Protector voor je vizier

Sassette, Hoe wil je zo'n peel-off strip er veilig vanaf halen. ik zat trouwens meteen te denken aan die ruitenwisser voor op de helm. Ook al zo'n briljant plan.

Hahaha.. zie het al voor me. En dan schrikken dat er iets voor je neus beweegt.

Maar ja, ik hoopte dus dat er iets was wat ervoor zorgt dat je tijdens het rijden een schoon vizier krijgt. Lijkt dus niks anders op te zitten dan vaker stoppen, want sommige beesten zijn zo achterlijk groot dat je gewoon een deel niet meer ziet.
 
Ja klopt dat je soms flinke vliegen tegenkomt waarbij het beest explodeert op je vizier en een mooie bloedvlek plus ingewanden achterlaat. Ik moet wel zeggen dat ik hoe langer ik rij minder last van heb. Kijk er dus langs blijkbaar. Want ik zet af en toe mijn helm af en als ik dan zie hoeveel beesten erop zitten. Is denk ik toch een kwestie van je hersenen het zicht laten filteren. Andere oplossingen dan stoppen en schoonmaken ken ik niet.
 
Tear offs, thanks all! Zat op andere termen te zoeken..

Ben niet zo'n zeikerd.. en 1x stoppen vind ik oké, drie keer vind ik een beetje overdreven, dan is het fijn als je gewoon al rijdend een schoon vizier kunt krijgen.

Soms wil je gewoon snel van A naar B.
Leuk als er straks een tear-off in een bocht ligt. -O-
 
Leuk als er straks een tear-off in een bocht ligt. -O-

Dat snap ik ook niet bij de MotoGP. Ze hebben volgens mij 2 of 3 tear-offs op hun vizier en trekken die er tijdens de race vanaf. Is dit niet gevaarlijk? Of is het verwaarloosbaar? :/
 
Dat snap ik ook niet bij de MotoGP. Ze hebben volgens mij 2 of 3 tear-offs op hun vizier en trekken die er tijdens de race vanaf. Is dit niet gevaarlijk? Of is het verwaarloosbaar? :/

Ach, de boterhamzakjes vliegen hun soms ook om de oren tijdens de TT, kan een tear off ook wel bij.
 
Zijn de tear-offs ook de reden dat de mannen van WSBK / MotoGP een spiegelend effect op het vizier hebben?

Nee volgens mij zijn dat gewoon vizieren waar een dun laagje metaal tegen verdampt is...
Die zijn overigens ook gewoon te koop...


Benieuwd of nanovloeistof goed genoeg zou werken....
maar ja, vind maar eens goeie nanovloeistof... geloof dat bij een aantal er bij stond dat het niet op 'plastic' gebruikt mag worden, en daarmee dus niet op je vizier.
 
@okami.

Heb toch een beetje het idee dat dat zoals rain-x e.d. nauwelijks iets uitmaakt. Volgens mij zal TS er mee moeten leven dat de botsmuts nou eenmaal een mobiele begraafplaats is.
 
Nee volgens mij zijn dat gewoon vizieren waar een dun laagje metaal tegen verdampt is...
Die zijn overigens ook gewoon te koop...


Benieuwd of nanovloeistof goed genoeg zou werken....
maar ja, vind maar eens goeie nanovloeistof... geloof dat bij een aantal er bij stond dat het niet op 'plastic' gebruikt mag worden, en daarmee dus niet op je vizier.

Heb mijn helm + vizier laten (glas)coaten door ronald ( eurofighter op dit forum ) van Shine2go uit De Wijk , hij gebruikt hoogwaardige producten ( geen nano of teflon troep ) en bied een fatsoenlijke prijs.
Het vizier word gewoon nog wel vies alleen is er een stuk minder hechting, natte doek er over en weg is het weer !
 
Het vizier word gewoon nog wel vies alleen is er een stuk minder hechting, natte doek er over en weg is het weer !


Mjah, een beetje Muc Off visor cleaner en met een zachte doek weg wrijven werkt ook heel goed (aanzienlijk beter dan alleen water) dus coaten heeft voor mij geen zin.
 
Ik doe ( en deed het voor de coating ) het gewoon met vochtig keukenpapier ;)
Zodra ik thuis ben leg ik dat er meteen op , trek mn pak uit en ruim alles op, daarna 1 veeg over het vizier en hij is schoon ;)

Middeltjes gebruik ik niet, regelmatig schoonmaken is de key !
 
Ik doe ( en deed het voor de coating ) het gewoon met vochtig keukenpapier ;)
Zodra ik thuis ben leg ik dat er meteen op , trek mn pak uit en ruim alles op, daarna 1 veeg over het vizier en hij is schoon ;)

Middeltjes gebruik ik niet, regelmatig schoonmaken is de key !
:^

En het staat ook leuk op de motor..


:+
 
Laatst bewerkt:
Ik doe ( en deed het voor de coating ) het gewoon met vochtig keukenpapier ;)
Zodra ik thuis ben leg ik dat er meteen op , trek mn pak uit en ruim alles op, daarna 1 veeg over het vizier en hij is schoon ;)

Middeltjes gebruik ik niet, regelmatig schoonmaken is de key !
:^
Ik gebruik een micro-vezel doekje hiervoor.
 
Nee volgens mij zijn dat gewoon vizieren waar een dun laagje metaal tegen verdampt is...
Die zijn overigens ook gewoon te koop...


Benieuwd of nanovloeistof goed genoeg zou werken....
maar ja, vind maar eens goeie nanovloeistof... geloof dat bij een aantal er bij stond dat het niet op 'plastic' gebruikt mag worden, en daarmee dus niet op je vizier.

Op deze foto lijkt het wel dat de tear-off voor dat effect zorgt:
AGVCorsaWildSeagull_Left-View-Helmet-4.jpg


Heeft een mooier effect dan een compleet spiegelend vizier naar mijn mening. Zoals deze:
11376146_486117868206328_353355109_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op deze foto lijkt het wel dat de tear-off voor dat effect zorgt:
[afbeelding]

Heeft een mooier effect dan een compleet spiegelend vizier naar mijn mening. Zoals deze:
[afbeelding]


Ik denk dat je je vergist door lucht en of spiegeling op het vizier ;)
Bij die racers zitten er 3-5 tear offs op het originele vizier ( kan een blanke zijn of diverse smoke tinten of zelfs spiegels tinten ) en tussen elke laag zit natuurlijk een lucht laagje, hierdoor kan het zijn dat deze spiegelend lijkt ( maar meestal niet is )
 
Ik gebruik ook nooit keukenpapier.. thuis een microvezel doekje en onderweg brilpoetsdoekjes..

Heb gehoord dat keukenpapier te "hard" is..

Te hard is niet de juiste uitleg, het is gemaakt van een plantaardige vezel die kan krassen veroorzaken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan