschermen als de harde, maar het draagcomfort zou beter zijn.

Zulk spul zit er bij mij in:

full
 
Ik denk dat je met zachte protectie eerder gaat rollen dan met harde protectie. Aangezien je kleding met zachte protectie meer grip krijgt/heeft op het asfalt.

Aangezien de kans op botbreuken tijdens rollen een stuk groter is als tijdens glijden, glij ik liever dan dat ik rol.

Aan de andere kant: als je met zachte protectie niet aan het rollen komt, zal je wel eerder stoppen met glijden!
 
Ik denk dat de invloed van het soort protectie op al dan niet glijden/rollen maar marginaal van invloed is. Het type ondergrond en je positie ten tijden van het in aanraking komen met die ondergrond zal meer van invloed zijn.
Het lijkt mij dat rollen altijd nadeliger is dan glijden: je hebt elke keer weer een kleine impact waarbij je je lelijk kunt bezeren of je protectie kan beschadigen / wegslaan.
 
Ik heb gewoon besloten om niet te vallen :Y... Maar mocht dit onverhoopt toch gebeuren, heb ik harde protectie in mijn broek en jas.... beetje a la nightwolf....
 
Ik denk dat je met zachte protectie eerder gaat rollen dan met harde protectie. Aangezien je kleding met zachte protectie meer grip krijgt/heeft op het asfalt.

protectie zit aan de binnenkant van je pak. Wat heeft dat dan in godsnaam met grip op het asfalt te maken?
Volgens mij heeft het feit of je gaat rollen of schuiven niks met de protectie te maken maar met het soort val en de manier waarop je neerkomt. Ga je bv. onderuit in een bocht, dan zul je gaan glijden. Word je van de motor afgeworpen (door aanrijding, highsider etc.) dan zul je gaan rollen.
Ik denk daarom dat het enige verschil in harde of zachte protectie zit in de manier waarop ze de klap opvangen. Zachte protectie zal de klap meer absorberen, harde zal meer terugkaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan