Protest MAG tegen APK voor motoren zaterdag 22 september ´12

@ Crazy:

Punt 1: Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik ben het in zo verre niet met je eens, omdat ik van mening ben dat je verder moet kijken dan enkel de invoering van APK voor de motor in Nederland en je moet kijken naar het geheel wat men wil invoeren. Namelijk ook dat men dus in ieder land van de EU APK zou moeten kunnen doen. Wat dus zou betekenen, tenminste zou dat de juiste insteek zijn, dat de APK-eisen in alle landen gelijk zijn. Dus de poolse APK eisen voor auto, zijn gelijk aan Nederlandse of Duitse eisen, dat zelfde voor vrachtwagens, bussen enz. en dus ook voor motoren. Hierdoor zou het mijns inziens wel veiliger kunnen worden op de wegen in Europa, omdat we toch allemaal wel de berichtgeving kennen omtrent voertuigen uit de oost-europese landen en de technische staat van die voertuigen. Daar zou je dus in ieder geval winst kunnen halen en heeft de APK dus wel nut in mijn ogen.

Klopt, enige nadeel is, dat zal niet gebeuren.
Jij zal niet je auto in frankrijk kunnen keuren, of je motor in polen.
Het enige wat er zal gebeuren is dat er een databank komt waarin alle gegevens van alle auto's in de EU staan.
Hierop kunnen dan betere wegcontroles uitgevoerd worden ofdat auto's wel of niet gekeurd zijn.
En dat dan met meer wegcontroles (waardoor je dus op vakantie ook meer tijd kwijt bent)
Dus nee, ik zie er geen nut van in.

Punt 2: Zoals reeds gesteld moet je op veel meer fronten actie ondernemen, maar wat jij dus voorsteld is dat iedereen die in het bezit is van een rijbewijs om de zoveel tijd (hoe vaak dan?) een keuring moet ondergaan of een soort examen moet afleggen. Wat gaan de kosten daarvan zijn dan voor de persoon in kwestie? Denk je dat je dat gaat redden met 60 euro? En moet het dan een examen of keuring zijn per voertuigcategorie of gewoon voor alle categorien gewoon 1 keuring/examen?

Ik stel niet voor om mensen elke X aantal jaar te keuren.
Wat ik wel voorstel is om mensen die gaan autorijden, bewuster te maken op motorrijders.
tijdens mijn autorijlessen (+/- 3-4 jaar geleden) heb ik niks gehoord over motorrijders.
Wat ik persoonlijk een goed idee vind is om autolessers een paar lessen verplicht op de motor te hebben.
Hierdoor worden ze meer bewuster, en zoveel duurder hoeft dat niet te zijn.

Of een betere voorlichting, maar ik denk dat het 1e een beter nut heeft.

Punt 3: En jij kijkt je auto wel vaker na als er geen APK zou zijn? Wat denk je zelf? Als ik naar mijzelf kijk, dan kan ik je verzekeren dat ik maandelijks mijn olie pijl en voor iedere langere rit. Mijn banden worden ongeveer 1x per half jaar beoordeeld net zoals mijn remmen. Ik heb namelijk winterbanden, dus bij iedere wissel worden de remmen nagekeken en het profiel. Als ik een raar geluid hoor bij de auto, dan gaat die ook naar de garage. Dus zou dat toch betekenen dat ik eigenlijk geen APK nodig zou hebben voor de auto, want die wordt vaak genoeg gecontroleerd.

Je ziet, het verschilt per persoon hoe hij/zij met een auto om gaat. En toch is de APK verplicht, ook al zou je met de auto net zo veel zorg besteden aan onderhoud als aan de motor. Waarom? Want we zijn het er toch over eens dat het een momentopname is en dat verder niets zegt over wat er in een jaar gebeurd. Dat geldt voor de motor net zoals voor de auto.

En ja dat zou ik doen ja.
Aangezien ik dan geen controlepunt heb en ik dus nooit het gevoel van veiligheid heb.
Het gevoel van veiligheid is een sterk gevoel, daardoor denken mensen minder aan andere dingen.
Dus, geef ze schijnveiligheid, en ze zullen zich om andere dingen zorgen gaan maken, want de motor is toch gekeurd?

en dit zal dan misschien niet zo zijn met de mensen die nu al motorrijden, maar met de nieuwe motorrijders (als die er al komen) wel.
 
Klopt, enige nadeel is, dat zal niet gebeuren.
Jij zal niet je auto in frankrijk kunnen keuren, of je motor in polen.
Het enige wat er zal gebeuren is dat er een databank komt waarin alle gegevens van alle auto's in de EU staan.
Hierop kunnen dan betere wegcontroles uitgevoerd worden ofdat auto's wel of niet gekeurd zijn.
En dat dan met meer wegcontroles (waardoor je dus op vakantie ook meer tijd kwijt bent)
Dus nee, ik zie er geen nut van in.Ik stel niet voor om mensen elke X aantal jaar te keuren.
Wat ik wel voorstel is om mensen die gaan autorijden, bewuster te maken op motorrijders.
tijdens mijn autorijlessen (+/- 3-4 jaar geleden) heb ik niks gehoord over motorrijders.
Wat ik persoonlijk een goed idee vind is om autolessers een paar lessen verplicht op de motor te hebben.
Hierdoor worden ze meer bewuster, en zoveel duurder hoeft dat niet te zijn.

Of een betere voorlichting, maar ik denk dat het 1e een beter nut heeft.En ja dat zou ik doen ja.
Aangezien ik dan geen controlepunt heb en ik dus nooit het gevoel van veiligheid heb.
Het gevoel van veiligheid is een sterk gevoel, daardoor denken mensen minder aan andere dingen.
Dus, geef ze schijnveiligheid, en ze zullen zich om andere dingen zorgen gaan maken, want de motor is toch gekeurd?

en dit zal dan misschien niet zo zijn met de mensen die nu al motorrijden, maar met de nieuwe motorrijders (als die er al komen) wel.

Puntje 1: "Schulz is overigens wel blij met het voorstel van de commissie om landen elkaars keuringen te laten erkennen. Nu kan een Nederlandse auto al in Spanje worden gekeurd, dankzij de afspraken tussen de twee landen. Europa wil met alle lidstaten zo'n afspraak maken"

Dat is dus een opmerking van mevrouw Schulz, volgens mij vandaag nog minister van verkeer :') Dus je kunt al je auto in Spanje laten keuren en zij zou dat ook graag mogelijk willen maken in meer lidstaten (dus hopelijk alle lidstaten)

Punt 2: Verplicht je dan ook alle motorlessers, die geen ervaring hebben met auto, om verplicht een aantal autolessen te nemen. Want het is immers bekend dat vele motorrijders geen flauw idee hebben hoe onzichtbaar ze zijn en hoe moeilijk de snelheid van een tegemoetkomend of achteropkomende motor in te schatten is.

Punt 3: Dat zegt meer over jou en hoe jij denkt over veiligheid. Want blijkbaar vind je het van groot belang dat je motor "tip top" in orde is en intereseert het je niet echt hoe je auto er voor staat. Lekkere instelling :Y
 
Puntje 1: "Schulz is overigens wel blij met het voorstel van de commissie om landen elkaars keuringen te laten erkennen. Nu kan een Nederlandse auto al in Spanje worden gekeurd, dankzij de afspraken tussen de twee landen. Europa wil met alle lidstaten zo'n afspraak maken"

Dat is dus een opmerking van mevrouw Schulz, volgens mij vandaag nog minister van verkeer :') Dus je kunt al je auto in Spanje laten keuren en zij zou dat ook graag mogelijk willen maken in meer lidstaten (dus hopelijk alle lidstaten)

Klopt, onze minister wil dat, of andere lidstaten dat ook willen is een 2e.
Dus de kans van slagen dat je straks in belgie je auto/motor/scooter/brommer/aanhanger/vrachtwagen kan laten keuren is heel erg klein.

Punt 2: Verplicht je dan ook alle motorlessers, die geen ervaring hebben met auto, om verplicht een aantal autolessen te nemen. Want het is immers bekend dat vele motorrijders geen flauw idee hebben hoe onzichtbaar ze zijn en hoe moeilijk de snelheid van een tegemoetkomend of achteropkomende motor in te schatten is.

Dat hoeft niet per-se.
Wij doen momenteel mee met een proef om te kijken of met een VRO-R cursus het risico op een ongeval verkleind wordt.
een VRO-R is risico's inschatten, zorgen dat je beter gezien wordt en een betere voorlichting.
Als deze proef slaagt dan is er een kans dat de VRO-R een verplicht onderdeel van het motorrijbewijs is (waar ik mij prima in kan vinden, als het goedkoper zal zijn dan het nu is)

Maar indien dit niet verplicht zal worden, lijkt het me een prima idee om ook een motorrijder 2-3 lesjes in de auto te doen als deze zijn autorijbewijs niet heeft.

Punt 3: Dat zegt meer over jou en hoe jij denkt over veiligheid. Want blijkbaar vind je het van groot belang dat je motor "tip top" in orde is en intereseert het je niet echt hoe je auto er voor staat. Lekkere instelling :Y

Klopt, op zo een moment denk ik er zo over, en ik denk dat 70% van rijdend nederland er op die manier over denkt.
Echter met de motor heb ik dat niet, wat dat betreft vind ik dan ook dat ik veiliger bezig ben met een motor dan met een auto.
 
Laatst bewerkt:
Waar verzamelen jullie zaterdag voordat je richting Breda rijdt?

Ikzelf woon niet zo ver bij hazeldonk vandaan.
Enkele FOK!kers komen dan ook eerst naar mij toe waarna we naar hazeldonk toe rijden.
Denk dat zodra je op de A16 rijd, je bij bijna elke motorrijder die naar het zuiden rijd kan aanhaken :+
 
Laatst bewerkt:
LOL,...elke snelweg vanaf het noorden waar motoren rijden kan je vast bij aanhaken (hoop je dan ;) ) Ik zelf begin aan de A2 net onder Utrecht.
 
Klopt, onze minister wil dat, of andere lidstaten dat ook willen is een 2e.
Dus de kans van slagen dat je straks in belgie je auto/motor/scooter/brommer/aanhanger/vrachtwagen kan laten keuren is heel erg klein.Dat hoeft niet per-se.
Wij doen momenteel mee met een proef om te kijken of met een VRO-R cursus het risico op een ongeval verkleind wordt.
een VRO-R is risico's inschatten, zorgen dat je beter gezien wordt en een betere voorlichting.
Als deze proef slaagt dan is er een kans dat de VRO-R een verplicht onderdeel van het motorrijbewijs is (waar ik mij prima in kan vinden, als het goedkoper zal zijn dan het nu is)

Maar indien dit niet verplicht zal worden, lijkt het me een prima idee om ook een motorrijder 2-3 lesjes in de auto te doen als deze zijn autorijbewijs niet heeft.Klopt, op zo een moment denk ik er zo over, en ik denk dat 70% van rijdend nederland er op die manier over denkt.
Echter met de motor heb ik dat niet, wat dat betreft vind ik dan ook dat ik veiliger bezig ben met een motor dan met een auto.

Niet de minister wil dat, Europa wil dat :Y De minister zegt alleen dat Europa dat wil.

En waarom zou dan de kans klein zijn dat je straks niet in Belgie de auto/motor/vrachtwagen kunt laten keuren? Denk dat die kans redelijk aanwezig is.


Dus jij pleit voor nog meer examens voor de motor en dus nog meer geld uit geven voor beginnende motorrijders. Dat kan, maar ik denk dat er dan niemand meer gaat rijden als je er nog een extra examen bij gaat krijgen. En ik ga echt niet kiezen voor een verplichte cursus om de zoveel tijd die mij meer gaat kosten dan een APK-keuring. Maar zo kiest iedereen zelf wat hij/zij wel wil betalen. Ik betaal liever jaarlijks 60 euro meer dan 1x in de x-jaar een veelvoud daarvan.
 
Niet de minister wil dat, Europa wil dat :Y De minister zegt alleen dat Europa dat wil.

En waarom zou dan de kans klein zijn dat je straks niet in Belgie de auto/motor/vrachtwagen kunt laten keuren? Denk dat die kans redelijk aanwezig is.


Dus jij pleit voor nog meer examens voor de motor en dus nog meer geld uit geven voor beginnende motorrijders. Dat kan, maar ik denk dat er dan niemand meer gaat rijden als je er nog een extra examen bij gaat krijgen. En ik ga echt niet kiezen voor een verplichte cursus om de zoveel tijd die mij meer gaat kosten dan een APK-keuring. Maar zo kiest iedereen zelf wat hij/zij wel wil betalen. Ik betaal liever jaarlijks 60 euro meer dan 1x in de x-jaar een veelvoud daarvan.

Dan denk ik dat jij iets anders hebt gelezen als mij.
Want dat was namelijk 1 van de punten waarop onze 2e kamer afbrak.
Hun wilden dat juist, echter, brussel heeft daar niks over laten weten.

En in de oude situatie met rijbewijzen, zou ik hebben gezegd ja.
Een VRO-R is een cursus van een dag, dus veel tijd ben je er niet aan kwijt.
De huidige prijs ervoor is rond de 210 euro, maar als als die VRO-R cursus verplicht zou worden, dan zou de prijs daarvan prima omlaag kunnen.

Ik denk dat op die manier,l oude rijbewijzen met VRO-R cursus + voorlichting voor automobilisten, veel meer levens red dan een APK, en ben daar dan ook veel meer voorstander van.

Brussel is toch zo van, het moet veilig?
Doe het op die manier, knal een Subsidie op die VRO-R dat de prijs met 100 euro omlaag kan, gooi die door heel EU in het rijbewijspakket zoals nederland dat nu nog heeft.
Verplicht daarnaast auto-lessers tot 2-3 lesjes op de motor.
Denk dat je daarmee 30% minder ongevallen kan krijgen.

Maar dat is hoe ik het zie, en misschien zie ik het wel verkeerd.
Maar zo zou ik het het liefste zien.

Om toe te voegen:

Inhoud voorstel
Het voorstel omvat een pakket maatregelen met daarin ondermeer de volgende punten:
Een standaardisatie van APK-eisen en methodes ten behoeve van een Europese wederzijdse
erkenning en Europese digitale informatie-uitwisseling, o.a. ook opleiding en supervisie;
Erkenning, maar niet dat ik mijn auto in het buitenland mag keuren.

Het voorstel schiet op de volgende punten tekort:
Het verplicht stellen van het gebruik van bestaande informatie-uitwisselingssystemen, zoals
het gebruik van de technologie van EUropean CAR and driving license Information System
(EUCARIS) voor de gegevensuitwisseling van keuringsresultaten tussen de lidstaten;
Brussel heeft het zelf niet eens over het uitwisselen van keuringsgegevens, dus hoe weet NL dat jij je auto in DE hebt laten keuren?
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat jij iets anders hebt gelezen als mij.
Want dat was namelijk 1 van de punten waarop onze 2e kamer afbrak.
Hun wilden dat juist, echter, brussel heeft daar niks over laten weten.

En in de oude situatie met rijbewijzen, zou ik hebben gezegd ja.
Een VRO-R is een cursus van een dag, dus veel tijd ben je er niet aan kwijt.
De huidige prijs ervoor is rond de 210 euro, maar als als die VRO-R cursus verplicht zou worden, dan zou de prijs daarvan prima omlaag kunnen.

Ik denk dat op die manier,l oude rijbewijzen met VRO-R cursus + voorlichting voor automobilisten, veel meer levens red dan een APK, en ben daar dan ook veel meer voorstander van.

Brussel is toch zo van, het moet veilig?
Doe het op die manier, knal een Subsidie op die VRO-R dat de prijs met 100 euro omlaag kan, gooi die door heel EU in het rijbewijspakket zoals nederland dat nu nog heeft.
Verplicht daarnaast auto-lessers tot 2-3 lesjes op de motor.
Denk dat je daarmee 30% minder ongevallen kan krijgen.

Maar dat is hoe ik het zie, en misschien zie ik het wel verkeerd.
Maar zo zou ik het het liefste zien.

Ah ja, er wordt iets goedkoper in Nederland...dat is erg zelden het geval en zal ook in jouw idee waarschijnlijk niet het geval worden. En dan doen we het maar met een subsidie. Wie betaald die subsidie? Juist, heel Nederland...Waarmee? Juist, met ergens een belasting of accijnsverhoging.

Dus jij wilt heel Nederland ervoor op laten draaien dat iemand motor wil rijden? Ik denk dat je ongeveer 16.300.000 vrienden gaat maken met een dergelijk voorstel :Y


Voor wat betreft de rijbewijzen had Nederland gewoon de richtlijn van Europa moeten volgen met de aanpassing dat een 14 jarige niet op een brommer mag rijden en dat je gewoon bij de bepaalde leeftijdscategorie in kunt stappen zonder eerst 2 jaar het voorgaande rijbewijs te moeten hebben.

Ik ben er verder ook niet voor om iemand te verplichten een ander voertuig te moeten besturen tijdens het behalen van het rijbewijs van een ander voertuig. Want dan moet je namelijk ieder denkbaar voertuig een keer besturen. En dat kost wat? Juist, handen vol met geld. Want daar zijn "wij" motorrijders goed in :Y Andere bestuurders verplichtingen opleggen, maar zelf zo weinig mogelijk verplichtingen hebben.

Ik heb geen probleem met de APK en ik zou voor verplicht stellen van beschermende kleding zijn. Maar dat mag je hier ook niet te hard zeggen :N



In aanvulling: Dus mevrouw Schulz liegt dus :Y


"Schulz is overigens wel blij met het voorstel van de commissie om landen elkaars keuringen te laten erkennen. Nu kan een Nederlandse auto al in Spanje worden gekeurd, dankzij de afspraken tussen de twee landen. Europa wil met alle lidstaten zo'n afspraak maken"
 
Laatst bewerkt:
Ah ja, er wordt iets goedkoper in Nederland...dat is erg zelden het geval en zal ook in jouw idee waarschijnlijk niet het geval worden. En dan doen we het maar met een subsidie. Wie betaald die subsidie? Juist, heel Nederland...Waarmee? Juist, met ergens een belasting of accijnsverhoging.

Dus jij wilt heel Nederland ervoor op laten draaien dat iemand motor wil rijden? Ik denk dat je ongeveer 16.300.000 vrienden gaat maken met een dergelijk voorstel :Y

En wie gaan er opdraaien voor alle kosten die met deze invoering van de APK gemoeid zijn, juist de belastingbetaler.
Denk dat je voor dat geld wat er betaald moet worden om het hele systeem APK klaar te maken (inclusief aanschaf appratuur e.d.) heel wat VRO-Rtjes kan doen.
Het geld zal linksom of rechtsom toch wel worden besteed, dan liever aan wat nuttigs.

Voor wat betreft de rijbewijzen had Nederland gewoon de richtlijn van Europa moeten volgen met de aanpassing dat een 14 jarige niet op een brommer mag rijden en dat je gewoon bij de bepaalde leeftijdscategorie in kunt stappen zonder eerst 2 jaar het voorgaande rijbewijs te moeten hebben.

Ik ben er verder ook niet voor om iemand te verplichten een ander voertuig te moeten besturen tijdens het behalen van het rijbewijs van een ander voertuig. Want dan moet je namelijk ieder denkbaar voertuig een keer besturen. En dat kost wat? Juist, handen vol met geld. Want daar zijn "wij" motorrijders goed in :Y Andere bestuurders verplichtingen opleggen, maar zelf zo weinig mogelijk verplichtingen hebben.

Klopt, qua rijbewijzen is de schuld van NL zelf, zal ik niks over zeggen.

Maar, Als je even goed leest, dan zie je dat ik ook meld om motorrijders verplicht dan een VRO-R cursus kunnen volgen, niks vingerwijzen alleen naar de automobilisten.
en zelf moet ik zeggen dat die VRO-R cursus erg veel toevoegt, zelf voor mijn vader die al 35 jaar motorrijd.

Enne, ik heb zelf ook al eens vrachtwagen gereden, dat zou iedereen die loopt te zeiken op vrachtwagens ook eens moeten doen.

Ik heb geen probleem met de APK en ik zou voor verplicht stellen van beschermende kleding zijn. Maar dat mag je hier ook niet te hard zeggen :N

In aanvulling: Dus mevrouw Schulz liegt dus :Y

"Schulz is overigens wel blij met het voorstel van de commissie om landen elkaars keuringen te laten erkennen. Nu kan een Nederlandse auto al in Spanje worden gekeurd, dankzij de afspraken tussen de twee landen. Europa wil met alle lidstaten zo'n afspraak maken"

Waarom denk je dat ik Spanje nergens noem, omdat ik weet dat het met Spanje al wel kan.
En als je dan verder leest dan zeg ik, in herhaling nogmaals, dat de NL wel wilt dat er binnen de EU gekeurd kan worden, maar brussel zegt hier niks over.

en betreft kleding, ga ik niks over zeggen, eigen keus.
Als ik even ga tanken 600meter verderop alleen maar 30km/h dan doe ik ook mijn broek niet aan, verders wel.
Maar dat is weer een hele andere discussie en daar ga ik verder ook niet op in
 
En wie gaan er opdraaien voor alle kosten die met deze invoering van de APK gemoeid zijn, juist de belastingbetaler.
Denk dat je voor dat geld wat er betaald moet worden om het hele systeem APK klaar te maken (inclusief aanschaf appratuur e.d.) heel wat VRO-Rtjes kan doen.
Het geld zal linksom of rechtsom toch wel worden besteed, dan liever aan wat nuttigs.Klopt, qua rijbewijzen is de schuld van NL zelf, zal ik niks over zeggen.

Maar, Als je even goed leest, dan zie je dat ik ook meld om motorrijders verplicht dan een VRO-R cursus kunnen volgen, niks vingerwijzen alleen naar de automobilisten.
en zelf moet ik zeggen dat die VRO-R cursus erg veel toevoegt, zelf voor mijn vader die al 35 jaar motorrijd.

Enne, ik heb zelf ook al eens vrachtwagen gereden, dat zou iedereen die loopt te zeiken op vrachtwagens ook eens moeten doen.Waarom denk je dat ik Spanje nergens noem, omdat ik weet dat het met Spanje al wel kan.
En als je dan verder leest dan zeg ik, in herhaling nogmaals, dat de NL wel wilt dat er binnen de EU gekeurd kan worden, maar brussel zegt hier niks over.

en betreft kleding, ga ik niks over zeggen, eigen keus.
Als ik even ga tanken 600meter verderop alleen maar 30km/h dan doe ik ook mijn broek niet aan, verders wel.
Maar dat is weer een hele andere discussie en daar ga ik verder ook niet op in

Er is al een systeem voor APK registratie, dus daar zullen wenig kosten mee verbonden zijn om dat motorgereed te maken. De apperatuur wordt niet betaald uit belastinggeld, tenzij het bij een onafhankelijke instantie gaat gebeuren die door de overheid betaald wordt. Wie moet investeren (betekend dus geld uit geven om er in de toekomst geld aan te verdienen) zijn de bedijven die de APK willen doen.

VRO zal zeker wat toevoegen, maar waarom verplichten? Is toch mijn keuze of ik dat wil doen of niet? Dat is namelijk dezelfde discussie betreffende kleding, dat willen "we" toch ook zelf kiezen. Dus waarom kleding wel vrij kiezen (ook al voegt dit toe aan de veiligheid), om dan een cursus om de zoveel jaar te verplichten?

Mij hoor je niet zeuren over vrachtwagens. Gaat er om dat, als je een automobilist gaat verplichten om motoruren te maken en motorrijders gaat verplichten om autouren te maken, je ook dat weer door moet trekken over alle voertuigen. Immers heeft ieder voertuig andere "problemen".

En voor wat betreft het keuren in Europa...Brussel zegt er niets over, maar Mevrouw Schulz (die toch als betrouwbare bron geacht mag worden neem ik aan) zegt: "Europa wil met alle lidstaten zo'n afspraak maken"

En daaruit concludeer ik niet anders dan dat Europa de afspraken die gelden tussen Spanje en Nederland met alle lidstaten wil maken. Dat je dus je auto/motor/vrachtwagen overal in Europa kunt laten keuren. Hoe het er dan technisch uit gaat zien zal nog wel over gesproken gaan worden als men ervoor kiest.
 
En wie gaan er opdraaien voor alle kosten die met deze invoering van de APK gemoeid zijn, juist de belastingbetaler.
Denk dat je voor dat geld wat er betaald moet worden om het hele systeem APK klaar te maken (inclusief aanschaf appratuur e.d.) heel wat VRO-Rtjes kan doen.
Het geld zal linksom of rechtsom toch wel worden besteed, dan liever aan wat nuttigs.
Yep.

Nu gaan de motorrijders en de motorbedrijfjes er voor betalen. Ik koop mijn onderdelen bij een klein bedrijf (ooit een mannetje of tien personeel, nu nog drie). Als bij dit bedrijf het werk nog verder terugloopt terwijl er tegelijkertijd geinvesteerd moet worden in APK gereedschap, zal hij niet zo lang meer bestaan. Mijn indruk is dat veel kleinere motorbedrijfjes in een vergelijkbare positie zitten. Netto zullen daarom alleen een paar grote jongens met financiele veerkracht overblijven.

Maar, Als je even goed leest, dan zie je dat ik ook meld om motorrijders verplicht dan een VRO-R cursus kunnen volgen, niks vingerwijzen alleen naar de automobilisten.
en zelf moet ik zeggen dat die VRO-R cursus erg veel toevoegt, zelf voor mijn vader die al 35 jaar motorrijd.

Enne, ik heb zelf ook al eens vrachtwagen gereden, dat zou iedereen die loopt te zeiken op vrachtwagens ook eens moeten doen.
Ik heb nog geen VRO gedaan. Ik denk ook dat een VRO op vrijwillige basis moet blijven, in een koekblik mag je ook rondscheuren met slechts de minimale voertuigkennis die het B-rijbewijs vereist. Voor dagelijkse motorrijders (en automobilisten) zijn vervolgcursussen zonder meer een aanrader.
Omdat ik jarenlang leasebakkies heb afgetrapt, heb ik voor de auto wel diverse trainingen gedaan. Voor de motor wacht ik nog steeds af. De APK dreigt al een paar jaar en ik rij nog geen twee jaar woonwerk met de motor.
Ik heb wel ooit (illegaal) een vrachtwagen gereden en dat is een openbaring. Zoals die middenklasser die uit het zicht kan verdwijnen in het stukje tussen voorbumper en onderkant van het gezichtsveld bij een normale rijpositie. Handig om te weten voordat je een dikke Daf van 40 ton gaat snijden met de leasedoos.

En als je dan verder leest dan zeg ik, in herhaling nogmaals, dat de NL wel wil dat er binnen de EU gekeurd kan worden, maar Brussel zegt hier niks over.
"Wij moeten doen wat Brussel zegt" geeft ook aan wat wij bedoelen met democratie. Wij kiezen het poppetje die mag vertellen wat de grote baas wil.

Rutte, zeg het eens: wat wil Brussel van ons?
 
Good morning sunshine!!!
Nog meer vroege vogels om vandaag naar Brussel te gaan!??

Broodje, koffie /thee en rijden maar. Op naar een gezellig dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan