Protectoren in kleding

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Ik was vanmorgen even bij een zaak van Hein Gericke aan het kijken naar mooie lederen motorjacks. Best een mooie zien hangen die ook niet zo duur was. Maar de protectie die erin zat vond ik wel wat raar. Meer een soort van ehm tsjah hoe zullen we het noemen...schuimrubberachtig met bobbeltjes...beetje vreemd. De verkoopster vertelde me dat die vorm van protectie beter is dan die harde kunststof dingen. Wie weet hier meer van??
 
Nou beter??

Dan zou dainese geen marktleider zijn denk ik in het race segment! Zoek koopjes (overjarige modelletjes van bijv. dainese) en pas ze goed.. op motor zitten etc..
 
Ik zou der vanuit gaan dat wat ze bij pro races gebruiken het beste is, en voor zover ik weet gebruiken die nog steeds harde protectoren .
 
Maakt volgens mij niet zoveel uit. Bij MJK (wordt ook mee geraced, dus zal ook wel veilig zijn) gebruiken ze weer 'zachte' protectoren, omdat dat prettiger zit en bij een crash minder schade aan het leer oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Maakt volgens mij niet zoveel uit. Bij MJK (wordt ook mee geraced, dus zal ook wel veilig zijn) gebruiken ze weer 'zachte' protectoren, omdat dat prettiger zit en bij een crash minder schade aan het leer oplevert.

Het zal mij een rot zorg zijn hoe het leer er uitziet na een crash als ik maar niet beschadigt ben.
Ik ga er van uit dat een harde protector de klap over een groter opervlakte verdeeld dan een zachte protector.
Crawl
 
Op zaterdag 08 juni 2002 18:33 schreef Crawl het volgende:Het zal mij een rotzorg zijn hoe het leer er uitziet na een crash als ik maar niet beschadigt ben.
Ik ga er van uit dat een harde protector de klap over een groter oppervlakte verdeeld dan een zachte protector.
Crawl
:^ De meeste bekende merken hebben volgens mij goedgekeurde protectoren dus die van HG zullen ongetwijfeld ook goed zijn.
 
Ik zal nog eens gaan kijken of die protectoren CE gekeurd zijn. Zoja, dan heb ik dinsdag een nieuw jack :)
 
Volgens mij kun je er gewoon harde protectoren bijkopen, heb ik namelijk ook gedaan.
Volgens mij is dat gewoon allemaal standaard spul en extra protectoren kosten net iets meer dan niks (meer dan 15 euro zal het niet zijn; 4 stuks > 2 schouder en 2 elleboog).
 
In mijn MQP-jas, textiel, zitten ook van die protectors met schuimrubber. Voordeel lijkt mij dat deze 'zachte' protectoren (van het merk/type KNOX) de klap beter opvangen doordat ze zeg maar iets meer dempen door het schuimrubber. Die protectoren zelf zijn CE-gekeurd en best dik genoeg om een crash te overleven.

Hoe het met harde protectors zit weet ik niet, maar die zijn denk ik slijtvaster.
 
K denk dat dat slijtvaste van dat plastic heel erg tegenvalt... Leer is voor het slijtvaste, en de protectoren om de klap te verdelen.
 
Ik heb ook zo'n MQP pak en daarin zitten CE goedgekeurde protectoren...

Die CE keuring krijgen de fabrikanten niet zomaar, dit is om te voorkomen dat fabrikanten er gewoon piepschuim in doen wat natuurlijk geen donder helpt.

Als nu je eens in die protectors knijpt... Probeer dat maar eens. Dan kom je erachter dat het niet "zomaar" een schuimpje is.
 
Ik heb ook zo'n MQP pak en daarin zitten CE goedgekeurde protectoren...

Die CE keuring krijgen de fabrikanten niet zomaar, dit is om te voorkomen dat fabrikanten er gewoon piepschuim in doen wat natuurlijk geen donder helpt.

Als nu je eens in die protectors knijpt... Probeer dat maar eens. Dan kom je erachter dat het niet "zomaar" een schuimpje is.

CE keuring is BS. Als de fabrikant vindt dat zijn artikel aan de richtlijn voldoet dan mag hij er een CE stickertje opplakken. Een artikel met CE keuring is vaak niet door een onafhankelijke instantie getest.
 
Nog iets wat ik appart vind.
Voor bijna alle gewrichten zijn wel protectoren, maar voor het meest complexe en kwetsbaarste gewricht is geen protectie. Ik heb het nu dus over de polsen! Is er echt helemaal niks voor?? Toch wel vreemd dacht ik.
 
Een harde protector zal een klap idd beter verdelen over een groter oppervlak.
Dit is erg handig wanneer je een obstakel raakt.
Op het circuit, waar de kans dat je een obstakel raakt (veel) kleiner is, passen ze wel eens zachte protectie tegen.
De harde protectie is iig veiliger.
Deze protectie zal wel niet bij de polsen zitten ivm de bewegings vrijheid.
 
Op zondag 09 juni 2002 13:15 schreef Joris het volgende:CE keuring is BS. Als de fabrikant vindt dat zijn artikel aan de richtlijn voldoet dan mag hij er een CE stickertje opplakken. Een artikel met CE keuring is vaak niet door een onafhankelijke instantie getest.
Dat is dus niet waar. Daar moet wel een keuring op plaats hebben gevonden door een instantie die daartoe bevoegd is. En als die keuring goed is (volgens de CE richtlijnen) verlopen dan mag de fabrikant een CE-keurkerk op zn artikelen aanbrengen mits hij de artikelen ongewijzigd laat.

Mn pa werkt toevallig bij een instantie die bevoegd is om CE keurmerken uit te geven voor gastechnische installaties (verwarmingsketels, prof. frituren enz.)en/of electronica. Als een fabrikant een andere type schroeven (ik noem maar wat) gaat gebruiken in zn toestellen dan moet in principe dat toestel-type herkeurd worden. Alleen dan het volstaan met een herkeuring op dat onderdeel.
 
ik had in mijn hein gericke jas op de rug een harde protector.
die was doorgebroken door het vele aan en uit trekken van de jas.
heb ik aan lookwell vertegenwoordiger een nieuwe plaat gevraagd en daarvan kreeg ik ook zo'n schuimrubberen.
ik vroeg of ie niet die harde had maar die gebruikten ze niet meer want die veroorzaakte meer als dat het beschermde als ze maar een beetje scheef zaten ( wat nogal eens gebeurd want ze zitten vrij los in de jas en ze breken nogal gauw door. )
op de schouders en ellebogen is zo'n harde naar mijn mening wel beter :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan