Protectie voorkeur

Wat hebben jullie liever?

  • Harde protectie

    Stemmen: 21 87,5%
  • Zachte protectie

    Stemmen: 3 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    24
protectie zit aan de binnenkant van je pak. Wat heeft dat dan in godsnaam met grip op het asfalt te maken?
Volgens mij heeft het feit of je gaat rollen of schuiven niks met de protectie te maken maar met het soort val en de manier waarop je neerkomt. Ga je bv. onderuit in een bocht, dan zul je gaan glijden. Word je van de motor afgeworpen (door aanrijding, highsider etc.) dan zul je gaan rollen.
Ik denk daarom dat het enige verschil in harde of zachte protectie zit in de manier waarop ze de klap opvangen. Zachte protectie zal de klap meer absorberen, harde zal meer terugkaatsen.

:^
Ik denk dat het draagcomfort ook een verschil is tussen hard/zacht...plus bovenstaande uiteraard.

En wat betreft schuiven: schuiven is op zich wel ok, alleen kom je zo snel paaltjes/stoepranden tegen. :+
 
protectie zit aan de binnenkant van je pak. Wat heeft dat dan in godsnaam met grip op het asfalt te maken?
Volgens mij heeft het feit of je gaat rollen of schuiven niks met de protectie te maken maar met het soort val en de manier waarop je neerkomt. Ga je bv. onderuit in een bocht, dan zul je gaan glijden. Word je van de motor afgeworpen (door aanrijding, highsider etc.) dan zul je gaan rollen.
Ik denk daarom dat het enige verschil in harde of zachte protectie zit in de manier waarop ze de klap opvangen. Zachte protectie zal de klap meer absorberen, harde zal meer terugkaatsen.

Ten eerste, protectie zit niet altijd aan de binnenkant (ok, ik heb het zelf nog maar bij 1 pak aan de buitenkant gezien, en dat stond gewoon raar).
Maar over de protectie (aan de binnenkant) zit meestal maar een dunne laag stof/leer. Die dunne laag heeft nog veel minder invloed op het wel of niet grip hebben...

Dus ondanks dat de protectie aan de binnenkant zit, heb je met zachte protectie alsnog meer grip dan met harde protectie
 
De beste protectie is: Hard van binnen en zacht van buiten :P
full
 
het is opzich wel grappig mijn maat en ik hadden hier dus ook een discussie over,

wat gaat schuiven
en wat gaat rollen,

ik denk pesoonlijk dat het totaal niet uit maakt van wat voor protectie er in zit hard of zacht, maar dat het gewoon puur aan de val ligt en hoe je op het wegdek terrecht komt.

dan nog dat zachte protectie meer grip gaat pakken op de weg, wat hierboven word gezegd,, denk jij dat het spul niet in een paar meter weg is gesleten inplaaats dat het grip gaat pakken.
en stel het zou grip gaan pakken moet dat dan via onze gedachten meteen gaan rollen of mss ga je er juist wel eerder van stoppen.

ik zou niet weten wat veiliger is maar maar ik denk dat de meningen daar ook erg verschillen.

de poll had eigenlijk moeten wezen,

door zacht protectie ga je rollen
door harde protectie ga je schuiven
maakt het niet uit, ligt aan de val, hoe je terrecht komt op de weg

:P
 
is het niet zo , dat harde (plastic) bescherming (bijvoorbeeld bij Dianese en spidi)de krachten van de ´impact´ over het hele oppervlak verdeelt ? (zodat bijvoorbeeld dat ene kiezelsteentje niet in je knieschijf verdwijnt) O-) Die zachte schuim/foamprotectie is volgens mij niet zo goed als die harde protectie. :X

maar ja , dat is mijn ervaring O-)
 
Voor het schuiven heb je geen valprotectie nodig behalve een flinke slijtlaag.

Protectie lijkt mij juist voor het vallen en het tegenkomen van obstakels tijdens het schuiven. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik niet veel heb gehad aan m'n zachte protectie in de elleboog van m'n jas toen ik met 50 km/u tegen een vluchtheuvel plotseling tot stilstand kwam.

Ik vraag me nu wel af of de schade even groot was geweest als ik m'n crossharnas had aangehad met zeer harde elleboog stukken erin. Ik denk zelf dat die de klap beter hadden opgevangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan